خوزستان در نوک پیکان حملات دشمن قرار داشت/ تثبیت انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای دفاع مقدس بود

به گزارش هورنیوز – امیر سرتیپ دوم سید باقر صادقی، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایثارگری های رزمندگان اظهار کرد: امیدوارم خداوند توفیق دهد تا از دستاوردهای عظیم و تأثیرگذار فرهنگ ایثار و شهادت دفاع و آن را حفظ و به آیندگان بسپاریم.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی پس از تهدید منافع خود در ایران دست به اقدامات خرابکارانه زد، افزود: استکبار با کودتاهایی در کشور سعی کرد انقلاب اسلامی را براندازی کند.

امیر باقری با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام باعث حقارت آمریکا شد، تصریح کرد: استکبار رژیم بعث را حمایت کرد و این رژیم نیز در ۳۱ شهریور سال ۵۹ تجاوز خود را از زمین، آسمان و دریا آغاز کرد.

وی افزود: کشور عراق با سه سپاه تا بن دندان مسلح و از مناطق مرزی قصرشیرین، مهران و  جنوب غرب به جنگ ایران آمد. ما نیز تنها دو لشکر پیاده در منطقه غرب و لشکر ۹۲زرهی را در جنوب داشتیم که با وضعیت انقلاب، کشمکش های سیاسی و  وضعیت برخی سیاسیون اصلا قابل قیاس با عراق نبود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان با اشاره به اینکه سپاه تازه تأسیس نیز به دنبال سرو سامان دادن به شرایط بد داخلی کشور بود، یادآور شد: کارشناسان دشمن طی  مطالعات خود اعلام کرده بودند که شکست خوزستان بسیار راحت خواهد بود اما آنها هیچگاه مقاومت و ایستادگی این مردم را بررسی نکرده بودند که همین امر باعث شکست آنها شد.

وی گفت: ۵ لشکر زرهی، ۵ لشکر مکانیزه و ۲ لشکر پیاده با انواع پشتیبانی های زمینی و آسمانی و حمایت ۳۰ کشور جهان در مقابل لشکر ما قرار داشت که تنها ۵۰درصد نیروهای آن باقی مانده بودند و مابقی اعدام، اخراج و یا پناهنده شده بودند.

امیر باقری با اشاره به اینکه وظیفه ارتش پاسداری و حفاظت از مرز جمهوری اسلامی ایران بود، تأکید کرد: ارتش به نحو شایسته ای این وظیفه را انجام داد. مقاومت نیروهای ارتش و مقابله با حملات دشمن با کمک نیروهای معدود انسانی در ۱۰۰ روز اول جنگ یک معجزه از سوی خداوند بود.

وی ادامه داد: بزرگترین و خطیرترین کار در جنگ، سدکردن پیشروی های دشمن است که تلفات سنگینی را ایجاد می کند .در حمله سراسری، دشمن با نیروی هوایی خود ۱۹ شهر را بمباران و زیرساخت ها را نابود کرد اما فردای آن روز نیروی هوایی ارتش با ۱۴۰ فروند هواپیمای بمب افکن شکاری و ۶۰ فروند هواپیمای شکاری زیرساخت های عراق را هدف قرار داد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان با بیان اینکه عراق از آمادگی نیروی هوایی ایران متعجب شده بود، خاطر نشان کرد: اگر هوانیروز ایران نبود که تانک های دشمن را نابود کند شاید وضعیت طور دیگری رقم می خورد.

وی تصریح کرد: صدام حسین در یکی از سخنرانی های خود به صراحت گفت که سخنرانی را فردا در میدان ۴شیر اهواز ادامه خواهم داد و این یعنی اطمینان داشتند که خوزستان ظرف یک روز سقوط می کند.

امیر باقری اظهار کرد: جوانان کشور سراسیمه از تمام نقاط کشور به صورت داوطلبانه عاشقانه وارد میدان جنگ شدند و اگر این ایستادگی نبود امکان نداشت در این جنگ پیروز شویم.

وی با بیان اینکه این پیروزی ها راحت به دست نیامده، افزود: آمارها نشان می دهد ۵ میلیون از هموطنان ما وارد میدان جنگ شدند. استان خوزستان بیش از ۲هزار بار مورد حمله هوائی قرار گرفت، ۲۳هزار  شهید، ۳۵هزار مجروح و جانبار و ۳هزار و ۵۰۰ آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان با اشاره به اینکه پس از شروع جنگ، عراق نخستین شیمیایی را در خاک خوزستان زد، یادآور شد: به علت همین رشادت ها امام خمینی فرمودند” خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است”.

وی افزود: مقام معظم رهبری که ناظر امور بودند نیز فرمودند” لشکر ۹۲زرهی در این حادثه عظیم سهم بسزایی داشت”. خوزستان در نوک پیکان حملات دشمن بود اما پایمردی مردم درسی به دشمنان داد که دیگر  فکری علیه این کشور  نکنند.

امیر باقری یکی از ضعف های بزرگ دشمن را در پدافند هوایی آنان دانست و بیان کرد: پدافند ایران به قدری خوب عمل کرد که تنها در یک عملیات ۱۲ بمب افکن و ۲ هلی کوپتر دشمن را ساقط کرد که در برآورد کارشناسان نظامی بی نظیر است.

وی ادامه داد: تمام اقشار در این جنگ شرکت داشتند و این جنگ تنها مربوط به نیروهای مسلح نبود. از بین ۱۹۰هزار شهید، ۶۷۲هزار مجروح و ۴۲هزار اسیر بیش از ۴۸هزار شهید مربوط به ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۸۵هزار شهید بسیجی، ۳۳هزار شهید دانش آموز ۳هزار و ۵۰۰شهید دانشجو، ۳۱۷ نفر شهیدان روحانی و ۸۸ نفر مسیحی، ۱۸نفر کلیمی بودند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان گفت: اگر وحدت و راهنمایی های حضرت امام خمینی(ره) نبود، پیروزی ها به دست نمی آمد.

وی خاطر نشان کرد: رژیم بعث برای شکست نیروهای ایران دست به هرکاری حتی استفاده از سلاح های نامتعارف زد. دستاورد عظیمی که در هفته دفاع مقدس داشتیم تثبیت انقلاب اسلامی بود چراکه دشمنان و دوستان خودرا شناختیم.

امیر باقری دیگر دستاورد دفاع مقدس را تثبیت ارضی ایران خواند و گفت: از زمان قاجار یک میلیون مترمربع از خاک ایران کسر شد اما دفاع مقدس تنها جنگی بود که حتی یک وجب از این خاک به دست دشمن نیفتاد. روزگاری حتی برای تهیه سیم خاردار هم تحریم بودیم اما درحال حاضر با کمک جوانان کشور انواع سلاح های نظامی مانند توپ، تانک، موشک و … را می سازیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

https://hoorkhabar.ir/625626کپی شد!
48
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.