معلمان باید بتوانند در کنار دروس علمی هدایت الهی را آموزش دهند

هورنیوز – آیت‌الله محمدعلی موسوی جزایری در اولین آیین دانش‌آموختگی دانشجو‌معلمان دانشگاه فرهنگیان خوزستان که امروز، ۱۱ شهریورماه در تالار فردوسی اهواز برگزار شد، خطاب به دانش‌آموختگان این دانشگاه اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدید و در این دوره که اشتغال کیمیا و کمیاب شده، شغلی پیدا کردید.

وی افزود: هدف از برخی شغل‌ها تنها کسب مادیات است اما هدف معلمان تربیت نفوس است؛ معلمی شغل عبادت خدا و انبیا است و فرزندان مردم نزد معلمان امانت هستند و شما مانند باغبانی که برای پرورش یک نهال تلاش می‌کند برای تربیت نهال انسانی تلاش می‌کنید. برخی معملان از پدر و مادر با دانش‌آموز مهربان‌تر هستند و گاهی در کارخود ابتکاراتی هم به خرج می‌دهند تا بصیرت را به دانش‌آموزان منتقل کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که دانش‌آموزان معلمان را الگوی خود قرار می‌دهند، گفت: اگر دانش‌آموز محبت را از معلم خود ببیند این درس را می‌آموزد و اگر از معلم افسردگی، بد‌اخلاقی یا بی‌حوصلگی ببیند آن را یاد می‌گیرد و با اطرافیان خود نیز آن‌گونه رفتار می‌کند. معلمان باید بتوانند در کنار دروس علمی، دروس انسانی، آدمیت و هدایت الهی را نیز آموزش دهند.

موسوی جزایری با اشاره به اهمیت هدایت دانش‌آموزان، عنوان کرد: ما پیشرفت نمی‌کنیم مگر این‌که علوم ما پیشرفت کنند اما اگر در کنار آموزش علوم، هدایت الهی وجود نداشته باشد مانند اشیاء و حیوانات می‌شویم چنان‌که خداوند در قرآن فرموده است “انسان‌هایی که هدایت ندارند مانند حیوانات می‌شوند.” اگر آدمی در سراشیبی ضلالت قرار بگیرد، معلوم نیست که عاقبت کار او به کجا می‌کشد.

وی با اشاره به دوره وزارت هیلاری کلیتنون، گفت: دموکرات کسی است که شعارش آزادی انسانی و حقوق بشر است اما این فرد که ادعای دموکرات بودن می‌کند در دوران وزارت خود پتیه‌گزار داعش بوده است. این مسأله از محروم شدن از هدایت الهی نشأت می‌گیرد و آدمی که از هدایت الهی محروم باشد قابل اعتماد نیست.

امام جمعه اهواز ادامه داد: برماست که دانش‌آموزان که امانت الهی هستند، افرادی بانماز و هدایت‌یافته تربیت شوند و با بصیرت، تقوا، اخلاق اسلامی و قابل اعتماد پرورش یابند؛ ان‌شاالله که دانش‌آموختگان امروز نیز وظیفه‌ی معلمی خود را به نحو احسن انجام داده و مورد عنایت امام زمان قرار گیرند.

https://hoorkhabar.ir/620623کپی شد!
35