جزئیات محدودیت تردد در ۳۰ محور مواصلاتی تا ۱۴ فروردین

هورنیوز – سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: با توجه به حجم فزآینده سفر در تعطیلات نوروز ۹۶۶ و به منظور افزایش ظرفیت تردد در محورهای مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ضریب ایمنی تا ۱۴ فروردین امسال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور به شرح زیر اجرا خواهد شد؛

۱- عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها ممنوع است.

۲- در همه محورهای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می‌شود که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

۳- تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در تاریخ ۱۳ فروردین ۹۶ در همه محورهای برون شهری کشور ممنوع  است.

۴- تردد کامیون های حامل کود شیمیایی در ایام تعطیلات نوروز به جز تاریخ های ۱۲ و  ۱۳ فروردین ۹۵ با رعایت مقررات و ضوابط در جاده های سراسر کشور به جز محورهای هراز و کندوان بلامانع است.

محور کرج-چالوس

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت کماکان در محور کرج – چالوس و بالعکس ممنوع است.

تردد انواع وسایل نقلیه در محور کرج – چالوس از ساعت ۱۲ روزهای ۴ ، ۱۱ ، ۱۲ ، ۱۳ و ۱۴ فروردین ۹۶ تا ساعت ۳ بامداد روز بعد از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵همان روز تا ۳ بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.

محور هراز

 تردد انواع تریلر در محور هراز کماکان ممنوع  است.

تردد انواع کامیون و کامیونت از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه  تا ساعت ۲ بامداد ۶ فروردین ۹۶ و از ساعت  ۸ روز۱۰فروردین ۹۶ تا ساعت ۲ بامداد روز ۱۵ فروردین ۹۶ از تهران به آمل و بالعکس ممنوع است.

تردد انواع وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت ۱۴ تاریخ های ۴ ، ۵ ، ۱۲ ، ۱۳ و ۱۴ فروردین ۹۶ تا ساعت ۲ بامداد روز بعدی از رودهن به آب اسکممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد روز بعد در تاریخ های مورد اشاره از آب اسک تا رودهن (محدوده مشاء)‌ بصورت یکطرفه خواهد بود.

محور فیروزکوه

  تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۸ روز ۲۶ اسفند ۹۵ تا ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه ۶ فروردین ۹۶  همچنین از ساعت ۸روز پنجشنبه ۱۰ فروردین ۹۶ تا ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه  ۱۵ فروردین ۹۶  از تهران به قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

آزادراه کرج-قزوین

تردد انواع تریلر و کامیون در مسیر شرق به غرب از ساعت ۶ تا ساعت ۲۴ ۱۴ فروردین ۹۶ از مسیر غرب به شرق ممنوع است.

محور قدیم قزوین-رشت

   تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۱۲ تا ساعت ۲۴ روزهای ۴ ، ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۲ ،  فروردین ۹۶ تا روز ۱۴ از قزوین به رشت و بالعکس ممنوع  است.

  تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۸ تا ۲۴ روزهای ۱۱ و ۱۲ فروردین ۹۶ از محورهای فوق ممنوع است.

محورهای اردبیل آستارا، اردبیل سرچم

    تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ ، ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین ۱۱ و ۱۲ و ۹۶/۱/۱۴  در محورهای فوق ممنوع  است.

محورهای اردبیل سراب، اردبیل خلخال

   تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۱۱ و ۹۶/۰۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع است.

 محورهای مشهد قوچان، مشهد سبزوار، مشهد- تربت حیدریه

   تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ تاریخ ۹۵/۱۲/۲۶  و از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ تاریخ های ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین تاریخ های ۱۲ و ۹۶/۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع است.

 محور گلوگاه گرگان- جنگل گلستان- چمن بید

   تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ مورخ ۹۵/۱۲/۲۶ و از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین از ساعت ۰۸۰۰ الی ۲۲۰۰ تاریخ های  ۱۲ و ۹۶/۰۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع است.

محورهای بانه سقز- سنندج و مریوان سنندج

    تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ۲۴:۰۰ تاریخ های ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۹ و ۳۰/۱۲/۹۵ و همچنین تاریخ های ۱۲ و ۹۶/۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع است.

 محورهای دیهوک کرمان

   تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۲۳۰۰ الی ساعت ۰۶۰۰ صبح روز بعد تاریخ های ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین تاریخ های ۴ و ۹۶/۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع است.

محورهای یزد طبس

   تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ تاریخ های ۲۶ ، ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین تاریخ های ۴ و ۹۶/۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع است.

محور شیروان بجنورد- چمن بید جنگل گلستان

   تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۲۰۰ تاریخ ۹۵/۱۲/۲۶  و از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین از ساعت ۰۸۰۰ الی ۲۲۰۰ تاریخ های ۱۲ و ۹۶/۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع است.

 محورهای اصلی استان بوشهر

   تردد انواع کامیون های کمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت ۰۸۰۰ تاریخ ۹۵/۱۲/۲۶ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ ۹۶/۱/۱۴ در محورهای اصلی استان بوشهر ممنوع است.

محورهای پل دختر اسلام آباد و پلدختر اندیمشک

   تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۶ ، ۲۷ و ۹۵/۱۲/۲۹ و همچنین تاریخ های ۱۲ و ۹۶/۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع است.

 محورهای یاسوج اصفهان، یاسوج بابا میدان ، گچساران باشت

   تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ۲۲۰۰ تاریخ های ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ همچنین تاریخ های ۱ و ۹۶/۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع است.

محورهای سلفچگان قم، جاده قدیم کاشان قم، آزادراه کاشان قم، جاده قدیم تهران قم

   تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۱۴۰۰ الی ۲۴۰۰ تاریخ های  ۴ و ۹۶/۰۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع است.

محورهای بندرعباس سیرجان ، انار شهربابک

    تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۷ و ۲۸ و ۹۵/۱۲/۲۹ و همچنین تاریخ ۹۶/۰۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع است.

 محورهای سیرجان بافت، جیرفت بندرعباس

    تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ۲۴۰۰ مورخ ۹۶/۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع است.

محور گچساران بهبهان رامهرمز

    تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین تاریخ ۹۶/۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع است.

محور ایذه شهرکرد

تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین تاریخ های ۱۲ و ۹۶/۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع است.

تردد همه اتوبوس های کاروان راهیان نور از تاریخ ۹۵/۱۲/۲۸ تا پایان تاریخ ۹۶/۰۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع بوده و مسیر اهواز – اندیمشک – خرم آباد- الیگودرز – اصفهان – شهرکرد بعنوان مسیر جایگزین تعیین می گردد.

محور جیرفت بم کرمان

   تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ۲۴۰۰ تاریخ ۹۶/۰۱/۱۲ در محور فوق ممنوع است.

محور زابل زاهدان

   تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ۲۲۰۰ تاریخ های ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین ۹۶/۰۱/۱۴ از محور فوق ممنوع است.

محورهای اصفهان بروجن لردگان ایذه، لردگان یاسوج

    تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ ۹۵/۱۲/۲۷  و از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین تاریخ های ۴ ، ۵ ، ۱۲ و ۹۶/۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع است.

 محورهای نائین خور طبس، نائین جندق – دامغان

    تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۲۳۰۰ الی ساعت ۰۶۰۰ روز بعد در تاریخ های ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین تاریخ های ۵ ، ۶ و ۹۶/۰۱/۱۲ در محورهای فوق ممنوع است.

 محور بجنورد – اسفراین

   تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۱۲۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین تاریخ ۹۶/۰۱/۱۴ در محور فوق ممنوع  است.

محورهای شیراز نورآباد- گچساران ، شیراز کازرون بوشهر

   تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت ۰۸۰۰ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ های ۲۷ ، ۲۸ ، ۲۹ و ۹۵/۱۲/۳۰ و همچنین تاریخ های ۴ ، ۱۱ ، ۱۲ و ۹۶/۰۱/۱۴ در محورهای فوق ممنوع است.

 محدودیت حمل و نقل محمولات ترافیکی 

    حمل و نقل محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری از ساعت ۱۴۰۰ تاریخ ۹۵/۱۲/۲۵ تا ساعت ۰۷۰۰ تاریخ ۹۶/۰۱/۰۶ و همچنین از ساعت ۰۷۰۰ تاریخ ۹۶/۰۱/۱۰ تا ساعت ۰۶۰۰ صبح تاریخ ۹۶/۰۱/۱۵ ممنوع است. شایان ذکر است برای تاریخ های ۶ ، ۷ ، ۸  و ۹۶/۰۱/۰۹ صرفاً برای محمولات ترافیکی اضطراری دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادر کننده مجوز عبور محموله صادر می گردد.

محدودیت خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی

ورود و تردد همه خودروهای ترانزیت مواد سوختی در داخل کشور از ساعت ۰۷۰۰ روز پنجشنبه تاریخ ۹۵/۱۲/۲۶ تا ساعت ۰۷۰۰ روز یکشنبه تاریخ ۹۶/۰۱/۰۶ و همچنین از ساعت ۰۷۰۰ تاریخ ۹۶/۰۱/۱۱ الی ساعت ۲۴۰۰ تاریخ ۹۶/۱/۱۴ ممنوع  است، مضافا اینکه خودروهای مذکور در سایر ایام محدوده زمانی نوروز سال ۱۳۹۶ صرفا در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود و وسایل مذکور از ضوابط مندرج در ردیف ۲ بند الف – کلیات ( درصفحه یک) مستثنی است.

https://hoorkhabar.ir/651723کپی شد!
94