کاشت بیش از ۳ هزار هکتار نهال برای حل مسأله گرد و غبار در خوزستان

به گزارش هورنیوز؛ محمود حجتی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای حل مسأله گردوغبارد  خوزستان چیست،‌ یادآور شد: بارها اشاره کرده‌ام که یک منطقه فوق بحرانی بود که در ۸ بهمن‌ماه آن ضایعه را ایجاد کرد و حدود ۴۲ هزار هکتار بود.  دو طرح کلی  در نظر بود که یکی از آنها نهال‌کاری بود و متجاوز از ۳ هزار هکتار نهال‌کاری انجام شد هم مردم، هم شرکت‌های پیمانکاری و شرکت‌های وابسته به دولت و بسیج در این طرح حضور دارند و عملیات را انجام می‌دهند که امیدواریم تا آخر فروردین نهال‌کاری را توسعه دهیم.

حجتی اضافه کرد: طرح میان‌مدت و اصلی که وجود دارد این است که بیش از ۴۰۰ دستگاه در آنجا بسیج شده‌اند تا بتوانیم از کارون به این مناطق آب بیاوریم تا طرح آبرسانی به نهال‌هایی که غرس می‌شوند را انجام دهیم با این کار در نظر داریم  هم به نهال‌ها آب برسد و هم اگر در جاهایی نیاز است زمین خیس شود این کار صورت گیرد.

وی همچنین درباره اعتبارات این طرح‌ها گفت: سال گذشته دولت ۳۰ میلیارد تومان در اختیار ما قرار داد. الحمدلله امسال هم در بودجه پیش‌بینی شده و سازوکار آن هم به انحای مختلف در نظر گرفته شده است تا با برنامه‌ای که دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی به سازمان برنامه ارائه می‌دهند منابع در اختیار قرار گیرد. قطعاً این کاریک برنامه بلندمدت است و ان‌شاءالله امیدواریم تا آخر ادامه پیدا کند تا نگرانی درباره گردوغباری که منشأ آن داخلی بوده برطرف شود.

https://hoorkhabar.ir/653009کپی شد!
88