نگاهی بر حجم پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز

هورنیوز – دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اجرای بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان توسط دانشگاه در شهرهای مختلف تابعه، اظهار کرد:‌ اگر مردم سری به بیمارستان‌های بزرگ تابعه دانشگاه در شهرهای مختلف بزنند، مشاهده می‌کنند که این بیمارستان‌ها هم‌اکنون شباهت زیادی به یک کارگاه ساختمانی دارند.

وی افزود: بودجه دانشگاه دارای چند بعد مختلف است که یک بعد آن تملک دارایی است. تاکنون در تامین منابع تملک دارایی خود دچار چالش نشده‌ایم، بلکه چالش‌ها در چگونگی به دست آوردن درآمدهای اختصاصی دانشگاه است و ما اجازه نداریم به طور مثال هزینه ساخت اورژانس‌ بیمارستان شهدای هویزه را به عنوان دستمزد یا پول آب و برق پرداخت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد:‌ در حال حاضر در بیمارستان امام خمینی(ره)  اهواز سه پروژه عمرانی شامل پروژه توسعه اورژانس،‌ احداث کلینیک ویژه و مجتمع آموزشی بیمارستان در حال انجام است. همین روال در بیمارستان رازی نیز مشاهده می‌شود. در بیمارستان گلستان نیز هم‌اکنون چهار پروژه عمرانی شامل پروژه توسعه تخت‌های روان‌پزشکی، احداث کلینیک ویژه که یکی از بزرگ‌ترین کلینک‌های ویژه برای توسعه ارائه خدمات سرپایی در خوزستان است و همچنین توسعه اورژانس بیمارستان گلستان و ‌احداث مرکز جامع قلب دانشگاه در این بیمارستان در حال اجرا است.

ایدنی ادامه داد:‌ پروژه مرکز مغز استخوان بیمارستان شفا نیز به عنوان یک مرکز مجهز برای پیوند مغز استخوان در چند روز آینده در خوزستان افتتاح می‌شود. همچنین پروژه احداث دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و همچنین ساختمان شماره ۲ دانشکده دندان‌پزشکی در پردیس دانشگاه نیز در حال احداث هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه افزود:‌ با منابع مالی مناسبی که با حمایت‌های فرابخشی تعریف شده است، در حال اجرای پروژه تکمیل خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری همچنین پایگاه‌های بهداشتی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:‌ پروژه ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ابوذر تا پیش از پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید. منابع مالی پروژه بیمارستان سوانح و سوختگی در پادادشهر نیز تامین شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پیش از مهرماه سال ۹۶ این بیمارستان به بهره‌برداری برسد. پروژه بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی دشت‌آزادگان ‌که بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال توقف در احداث داشته است، هم‌اکنون با سرعت قابل قبولی در حال ساخت است و این بیمارستان نیز تا اسفندماه تحویل موقت می‌شود و در روندی دو ماهه تجهیزات در بیمارستان مستقر خواهد شد و بدین ترتیب یک بیمارستان مجهز در آن منطقه به چرخه خدمت‌رسانی افزوده می‌شود. ‌در بیمارستان باغملک نیز پس از تغییر پیمانکار فعالیت‌های عمرانی مناسبی شروع و در حال انجام است.

ایدنی افزود: در شهرستان‌های تابعه،  پروژه توسعه اورژانس‌ها و احداث کلینک‌های ویژه و توسعه بلوک‌های زایمانی با توجه به سیاست‌های جمعیتی کشور در بیمارستان‌های مختلف دانشگاهی که بلوک زایشگاه دارند، را در دستور کار قرار داده‌ایم. در ایذه، رامهرمز، دشت‌آزادگان، بیمارستان رازی اهواز، امیدیه و ماهشهر این برنامه‌ها در حال اجرا است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور ادامه داد:‌ علاوه بر این پروژه‌ها، احداث مراکز درمان سرطان نیز در دستور کار قرار دارد و در این راستا، یک مرکز سرطان بسیار مجهز با حمایت بنیاد برکت با ۱۲۰ تخت بستری و امکانات پیشرفته از قبیل دستگاه‌های شتاب دهنده خطی رادیوتراپی بیماران و امکانات تشخیصی مانند سی‌تی اسکن، آنژیوگرافی و سایر تجهیزات لازم در خوزستان احداث خواهد شد.

وی گفت: مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان شفا و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهید دکتر بقایی ۲ که با همکاری سپاه ساخته شده و یکی از مدرن‌ترین بیمارستان‌های اهواز است، ان شاء الله به زودی با حضور وزیر بهداشت افتتاح خواهند شد. هزینه ساخت هر تخت بیمارستانی بین ۵۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان است و بیمارستان شهید بقایی ۲ باید با هزینه‌ای حدود ۲۰۰ میلیارد تومان ساخته می‌شد ولی با مبلغی کمتر از ۳۰ میلیارد تومان بازسازی، تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این‌که ۲۵ درصد از جمعیت کشور به نوعی  به اختلالات روان‌پزشکی مبتلا هستند، اظهار کرد: ‌امروزه نیاز به توسعه تخت‌های روان‌پزشکی، یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، یکی از برنامه‌های انجام شده در استان نیز توسعه تخت‌های روان‌پزشکی بود به طوری که ۲۰ تخت به بیمارستان سلامت، ۱۵ تخت به بیمارستان مسجدسلیمان، ۱۵ تخت به بیمارستان رامهرمز و ۷۰ تخت به بیمارستان گلستان افزوده شدند. به این ترتیب ۱۲۰ تخت روان‌پزشکی به تخت‌های تابعه دانشگاه اضافه شد و تعداد تخت‌های روان‌پزشکی بیمارستان گلستان به ۱۴۰ تخت رسید.

ایدنی تصریح کرد: ‌بلوک زایمانی بیمارستان رامهرمز و بیمارستان باغملک در حال حاضر آماده هستند و به زودی افتتاح می‌شود. بلوک زایمانی بیمارستان شهید چمران دشت‌آزادگان در اسفندماه و بلوک زایمان بیمارستان امیدیه نیز در پایان سال آماده می‌شود. فاز اول بلوک زایمانی بیمارستان رازی که نیاز به تعمیرات داشت به اتمام رسیده است و فاز ۲ آن نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد. بلوک‌های زایمان بیمارستان‌های حاجی نرگس ماهشهر و شهداء ایذه نیز در حال احداث هستند.

وی گفت: در توسعه کلینیک‌های ویژه نیز حدود ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داشته‌ایم؛ عملیات کلینیک‌ ویژه بیمارستان گلستان با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که کلینیکی بسیار مجهز و مدرن است. اتمام کلینیک ویژه بیمارستان مادر رامهرمز نیز تا پایان سال در برنامه کاری قرار دارد و کلینیک ویژه و اورژانس بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک، خاتم الانبیاء (ص) شوشتر، شهدا ایذه، شهید چمران دشت‌آزادگان، شهید طباطبایی باغملک، امام خمینی(ره) و رازی اهواز و امام رضا(ع) امیدیه نیز در حال ساخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان اظهار داشت: ‌در حال حاضر حدود ۸۵ میلیارد ریال پروژه توسط دانشگاه در نواحی روستایی در حوزه بهداشت در حال انجام است و بر اساس توافقنامه استانداری خوزستان و وزارت بهداشت مقرر گردیده است ۱۰۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی جدید در حوزه بهداشت انجام شود. همچنین استانداری توافقنامه دیگری با نفت داشته است که بر اساس آن در غرب کارون اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی در این راستا انجام گردد.

https://hoorkhabar.ir/636925کپی شد!
79
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.