آیا اعتراضات خوزستان باید در کمیسیون امنیت ملی مطرح شود؟

هورنیوز – مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بحث اعتراضات مردمی در خوزستان برای مشکلات بی‌آبی، گفت: در کشور ما هیچ تدبیری برای جلوگیری از مشکلات وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما نسبت به مسایل در کشور بی‌تدبیری داریم و مشکلات را حل نمی‌کنیم و متاسفانه بعد از وقوع اعتراضات و انتقادات مردمی آن را امنیتی جلوه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه هر یک از وزارتخانه‎ها و دستگاه‌ها اگر مسئولیت خود را به درستی انجام ندهند مسلما تبعات امنیتی خواهد داشت، بیان کرد: اگر مدیریت در وزارت آموزش و پرورش به خوبی انجام نشود آیا فردا مشکلات امنیتی بوجود نخواهد آورد؟ لذا باید با برگشت به یک لایه عقب‌تر بی‌تدبیری‍ها را در حوزه سیاستگذاری دستگاه‌های تخصصی را شناسایی کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: بحث اعتراضات خوزستان در کمیسیون امنیت ملی به صورت رسمی مطرح نشده اما در حال پیگیری برای دعوت از مسئولان مربوطه هستیم تا مشکل پیش آمده را ریشه‌یابی کنیم.

به گزارش هورنیوز، در تقریبا دو سال گذشته بحرانهای متعددی در خوزستان به وجود آمده که مردم این استان با صبوری و همراهی با مسئولین و وکلای خود در مجلس، فرصت خدمت رسانی مجدد را به ایشان فراهم کرده اند و کمتر دست به اعتراضات با حاشیه زده اند. آنچه که واضح و مبرهن است وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای سلامی نظارت بر عملکرد مدیران است و اگر تا کنون این مهم مخصوصاً در استان خوزستان صورت می پذیرفت مسائل زیست محیطی، بیکاری و… با وجود این همه ثروت های عظیم خدادادی حاصل نمی شد. لازم به توضیح است پس از هرتجمع کارگری و اعتراضات شهروندان خوزستانی در خصوص مشکلات به وجود آمده، متاسفانه منتقدین و فعالان رسانه ای با عبور از نقش نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی بیشتر به سوی تصویه حسابهای شخصی و … با برخی مدیران می پردازند و همچنان این کمبودها وجود دارد و تا کنون معضلات این استان در مرجع مهمی مثل کمیسیون امنیت ملی از سوی این نمایندگان مطرح نشده است و ممکن است این موارد در آینده نه چندان دور به مسائل بزرگ امنیتی تبدیل شود!

پی نوشت

چرا نمایندگان مجلس فقط می بایست با برخی مدیران نشست و برخواست داشته باشند و از عملکرد ایشان تقدیر کنند؟!

 

https://hoorkhabar.ir/674230کپی شد!
104