لزوم انتصاب یک مشاور عمرانی در کنار استاندار/ برگزاری مستمر کلاس های آموزشی برای ارتقاء سواد فنی پیمانکاران

به گزارش هورنیوز شعبان آزادی نائب رئیس انجمن شرکت های عمرانی خوزستان در نشست خبری با رسانه ها با بیان اینکه این شرکت در سال ۱۳۷۰ در اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: شرکت های عمرانی خوزستان دارای بیش از ۳هزار شرکت عمرانی است.

وی ادامه داد: این انجمن در ارتباط با مسئولان استانی و ملی به دنبال حفظ منافع همین شرکت ها است.

آزادی با اشاره به اینکه هیئت مدیره انجمن عمرانی با عضویت در شورای فنی استان ها نظرات کارشناسانه خود را مطرح می کند، تصریح کرد: کلاس های آموزشی در تقویت بعد فنی پیمانکاران به صورت هفتگی و ماهانه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نماینده گفتگوی بخش خصوصی و دولت هستیم، یادآور شد: یکی از مشکلاتی که بخش خصوصی گرفتار آنست مساله اعتبارات و رکود حاکم بر پروژه ها است.
نائب رئیس انجمن شرکت های عمرانی خوزستان بیان کرد: متأسفانه بیشتر پروژه های عمرانی در استان خوزستان به علت کمبود اعتبارات نیمه کاره رها شده اند چراکه دولت های پیش بدون برنامه ریزی اقدام به کلنگ زنی پروژه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بحث اعتبارات پروژه ها علی رفم تلاش های دولت تدبیر همچنان لاینحل باقی مانده تصریح کرد: ۶۰درصد منابع نفت و گاز کشور در خوزستان تأمین می شود و به نوعی اقتصاد کشور مدیون ای استان است اما دولت های گذشته به خوزستان بی توجه بوده اند.

آزادی با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۵هزار نفر از استان مهاجرت می کنند، گفت: یکی از دلایل این امر رکود و نبود اعتبار در بحث پروژه های عمرانی است که باعث تعطیلی بسیاری از کارگاه ها شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی دولت ها باید به بخش خصوصی توجه کنند اما در خوزستان به بخش خصوصی و به ویژه مدیریت شهری توجه لازم نمی شود و هرسال پیکره دولت بزرگتر می شود.

وی استخدام های بی رویه را یکی از دلایل این امر دانست و خاطر نشان کرد: انتظار می رود مسئولان از بکارگیری پیمانکاران غیربومی در سطح استان جلوگیری کنند چراکه این حجم از فعالیت پیمانکار غیربومی مصداق بارز عدم حمایت است.

آزادی خواستار انتصاب یک مشاور در بحث پروژه های عمرانی در کنار استاندار شد و ادامه داد: طبق قانون ۹درصد ارزش افزوده پروژه های عمرانی به محل ثبت شرکت ها تعلق می گیرد از همین رو این مالیات بجای آنکه در شهر اهواز هزینه شود باعث آبادی سایر نقاط می شود.

 

https://hoorkhabar.ir/656821کپی شد!
149