تاکید استاندار به تلاش بر برقراری عدالت در خدمات شهری

هورنیوز – غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در جمع مردم مناطق زویه و علی آباد اهواز با تسلیت حملات تروریستی داعش و شهادت جمعی از هموطنان گفت: اینگونه تحرکات اثری در اداره ملت ایران و طی مسیر توسعه و پیشرفت نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اقدامات تروریستی بسیاری تاکنون توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) معدوم و‌ نابود شده است.

شریعتی به لزوم توزان و عدالت در توزیع خدمات شهری در مناطق مختلف کلانشهر اهواز و دیگر شهرها اشاره کرد و اذعان داشت: ما مسئولان استان بر خود لازم می‌دانیم در جهت برقراری عدالت در خدمات شهری تلاش کنیم و در حد توان خود فاصله ها میان مناطق را کاهش دهیم. به همین منظور، بازدید از مناطق کم برخوردار اهواز از روز اول انتصاب را در دستور کار خود قرار داده‌ام.

رییس شورای اداری خوزستان با اشاره به حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در منطقه علی‌آباد و زویه افزود: در خصوص زیرسازی و آسفالت مناطق زویه دستورات لازم به شهردار اهواز داده خواهد شد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: همچنین ۲ زمین ورزشی در منطقه زویه و بروال توسط اداره‌ کل ورزش و جوانان استان احداث خواهد شد.

وی به معضل آب شرب و فاضلاب استان خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: در سفر دکتر روحانی به استان در سال گذشته مشکلات آبفا استان تشریح شد که با تصویب ۲۵هزار میلیارد تومان اعتبار در اولین جلسه هیات دولت، این اعتبار برای رفع مشکلات آبفا، طرح ۵۵۰هزار هکتاری و مشکلات زیرساختی برق و مقابله با ریزگردها اختصاص داده شد.

غلامرضا شریعتی اظهار داشت: ظرف ۳ سال اعتبارات لازم به قرارگاه خاتم اختصاص یافته است تا مشکل آب شرب ۲۵شهر از جمله اهواز را حل و فصل کند .

وی اذعان کرد: اعتبار اختصاص داده شده در این زمینه ۴هزار میلیارد تومان است و اعتبار سال جاری به طور کامل تخصیص داده شده است. در حوزه حل مشکل فاضلاب اهواز نیز تصمیم گرفته شده که طرح جامع ساماندهی فاضلاب اهواز در روز های آینده به مناقصه گذاشته شود و قرار است ظرف مدت سه سال اعتبارات لازم برای اجرای این طرح به شرکت آبفا اهواز اختصاص یابد که ساماندهی آب و فاضلاب منطقه علی‌آباد نیز در قالب این طرح گنجانده شده است.

شریعتی گفت: دولت و ‌مدیریت خوزستان عزم خود را برای حل و فصل اساسی مشکل آب و فاضلاب استان و اهواز جزم کرده است و اگر در این مسیر موفق نبودیم اشکال در مدیریت ماست.

استاندار خوزستان در این دیدار، با احداث بازارچه در منطقه زویه اهواز موافقت کرد، همچنین در حوزه احداث مدارس دخترانه و پسرانه در زویه بیان کرد: در این خصوص زمین لازم برای تملک احداث مدرسه تعیین خواهد شد.

وی در خصوص احداث  جاده دسترسی علی‌آباد به کوی فرهنگیان اظهار داشت: جاده ورودی به علی‌آباد و‌ جاده دسترسی علی‌آباد به فرهنگیان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

غلامرضا شریعتی تصریح کرد: در خصوص پروژه ایجاد فرهنگسرا در منطقه زویه و عین دو باید با جذب اعتبارات لازم جهت تکمیل این دو پروژه اقدامات لازم به عمل آید.

رییس شورای سلامت استان خوزستان در خصوص مشکلات بهداشت و درمان مناطق زویه و علی‌آباد اذعان داشت: در این منطقه ۵ پایگاه سلامت در منطقه فعال است و تلاش خواهد شد برای این ۲ منطقه مرکز بهداشت احداث شود .

https://hoorkhabar.ir/659693کپی شد!
106