افرادی که مفاسد را “سوت” می‌زنند مورد حمایت مجلس قرار می‌گیرند/گرانی افسارگسیخته کنونی ناشی از بی‌تدبیری و بی‌تفاوتی دولت است/با تمام توان در کنار صنعتگران و سرمایه گذاران هستیم/بندر اروندکنار به بندر تجاری ارتقا یافت

هورنیوز – طی سالهای گذشته بعضی اظهار نظرهای ماندگار، تذکرات، فعالیت ها و… نمایندگان مجلس در صحن و رسانها و … موجب از میان برداشتن برخی مشکلات این دیار شده که این خود جای تقدیر و تشکر دارد. همچنین به تعداد بسیار زیاد عدم فعالیت و پیگیری و لابیگری نابه جا و … حاصلش مشکلات بیشمار امروز خوزستان گشته است. از این رو پایگاه خبری تحلیلی هورنیوز قصد دارد همه اظهارات، فعالیت ها، عدم پیگیری ها و … نمایندگان استان خوزستان را در قالب بسته خبری “با نمایندگان خوزستان در مجلس” در طول هفته منعکس نموده و پیگیری کند، باشد که این مهم باعث کاهش مشکلات خطه زرخیز خوزستان شود و مردم شریف این استان از نحوه عملکرد نمایندگان خود در مجلس اطلاع کامل داشته باشند.

 

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز، باوی و کارون به اهتمام مجلس یازدهم برای مبارزه با فساد و همچنین حمایت از افرادی که فساد را افشا می‌کنند، اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عزم مجلس یازدهم برای مبارزه با فساد جدی است به همین دلیل باید از تمامی راه‌های قانونی که می‌توانند این مسئله را هموار کنند حمایت شود.

 

وی در ادامه افزود: بر همین اساس طرحی هم در این رابطه به هیئت رئیسه مجلس ارائه شده تا حمایت از افرادی که فساد را سوت می‌زنند جنبه قانونی پیدا کند؛ بالاخره در مواقعی افرادی در سطوح مختلف مفاسدی را مرتکب می‌شوند و این فسادها نیز از سوی اشخاصی برملا می‌شوند که این طرح برای تشویق و ایجاد انگیزه‌ای بوده برای آنهایی که وظیفه قانونی و دینی خود را در خصوص فساد انجام می‌دهند.

نماینده مردم اهواز، باوی و کارون اظهار کرد: افرادی که مفاسد را افشا می‌کنند یک حرکت بسیار ارزنده‌ای را انجام می‌دهند؛ چرا که این‌ها از آسیب به جامعه و بیت المال جلوگیری کرده‌اند و قطعا مورد حمایت نمایندگان مجلس خواهند بود.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم به عملکرد دستگاه قضا در مبارزه با مفاسد اقتصادی دانه درشت‌ها اشاره و اظهار کرد: عملکرد دستگاه قضا در این دوره جدید به ریاست، آیت‌الله رئیسی بی‌نظیر بوده و اقدامات این روزهای قوه قضائیه نور امید را در دل مردم روشن کرده است.

 

حسینی در ادامه افزود: وقتی که افراد متخلف در دستگاه قضایی پای میز محاکمه قرار گرفتند این بدان معناست که ریاست قوه قضاییه تعارفی با کسی ندارد و خط قرمز آن فقط حق‌الناس است؛ بنابراین مفسدان بدانند که زیر تیغ تیز عدالت رد خواهند شد.

 

از سویی دیگر قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی‌های افسارگسیخته کنونی، گفت: مجلس باید به دنبال طرحی الزام‌آور برای دولت به منظور کنترل قیمت کالاها باشد چراکه گرانی‌های افسارگیسخته مردم را وارد جنگ تمام عیار معیشت کرده اما دولت بازار را به دست دلالان و سوءاستفاده‌کنندگان سپرده است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه اگر کالاهای مانده در گمرکات و انبارها وارد بازار شوند مسئله گرانی کالاها به وجود نمی‌آمد، افزود: دولت باید علت گرانی‌ها را به مجلس گزارش دهد تا مجلس و دولت در جهت تامین معیشت مردم گام موثر بردارند، در غیر این صورت باید شاهد اتفاقات تلخ بود.

 

وی با بیان اینکه اقدامات دولت برای کنترل گرانی‌ها به برگزاری جلسه ختم می‌شود، ادامه داد: دولت به وضعیت بازار اشراف و نظارت ندارد به همین دلیل قوه‌قضاییه باید به جد به مسئله ورود و از قدرت قهریه خود استفاده کند.

 

ساعدی بی‌تفاوتی در مقابل بازار و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت را خیانت در حق مردم و نظام دانست، اظهار کرد: این بی‌تفاوتی در مقابل مردم خلاف اخلاق اسلامی و  انسانی است به همین دلیل انتظار است رئیس مجلس به کمک نمایندگان و مرکز پژوهش‌ها برای کنترل بازار تدبیر کرده و دولت را ملزم به انجام وظایف خود کنند.

 

این نماینده مجلس بیان کرد: در حالی مردم از وضعت سخت معیشتی به ستوه آمده‌اند که دولت تمامی مشکلات را به حساب بحران کرونا می‌گذارند تا مردم اعتراض نکنند.

 

وی گرانی افسارگسیخته کنونی را ناشی از بی‌تدبیری و بی‌تفاوتی دولت دانست، اظهار کرد: مردم از شعارهای رئیس جمهور و دیگر دولتمردان خسته شده‌اند لذا باید راه حل ارائه شود.

 

به گفته ساعدی در حالی رئیس جمهور، تاب‌آوری اجتماعی و سیاسی مردم را می‌ستاید که دولت وی، برای حل مشکلات اقتصادی مردم و معیشت آن‌ها اقدامی نمی‌کنند و قدر این مردم صبور و انقلابی را نمی‌دانند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم می‌خواهند زندگی کنند، گفت: رئیس دولت و وزرای امور اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت باید به مجلس آمده و با سند و عدله پاسخگو باشند، همچنین برنامه عملیاتی و موثر ارائه دهند تا مردم از وضعیت دشوار اقتصادی خارج شوند.

 

همچنین سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در خبری خوشحال کننده گفت: با هماهنگی سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران، زمینه سازی برای تبدیل بندر اروندکنار به بندر تجاری صورت گرفته و مجوز آن به طور رسمی اخذ شده است.

او این اقدام را بسیار امیدوار کننده دانست و ادامه داد: این مجوز، توسط دفتر نظارت بر گمرکات کشور تایید شده  و در حال حاضر برای  بازرگانان و تاجران، قابل استفاده است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: بندر اروندکنار دارای ظرفیت ها و قابلیت های زیادی است که در تلاش برای زمینه سازی جهت استفاده از این ظرفیت ها هستیم و در این بین لزوم دریافت کد واردات قطعی، موجب پیگیری ما برای تبدیل بندر اروندکنار به بندر تجاری شد.

 

همچنین سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی بمناسبت سالروز ثبت جهانی سازه‌های آبی شوشتر گفت : مسئله میراث فرهنگی و توجه به آثار تاریخی، همیشه یکی از مهم‌ترین مباحث مورد توجه مردم شریف شهرستان‌های شوشتر و گتوند و دلسوزان این مناطق بوده است.

وی افزود: دارا بودن بسیاری از آثار فرهنگی و ملی فرصتی مغتنم، برای رونق اقتصاد و اشتغال بوده و خواهد بود. اما در میان آثار پرشمار موجود، سازه‌های آبی تاریخی، به عنوان اثری ثبت جهانی، چون نگینی در کشور و استان خوزستان می‌درخشد. ۱۳ اثر موجود تحت عنوان مجموعه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر، حدود ۱۱ سال پیش به ثبت جهانی رسیده و شوشتر را جهانی کرده‌اند. این اتفاق ما را ملزم به رفتار جهانی در شهرها و روستاهایمان می‌کند.

 

گیلانی تصرح کرد: قطعاً ثبت جهانی هر اثر می‌تواند در معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی نقش والایی داشته و جهانیان را از ارزش‌های کشور عزیزمان آگاه کند.

 

وی در پایان گفت: اینجانب، سالروز ثبت جهانی سازه‌های آبی شوشتر در فهرست آثار یونسکو را به ملت شریف ایران و استان خوزستان و مردم عزیز شوشتر و گتوند تبریک گفته و موفقیت هرچه بیشتر در مسیر معرفی میراث گذشتگان و فرهنگ پر افتخار اجدادی‌مان را از خداوند متعال خواستارم.

 

در پایان حجت الاسلام سید مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی ناحیه صنعتی دارخوین در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال «جهش تولید» اظهار‌کرد: قطعا تنها راه مقابله با تحریم‌ها، مقابله با توطئه‌های دشمن، ایجاد اشتغال و رفع فقر، توجه به شهرک‌های صنعتی و توسعه زیرساخت‌های درون شهرک‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان شادگان ظرفیت بسیار خوبی در زیرساخت‌های صنعتی و شهرک‌ها دارد، افزود: در حال حاضر صنایع مادر از قبیل نیشکر، فولاد، صنایع خرما، نفت و پتروشیمی در شهرستان شادگان فعال هستند و هر صنعتگر می‌تواند بر اساس شرایط و توانایی‌هایی دارد در هر کدام از این حوزه‌ها فعالیت کند.

 

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از مشکلات زیرساختی در شادگان با احداث ناحیه صنعتی دارخوین مرتفع شد، گفت: به منظور تشویق سرمایه‌گذاران کلیه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در شادگان فراهم شده‌ تا سرمایه‌گذاران بدون دغدغه بتوانند سرمایه‌گذاری کنند‌.

 

ناصری نژاد عنوان کرد: با تمام توان در کنار صنعتگران و سرمایه گذاران هستیم و مشکلاتی که در بحث تامین سرمایه، کمک بانک‌ها و … وجود دارد در تلاش هستیم آن‌ها را حل کنیم.

 

وی بیان کرد: مشکلی برای انجام سرمایه‌گذاری در شهرستان شادگان وجود ندارد و شرایط فعالیت کاملاً مهیا است.

 

https://hoorkhabar.ir/685770کپی شد!
49
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.