مقتدایی در خوزستان به دنبال چیست؟

به گزارش هورنیوز عبدالحسین مقتدایی استاندار سابق خوزستان پس از برکناری جنجالی خود از سکانداری استان لحظه ای آرام ننشت و در همان مراسم تودیع شمشیر را علیه دولت از رو بست تا خواب آرام دولتمردان برای انتخابات آتی را در خوزستان آشفته سازد.

وی اگرچه خود را اصلاح طلب می داند اما از مدت ها پیش سفرهای تبلیغاتی خود را به سبک احمدی نژاد آغاز و در استان های مختلف از برنامه های تبلیغاتی خود سخن می گوید.

مقتدایی مدت کوتاهی پس از عزل، اقدام به راه اندازی کانال تلگرامی و رونمایی از کتاب سرگذشت خود کرد در آن هنگام کمتر کسی تصور می کرد که او در آستانه انتخابات به یکی از رقبای جدی روحانی در خوزستان تبدیل خواهد شد.

استاندار سابق خوزستان در انتقادی خطاب به دولت گفت: اگر قرار به رد صلاحیت بنده است چرا مخالفانم نگران هستند؟ حداقل تاثیر حضور من در انتخابات معطوف شدن توجهات دولتمردان پس از چهار دهه به مناطق محروم و مرزی کشور است!

وی افزود: در سال ۹۲ از آقای روحانی به دلیل شناختی که از نقطه نظرات ایشان داشتم قصد حمایت کردن نداشتم زیرا مجلس سوم یکی از پر فراز و نشیب ترین دوران مجالس شورای اسلامی در کشور محسوب می شود و پذیرش قطعنامه، اصلاح قانون اساسی، رحلت امام ( ره ) و دگرگونی اساسی در ساختار نظام و تعیین مقام معظم رهبری همگی شرایطی خاص را رقم زده بودند.شناخت عمیق ما از یکدیگر باعث شده بود مورد تأیید همدیگر نباشیم با این حال در هر جایگاهی بوده ام سعی در حفظ احترام مقام بالادستی داشته ام.

پس از صحبت های جنجالی این کاندیدای ریاست جمهوری، اصلاح طلبان که حضور وی را زنگ خطری برای کاهش آراء روحانی می دانستند به طور علنی خواستار کناره گیری وی از انتخابات شدند.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در گفتگویی خواستار برکناری مقتدایی از کاندیداتوری شد و یادآور شد: مقتدایی در خوزستان طرفدارانی داردو می تواند تا اندازه ای بر آراء دکتر روحانی در خوزستان و برخی استان ها تأثیرگذار باشد.

وی ضمن درخواست از مقتدایی برای کناره گیری از کاندیداتوری گفت که مقتدایی باید توجه داشته باشد که اصلاح طلبان بر روی روحانی متمرکز شده اند و حمایت همه جانبه اصلاح طلبان از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ضروری است.

اگرچه همچنان هدف دقیق مقتدایی از شرکت در انتخابات روشن نیست اما، سهم خواهی وی از دولت برای گرفتن یکی از پست های کلیدی در کابینه بعدی، کاهش آراء روحانی در استان هایی همچون خوزستان و هرمزگان و جلب توجه مردم برای ارائه لیست مورد حمایت وی به انتخابات شورای شهر از احتمالاتی است که برای اقدامات مقتدایی تصور می شود.

https://hoorkhabar.ir/653533کپی شد!
137