افزیش ۵۱ درصدی ارزش صادرات تعاونی های مرزنشین خوزستان

هورنیوز – محمد رضا جعفری در کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی استان که روز گذشته، ۱۰ مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین کالاهایی که توسط تعاونی‌های مرزنشین صادر شده، انواع میوه و تره‌بار، ماهی، کاشی و مایع لباسشویی بوده است که عمدتاً به کشور عراق و از مرزهای شلمچه و چذابه صادر شده‌اند.

وی افزود: میزان واردات انجام‌شده توسط تعاونی‌های مرزنشین در ۶ ماهه نخست سال ۹۵، به وزن یک هزار و ۴۰ تن و به ارزش ریالی ۶۵ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال معادل حدود ۲ میلیون دلار بوده است.

جعفری تصریح کرد: مهمترین کالاهای وارداتی شامل، برنج، شکر، کولر گازی، یخچال فریزر و … هستند که عمدتاً از کشورهای چین، هند و تایلند وارد مرزهای استان شده‌ و توسط تعاونی‌های مرزنشین خریداری شده است.

وی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال توانسته‌ایم حدود ۲۰ میلیون دلار صادرات انجام دهیم و همچنین می‌توانستیم ۲۰ میلیون دلار واردات نیز در کشور انجام دهیم اما تنها حدود ۲ میلیون دلار واردات توسط تعاونی‌ها انجام شده است.

ناظر گمرکات خوزستان خاطرنشان کرد: میزان صادرات تعاونی‌های مرزنشین در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۲۷ درصد کاهش داشته اما این میزان از نظر ارزشی حدود ۵۱ درصد افزایش داشته است.

https://hoorkhabar.ir/627627کپی شد!
60