انهدام پنج باند حفار غیرمجاز در خوزستان

هورنیوز – سرهنگ پاسدار سیدعامر موسوی اظهار کرد: یگان حفاظت خوزستان در بهمن ماه سال ۸۴ با هدف حفاظت از مواریث فرهنگی، در قالب ۱۷ پایگاه حفاظتی که ۳ اثر جهانی، ۹۲۳ اثر ملی، ۶ موزه باستانی، ۱۵ هزار هکتار محوطه، تپه و ابنیه را تحت پوشش دارد، تأسیس و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به عملکرد شش ماهه نخست امسال، بیان کرد: کشف یک هزار و ۶۰۴ قطعه شئ از متجاوزان، انهدام پنج باند حفار غیرمجاز و دستگیری ۴۶ نفر از حفاران غیرمجاز، کشف و ضبط سه قبضه اسلحه، آلات و ادوات حفاری شامل دو دستگاه بیل مکانیکی و لودر و تعطیلی تعداد ۱۲ مورد پروژه‌های عمرانی مخرب آثار تاریخی از مهمترین اقدامات نیمه اول امسال است.

موسوی افزود: برگزاری دوره‌های ضابطان خاص برای ارتقاء توان علمی کارکنان، تشکیل و برگزاری بیش از ۳۰ جلسه با نیروی انتظامی، شورا، معتمدین، بسیج و دهیاری‌ها، برگزاری آموزش طرح فرهنگی میراث‌بان نوجوان در ۱۰ شهر مدارس ابتدایی و متوسطه استان از دیگر اقدامات انجام شده توسط این فرماندهی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان از همه فرماندهان و نیروهای تحت امرشان که در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی استان تلاش، مجاهدت و همکاری داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد

https://hoorkhabar.ir/629059کپی شد!
46