وضعیت فعلی آب شرب اهواز، انسانی و در خور شأن مردم نیست/ مسئولان وعده های قابل اجرا بدهند

به گزارش هورنیوز ؛ غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان عصر روز عید قربان همراه با تعدادی از مدیران کل و روسای دستگاهها و شهردار اهواز از مناطق محروم کوی آل صافی، حصیر آباد، کوی رمضان، منبع آب بازدید کرد.

استاندار در این بازدید از وضعیت فاضلاب در برخی از این مناطق ابراز تاسف کرد و دستور داد که  آبفا اهواز عملیات رفع مشکل فاضلاب این مناطق را در سریع ترین زمان رفع کند و در صورت لزوم  شرکت مناطق نفتخیز جنوب در تامین لوله های فاضلاب منطقه همکاری کند.

شریعتی در این بازدید از خانه های ساخته شده بر تپه های مشرف به اهواز نیز دیدن کرد و در آنها حضور یافت.

در این منطقه تعداد زیادی ساخت و ساز غیر مجاز در تپه ها ساخته شده که فاقد ایمنی و امکانات زیرساخت شهری می باشد و سالانه با ریزش مواجه هستند.

_pms8959

در پایان این بازدید استاندار خوزستان با حضور در مسجد حضرت ابوالفضل کوی رمضان از نزدیک مشکلات منطقه را از زبان اهالی منطقه جویا شد.

تعدادی از مردم این منطقه با بیان مشکلات بهداشتی، نبود فاضلاب، مشکلات اسناد  منازل، مشکلات آب لوله کشی، عدم ایمنی منازل و معضلات شهری بیان کردند.

شریعتی نیز در سخنانی اظهار کرد: وضعیت فعلی آب شرب منطقه شرق اهواز قابل توجیه و توضیح نیست؛ این وضعیت، انسانی و در خور شأن مردم و حتی مناسب برای یک زندگی بدوی نیست و هیچ توضیحی برای این وضعیت وجود ندارد.

وی افزود: طرح آبرسانی غدیر که آب پشت سد کرخه را به منطقه شرق اهواز می‌رساند، اجرا شده است و در هفته های آینده با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: افتتاح طرح آبرسانی غدیر موجب اصلاح کیفیت آب شرب منطقه شرق اهواز خواهد شد اما برای پوشش کامل آب شرب مورد نیاز کفایت نمی‌کند و همچنان این منطقه با کمبود آب مواجه خواهد بود.

_pms9057

وی در ادامه گفت: پیگیر اختصاص دو حلقه از چاه های آب حفر شده در شوشتر برای شرق اهواز و همچنین شهرستان کارون هستیم که به کمک طرح آبرسانی غدیر می تواند مشکل فشار و حجم آب شرب این مناطق را مرتفع سازد، البته میان آبفا اهواز و آبفا خوزستان در این زمینه مشکل وجود دارد زیرا آبفا خوزستان قصد دارد حتی الامکان این دو حلقه چاه را در اختیار اهواز قرار ندهد و آنها را به نیروگاه رامین بفروشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تاکید کرده ام که آبفا خوزستان حق انجام این کار را ندارد و باید ابتدا آب شرب مورد نیاز مردم تامین شود، شهرداری اهواز باید موضوع اختصاص این دو حلقه چاه به منطقه شرق اهواز و شهرستان کارون را حتماً از طریق بنده پیگیری نمایند.

_pms8877

غلامرضا شریعتی در ادامه عنوان کرد: براساس توافق با سازمان نوسازی مدارس کشور، مقرر شد که ۲۸ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان، در مناطق حاشیه شهر اهواز تاسیس شود.

وی افزود: همچنین با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توافق شده است تا چند مرکز جامع بهداشتی و پایگاه های بهداشتی در مناطق حاشیه ای شهرهای خوزستان و به ویژه اهواز با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان احداث شوند که از این مبلغ، برای امسال ۲۰ میلیارد تومان از وزارت بهداشت، ۲۰ میلیارد تومان از استانداری و ۱۰ میلیارد تومان از دانشگاه برای این منظور تخصیص داده شود.

شریعتی در پایان اظهار کرد: متاسفانه نگاه مردم مناطق محروم به مسئولان این است که مسئولان در بازیدهای خود از این مناطق تنها وعده هایی می‌دهند و می روند، البته من نمی گویم که این نگاه غلط است زیرا مردم تا حدودی حق دارند، این نگاه مردم باید اصلاح شود و همچنین مسئولان نیز باید وعده های قابل اجرا به مردم بدهند.

_pms8838

_pms9186

_pms9150

_pms9115

_pms9086

_pms9269

_pms8911  _pms9004

_pms8990

_pms8950

 

https://hoorkhabar.ir/623171کپی شد!
176
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.