دفاع مقدس قبل از آنکه یک حادثه تاریخی باشد یه حادثه تاریخ ساز بود

هورنیوز – مراسم افتتاحیه هفته دفاع مقدس با برگزاری پیاده روی همگانی، غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه و افتتاحیه “نمایشگاه هنوز ادامه دارد” با حضور جمعی از اعضای هیئت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و هفته دفاع مقدس و همچنین تبریک عید سعید غدیر خم، گفت: تجمع امروز ما در محضر شهدای هشت سال دفاع مقدس حکایت از این امر می کند که مردم ما دل در گرو یاد شهدا دارند و  هنوز بعد از گذشت سالها، شروع برنامه ها و مناسبت ها را با یاد شهیدان آغاز می کنیم.

وی با اشاره به آیات قرآن، مبنی بر اینکه هر چیزی که در این عالم است آینده ای جز هلاکت ندارد مگر آنکه ذوب در وجه الله شود، اذعان کرد: شهیدان ما مصداق بارز انسانهایی هستند که ذوب در وجه الله شده اند، یاران حضرت علی (ع) در ۱۴۰۰ سال پیش در راه خدا و در رکاب سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیده اند و امروز هر انسان آزاده ای بر آنها سلام می کند، پس هر کس رنگ و بوی خدایی گرفته، ماندگار شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه دفاع مقدس قبل از آنکه یک حادثه تاریخی باشد یه حادثه تاریخ ساز بود، افزود: فرهنگی که در ۸ سال دفاع مقدس شکل گرفت فرهنگی بوده است که آغازگر یک حیات جدید و یک تاریخ جدید برای ملت ایران بود. کسانی که خود از نزدیک سال های دفاع مقدس را لمس کرده اند، گواهی می دهند که با کمک روحیه جهادی و فرهنگ دفاع مقدس بود که توانستیم با دستان خالی در  برابر استکبار جهانی بایستیم و بار دیگر قدرت ایمان و اینکه همیشه خون بر شمشیر پیروز است را به جهان نشان دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد اذعان داشت: امروزه لازم است فرهنگ دفاع مقدس که در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی در مملکت وجود داشت،، دوباره در کشور زنده شود، زیرا که اندیشه و فرهنگ دفاع مقدس بود که لرزه بر دل دشمنان انداخت و امروزه امنیت حاکم بر کشور نیز به همین دلیل است.

وی تصریح کرد: فرهنگ دفاعی که در دهه ۶۰ در ایران اسلامی بوجود آمد در خاستگاه و زادگاه خود باقی نمانده و  در خارج از مرزهای کشور نیز رخنه پیدا کرده و تاثیرات خود را هرجایی که رفته است برجای گذاشته است، همانطور که امروزه ما تاثیر این فرهنگ را در کشورهای عراق، یمن، بحرین و سوریه شاهد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس و روحیه جهادی در پیشرفت های کشور ایران در حوزه های علمی و قدرت دفاعی تاثیر بسیار داشته است، تصریح کرد: باید این روحیه جمع گرایی که در دفاع مقدس تجربه کردیم را زنده کنیم و اگر فرهنگ زندگی جمعی را کنار گذاشتیم و به سمت زندگی و فرهنگ وارداتی و فردگرایی رفتیم، بازگردیم.

وی تصریح کرد: اگر در گذشته پیروز بوده ایم به واسطه شکل گیری فرهنگ دفاع مقدس با نقطه کانونی و مرکز قدرت رهبری بوده است و امروزه نیز هنوز راه و مسیر همین است، امروز یگانه راهی که می تواند ملت ایران را به توفیقات بیشتر برساند وحدت ملت حول ولایت است و لازم است که برای دستیابی به این وحدت دلها به هم نزدیکتر شود و  نامهربانی ها و کدورت ها بر محور ولایت و رهبری کنار گذاشته شود، دوباره آن روح جمعی و همگرایی در دل ما زنده شود و در فرهنگ ما شکل مجددی بگیرد تا ایران اسلامی مثل همیشه پیروزی باشد.
عادلی نژاد در پایان با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرموده است “هر کدام از شما در هر مسند و پستی هستید آنرا مرکز عالم بدانید و بر مبنا آن تصمیم بگیرد”، گفت:  امیدوارم خداوند همه ما را به وظایف تاریخی خود در این مقطع حساس تاریخی آگاه کند و عامل به وظایف و تکالیف خود باشیم.

https://hoorkhabar.ir/626036کپی شد!
37
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.