حفاری و تکمیل ۳۰ حلقه چاه های نفت و گاز در سال ۹۵

به گزارش هورنیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران سعید اکبری در توضیح بیشتر در این باره گفت: از این تعداد چاه ۲۰ حلقه توسعه ای، یک حلقه اکتشافی و ۹ حلقه تعمیری بوده است.

 وی افزود: از مجموع چاه های حفر شده ۲۹ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و یک حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری و تکمیل گردید.

 اکبری با بیان اینکه این مدیریت ۱۶ دستگاه حفاری سنگین خشکی در اختیار دارد، اظهار کرد: متراژ حفاری در این دوره  افزون بر ۷۹ هزار و ۶۴۴ متر گزارش شد که ۷۵ هزار و ۵۵۲ متر آن مربوط به چاه های توسعه ای (جدید) می باشد.

 مدیر عملیات حفاری خشکی _۱ شرکت ملی حفاری ایران گفت: در این مدت دکل حفاری ۸۳ فتح موفق شد عملیات حفاری یک حلقه چاه را ۱۰ روز زودتر از زمان تعیین شده از سوی کارفرما به اتمام برساند.

 وی افزود: شمار دکل های این مدیریت در آغاز سال گذشته ۱۵ دستگاه بود که با پیوستن دکل حفاری جدید و پیشرفته ۹۵ فتح از اوائل اردیبهشت ماه به ۱۶ دکل افزایش یافت.

 اکبری بازسازی دستگاه های حفاری ۲۵، ۵۸ و ۷۴، تغییر کاربری انبارهای پای کار دستگاه های ۳۴، ۵۳، ۶۷ و ۷۴ فتح و تغییر سیستم پسماند دستگاه ۶۷ فتح از دو به سه پنل را از جمله اقدامات جانبی این مدیریت همسو با عملیات حفاری برشمرد.

 مدیر عملیات حفاری خشکی _۱ شرکت ملی حفاری ایران موضوع آموزش حین خدمت کارکنان را از نکات مورد اهتمام این مدیریت عنوان و خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ با همکاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت در مجموع ۳۲ هزار و ۴۷ نفر ساعت آموزش تخصصی و عمومی برای کارکنان این مدیریت برنامه ریزی و اجرا شد.

 شرکت ملی حفاری ایران با هدف شتاب بخشیدن به  عملیات حفاری در چند سال گذشته اقدام به ایجاد چهار مدیریت عملیات حفاری یک، دو، سه و چهار خشکی و مدیریت عملیات حفاری دریا کرده است که این مدیریت ها زیر مجموعه حوزه معاونت مدیرعامل در عملیات حفاری می باشند.

https://hoorkhabar.ir/654230کپی شد!
53