برخی هیئت های ورزشی خوزستان مدت هاست به خواب زمستانی رفته اند!

به گزارش هورنیوز، باتوجه به اینکه هیئت های استانی متولی اصلی رشته های ورزشی هستند، مشاهده می شود در برخی از آنها ماه ها و حتی اندکی دیگر به سالی برنامه برای آینده رشته های زیر مجموعه خود ندارند.

 

در همین خصوص قصد داریم با بررسی عملکرد هیئت های ورزشی استان خوزستان کمکی هرچند کوچک به آینده این رشته ها داشته باشیم.

 

قسمت اول “هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی”

این هیئت تعداد زیادی سبک و انجمن دارد که طی سالهای گذشته به دلیل عدم حضور مسئولین آن در مرکز استان، و با توجه به پتانسیل های موجود در آن پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

 

لازم به توضیح است که برخی از سبک ها، انجمن ها، کمیته ها و… این هیئت به دلیل اینکه نظارت کافی از سوی مسئولین بر آنها نمی شود، قوانین خاصی برای خود تدوین کرده اند که در مقایسه با دیگر استانهای کشور به عمق فاجعه می توان پی برد.

 

از سویی دیگر در سالهای گذشته مدیریت اکثر امورات این هیئت در دست افرادی بود که باعث رنجش پیشکسوتان، قهرمانان و… گشته و این افراد مجبور شدند به دیگر هیئت ها پناه ببرند یا ورزش را برای همیشه کنار بگذارند.

 

پس از چندین سال که مدیریت انجمن‌های ورزش‌های رزمی در دست یک خانواده و اطرافیان آن بود، افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان تصمیم به تغییر در این مجموعه نمود که پس برگزاری انتخابات، مجددا به دست همان افراد سابق بازگشت.

 

همچنین وقتی انتظار می رفت پس از کش و قوس های فراوان ورزش های رزمی با فعالیت قابل توجه شروع کند، متاسفانه عکس این موضوع حاصل شد و برخی مربیان، قهرمانان، داوران و… با ابراز نگرانی از عدم حضور رئیس این مجموعه در شهر اهواز و حضورش در فعالیت های سیاسی و… شهرستان خود آینده این هیئت را مبهم اعلام نموده و خواهان آن شدند تا مدیر ورزش استان فکری عاجل در خصوص این جامعه بزرگ ورزشی داشته باشد.

 

لازم به توضیح است که شیوع ویروس کرونا مانع قسمت عمده فعالیت های ورزشی شده که مدیران کارکشته هیئت هایی که دل در گرو ورزش دارند با حضور در فضای مجازی و …. جمع این عزیزان را همچون گذشته حفظ نموده اند.

 

برخی کارشناسان عقیده دارند عدم حضور رئیس هیئت در اهواز، عدم نظارت و بازرسی کافی و لازم از باشگاه ها، سبک ها، انجمن ها و…، استفاده از گروهی خاص در جهت چرخاندن نیمه کاره امورات، عدم پاسخگویی مسئولین هیئت به رسانه ها و عدم شفاف سازی هزینه ها در هیئت باعث دلزدگی دوستداران این رشته های رزمی شده که اکنون حدود یکسال است، اصطلاحاً به خواب زمستانی رفته اند!

 

امید داریم هرچه سریعتر مسئولین اداره کل ورزش و جوانان در خصوص افرادی که نمی تواند مدیریت تمام و کمال هیئت ها را انجام دهند راهکاری پیدا کند تا برخی افراد فقط برای اسم و رسم و موارد دیگر خواهان تکیه زدن بر کرسی هیئت های ورزشی استان نشوند.

https://hoorkhabar.ir/687875کپی شد!
94