همه چی آرومه (۲)

هورنیوز – غلامرضا شریعتی روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه در جلسه شورای سلامت خوزستان با انتقاد از شرکت آب‌ و فاضلاب روستایی، اظهار کرد: این شرکت در رابطه با پروژه آب‌رسانی به غیزانیه کوتاهی بسیار زیادی کرده است.

وی با بیان اینکه مشکل اجرای این پروژه از خود شرکت آب‌ و فاضلاب روستایی است، افزود: از مدت‌ها قبل به مردم آن منطقه وعده آبرسانی داده‌ایم و تا کنون بالغ بر صد بار اجرای این پروژه را از کریمی پیگیری کرده‌ام اما آنقدر تعلل کرده‌اند که لوله‌ها گران‌تر شد.

استاندار خوزستان غیزانیه را با دارا بودن ۳۰۰ حلقه چاه نفت، منطقه‌ای ثروتمند توصیف کرد و عنوان کرد: این منطقه جمعیت بسیاری را تحت پوشش دارد  و مردم با مشکلات بسیاری مواجه هستند. عدم خدمات‌رسانی به آن، نارضایتی مردم و تبعات اجتماعی بسیاری در پی دارد.

وی با بیان اینکه شرکت آبفار باید عرضه تصمیم‌گیری داشته باشد، گفت: پروژه‌های زیادی انجام شده اما کار در این شرکت کند است و مورد دلخواه من نیست.

 

کاهش کیفیت آب شرب در اهواز سبب شیوع هپاتیت شده است

در بخشی دیگر سیدناصر موسوی نژاد عضو شورای اسلامی شهر اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مناطق کم برخودار مانند عین۲، حصیرآباد، ملاشیه و کوی علوی کیفیت آب شرب به دلیل تلاقی آب و فاضلاب بسیار پایین تر از میزان استاندارد است و حتی آب شرب برای وضو گرفتن هم مناسب نیست.

وی با تاکید بر به خطر افتادن سلامت شهروندان به علت تلاقی آب و فاضلاب در برخی نقاط شهر اهواز گفت: انتظار داریم سازمان حفاظت محیط زیست و بهداشت در این خصوص فعالانه تر عمل کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: کاهش کیفیت آب شرب در برخی نقاط اهواز سبب افزایش شیوع بیماری های پوستی و هپاتیت شده است.

 

چون تحریم هستیم فلرهای نفتی هنوز فعال هستند!

همچنین بیژن عالیپور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اظهاراتی جنجالی گفت: اعتراف می کنیم فلرهای نفتی در اهواز هنوز فعال هستند و اگر به خاطر تحریم و نقدینگی نبود حتما زودتر کارها جمع آوری آنها پیش می رفت.

 

پرداخت عوارض آلایندگی ها سالها پرداخت نمی شود!

همچنین محمدجعفر فلسفی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به وجود مشکلات آزاردهنده در اهواز که زندگی را برای شهروندان سخت کرده است، اظهار کرد: ریزگردها و بحث آب شرب از جمله این مشکلات است. طی شش سال گذشته بودجه محقق شده شهرداری اهواز سالانه بین ارقام ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان محدود شده بود.

وی با انتقاد از عدم پرداخت حق آلایندگی توسط صنایع به شهرداری اهواز افزود: دلیل اینکه شهر اهواز پس از این همه سال تکان نخورده است هم ریشه در همین موضوع دارد. ما در این دوره از شورای شهر دنبال منافع شخصی نیستیم بلکه همه دنبال آن اتفاقی هستیم که باید در شهر اهواز رخ دهد که پرداخت حق آلایندگی و عوارض به شهرداری اهواز، لازمه آن است.

 

آلایندگی های صنعتی سلامت مردم خوزستان را به خطر انداخته است

ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم گفت: بخش آلایندگی های ناشی از صنعت موضوع مهمی است، چون قطعا سلامت مردم را به خطر می اندازند. مسائل این حوزه نیز باید پررنگ تر و در شورای سلامت استان مورد بررسی قررا بگیرد.

 

جمعیتی به اندازه یک استان به اهواز اضافه شده است

علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز هم در این جلسه از جمعیت عجیب حاشیه اهواز صحبت به میان آورد و گفت: توسعه در ساخت و سازهای غیرمجاز در غرب جاده اهواز ـ خرمشهر یکی از مشکلات است که عدم رعایت بهداشت، مشکلات و معضلات، آسیب های اجتماعی و غیره را به دنبال دارد.

وی افزود: نمی توانم بگویم یک شهر به اهواز اضافه می شود بلکه یک استان در حال افزوده شدن به اهواز است؛ هرچقدر خدماتی به آنها ارائه شود اشتیاق برای توسعه این ساخت و سازها افزایش پیدا می کند.

تقاضا داریم تا دستگاه های متولی رسیدگی لازم را برای مقابله با این ساخت و سازهای غیرمجاز داشته باشند.

 

**به نظر شما این مشکلات را چه کسانی باید رفع و رجوع کنند؛ مردم یا مسئولین؟

https://hoorkhabar.ir/671961کپی شد!
195