باند بزرگ و کشوری جعل مدرک تحصیلی در استان خوزستان کشف و متلاشی شد

هورنیوز – در پی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات خوزستان یک باند بزرگ و کشوری جعل مدارک تحصیلی در استان شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی با عوامل این باند برخورد قانونی صورت گرفت.

 

این شبکه در پوشش مؤسسات غیر قانونی و کلاهبرداری از ابتدای سال ۱۳۹۷ در اهواز شروع به فعالیت نموده و با اخذ مبالغ گزاف در سطح کشور نسبت به صدور مدارک تحصیلی از مقطع دیپلم تا دکتری در رشته های تحصیلی و دانشگاهی مختلف حتی پزشکی و پرستاری در سطح وسیع برای متقاضیان اقدام نموده اند. این موسسات در این سال ها چندین هزار مدرک برای افراد در سازمان ها و ادارات مختلف مدرک تحصیلی صادر نموده اند.

 

این مؤسسات با تبلیغات فریبنده و ادعای قانونی و معتبر بودن فعالیت های خود و دارا بودن قابلیت استعلام مدارک و داشتن مجوزات قانونی برای صدور مدرک به متقاضیان، از طریق تجمیع سوابق شغلی، مهارتی و آموزشی فرد و ارائه پکیج های آموزشی به افراد بدون برگزاری هیچ گونه کلاس و آزمونی اقدام به صدور مدرک نموده و ضمن اقدام به رزومه سازی باوجود نداشتن سوابق لازم، در تمامی رشته های دانشگاهی و در تمامی مقاطع، مدارک تحصیلی صادر نموده و کاربرد آن را در تمامی زمینه ها از جمله استخدام، ارتقاء شغلی، اخذ جواز کسب، ثبت شرکت، مهاجرت و قابل ارائه به تمامی ادارات دولتی، خصوصی و مشاغل آزاد به متقاضیان عنوان نموده اند.

 

لازم به ذکر است با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۴ هرگونه معادل سازی و ارائه مدرک تحصیلی و دانشگاهی ممنوع و غیرقانونی گردیده است و هیچ مرجعی مجوز صدور مدرک معادل را ندارد و صدور این مدارک تخلف و مدارک غیر معتبر می باشند لذا اداره کل اطلاعات خوزستان از شهروندان خواست ضمن هوشیاری و دقت در تبلیغات فریبنده موسسات، در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را به شماره تلفن ۱۱۳ اطلاع رسانی نمایند.

https://hoorkhabar.ir/702806کپی شد!
110
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.