تلاش خوزستان برای گرفتن میزبانی مسابقات شمشیربازی کشور برای نخستین ‎بار

هورنیوز – امین کرمی‎مقدم‌ اظهار کرد:‌ باتوجه به این که سال گذشته در سه مرحله میزبانی سه مسابقه بین‎المللی را بر عهده گرفتیم، قطعاً پتانسیل برگزاری مسابقات قهرمانی کشور را دارا هستیم.

 

وی ادامه داد:‌ قصد داریم علاوه بر برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، برگزاری مسابقات بین‎المللی را نیز در استان همچنان ادامه دهیم تا به یاری خدا تحولی در نظام شمشیربازی خوزستان ایجاد کنیم.

 

رییس هیات شمشیربازی خوزستان با بیان این‎که پس از دوران رکودی که شمشیربازی خوزستان داشت،‌ این اقدامات و توالی آن می‎تواند بسیار در پیشرفت این رشته در استان مثمرثمر باشد، گفت:‌ در حال حاضر بزرگترین مشکلی که داریم، بحث تامین اعتبار مالی است. شمشیربازی رشته‎ای خاص است و افراد خاصی هم می‎توانند وارد این رشته شوند، چراکه رشته پرهزینه‌ای است.

 

وی افزود: تا به این جای کار توانسته‌ایم خلیی از وسایل شمشیربازی را به هر نحوی که هست تهیه کنیم ولی واقعیت این است که اگر قصد درخشیدن داریم، باید در این رشته سرمایه‎گذاری شود. گله‌ای که دارم این است که خیلی‎ها در رشته‎های دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند ولی در شمشیربازی که به مرور در حال متحول شدن در کشور است، سرمایه‎گذاری نمی‎کنند.

 

کرمی‎مقدم اضافه کرد: ‌خوزستان مهد شمشیربازی ایران است و اولین پیست شمشیربازی ایران نیز ۶۰ سال پیش در آبادان احداث شد ولی متاسفانه در حال حاضر غفلت می‎شود.

 

وی خاطرنشان‌کرد:‌ البته آقای باقرزاده (رییس فدراسیون) به قول‌هایی که در مجمع داده بود، انصافا تا به این جای کار تقریبا عمل کرده ولی واقعیت این است که وقتی می‎خواهیم رشته‌ای که سال‌ها در رکود بوده است را راه بیندازیم، با سه یا چهار کار مقطعی نمی‎توان آن را عملی کرد بلکه باید سرمایه‎گذاری شود.

 

رییس هیات شمشیربازی خوزستان ادامه داد: سالن شمشیربازی اهواز برای تبدیل شدن به یک سالن به‎روز که قابلیت برگزاری تمرین را پیدا کند، ‌هزینه‌های بسیاری را می‎طلبد که هر کس زیر بار آن نمی‎رود.

 

وی گفت: ‌از آبان ۹۴ تا اسفند همان سال ما سه دوره مربیگری را برگزار کردیم که فدراسیون نیز در برگزاری آن‎ها بسیار به ما کمک کرد و بدون کمک و حمایت آن‎ها، این مساله مقدور نبود. علاوه بر این، چندین مسابقه را با تیم‌های بانوان و آقایان عراق در آبادان برگزار کردیم.

 

کرمی‌مقدم اضافه کرد:‌ همچنین مسابقات درون استانی را تا به امروز به صورت مداوم انجام دادیم و تیم‌های استان را نیز به مسابقات کشوری اعزام کردیم که تمام این‌ها هزینه‎بر است و از آن‎جایی که منابع مالی نداریم، بسیار تحت فشار هستیم. با وجود این سعی می‎کنیم با هر تمهیدی که هست، فعالیت‌های‎مان را ادامه دهیم تا نتایج بسیار خوبی بگیریم.

 

او درباره این‎که چه زمانی تکلیف نهایی میزبان مسابقات قهرمانی کشور مشخص می‎شود نیز خاطرنشان‌کرد: ‌با توجه به برگزاری مسابقات در اواخر آبان‎ماه، به احتمال زیاد اواخر ماه جاری یا اوایل آبان میزبان رسمی مسابقات اعلام می‎شود.

 

رییس هیات شمشیربازی خوزستان اضافه کرد: ‌ما سه سالن شمشیربازی در اهواز، خرمشهر و آبادان داریم که قابلیت برگزاری مسابقات در آن ها وجود دارد با این وجود کمی مشکل تجهیزات وجود دارد که امیدوارم بتوانیم آن‎ها را حل کنیم.

 

وی اظهار کرد: ‌تمام رایزنی‌ها و مکاتبات لازم را جهت میزبانی مسابقات قهرمانی کشور با فدراسیون شمشیربازی انجام داده‎ایم و موافقت ضمنی آن‎ها را نیز گرفته‌ایم و تنها منتظر پاسخ نهایی و کتبی هستیم. اما در مجموع می‎توان گفت ۹۹ درصد میزبانی خوزستان، قطعی است.

https://hoorkhabar.ir/628501کپی شد!
30