ارایه آموزش های پیشگیری از افسردگی به بیش از ۹۰ هزار نفر از مردم غرب اهواز

هورنیوز – مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز ، افزود:  در این مدت، ۴۶۷جلسه  آموزشی توسط  روانشناسان مراکز جامع سلامت برگزار شده است.

وی ، جلسات آموزشی و مداخله ای را با هدف پیشگیری از افسردگی  را به دانش آموزان، مراجعه کنندگان به مراکز ، جوانان و … به تفکیک  گروههای هدف ، شامل موارد زیر بیان کرد: آموزش مهارتهای زندگی به ۶۳۵۱نفرجمعیت عمومی در ۳۰۰  جلسه آموزشی ،۷۷ جلسه با موضوع پیشگیری از خودکشی جهت ۱۱۰۲  نفر،  ۹۰ جلسه جهت ۱۵۸۳ نفر آموزش گیرنده  در زمینه اختلالات روانپزشکی .

شریفی خاطر نشان کرد: همچنین ۵۵ جلسه در زمینه مهارتهای زندگی ، ۳۶ جلسه پیشگیری از خودکشی و۵۶ جلسه در زمینه اختلالات روانپزشکی با هدف کاهش افسردگی جهت تمامی پرسنل و کارکنان مراکزجامع سلامت  برگزار شده است .

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز ، با اشاره به اینکه افسردگی بیماری بسیار شایع عصر ماست و در تمامی جهان روندی فزاینده دارد، گفت:  حدود نیمی از مبتلایان به افسردگی یا از بیماری خود بی اطلاعند  یا بیماری آنها تشخیص داده نشده است.

شریفی ،افسردگی را بیماری دانست که اختصاص به گروه یا سن خاصی ندارد بلکه در تمام  سنین و همه نژادها، هم در زنان و هم در مردان ظاهر می شود.

وی ادامه داد: افسردگی مسائل گوناگونی به همراه دارد. غیراز مسائل پزشکی و اندوه که بسیار شایع است، فرد مبتلا به افسردگی، خود را مورد تبعیض و از نظر اجتماعی مطرود و حتی منفور خانواده خودش می بیند. گاهی انزوای همراه افسردگی، بیمارانی را که شرایطی درمان پذیر دارند به دوری از مردم یا حتی به سوی مرگ سوق می دهد.

شریفی افزود : سعی کنیم  در جامعه به افراد انگ و برچسب نزنیم ؛ زیرا مشاهده شده بسیاری از افراد  به دلیل همین انگ ها، بیماری خود  بویزه  افسردگی  را علنی نکرده اند و از مراجعه به مراکز درمانی خودداری می کنند و در نتیجه فرصت‌های موجود برای طلب کمک و پیگیری درمان و بهبود را از دست می‌دهند.

وی گفت:  متأسفانه این موضوع رنج ابتلا به چنین اختلالاتی را دوچندان می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد : روانشناسان در مراکز جامع سلامت غرب اهواز، آماده ارائه خدمات سلامت روانی ،اجتماعی و اعتیاد به صورت رایگان به  تمامی گروههای هدف (جمعیت عمومی ) هستند.

 

https://hoorkhabar.ir/642612کپی شد!
133
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.