گزیده هایی از خطبه های نماز جمعه در استان خوزستان

خطیب نماز جمعه اهواز: پنج برابر مصرف آب شرب را منتقل کرده اند

آیت ا… محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز با بیان اینکه یکی از برکات دولت یازدهم برای خوزستان طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است، گفت: این طرح نصف تولیدات کشاورزی کشور را تامین می کند و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند که باعث از بین رفتن بیکاری در خوزستان خواهد شد.

وی افزود: این طرح به دو فاز تقسیم شده و فاز نخست آن ۳۱۲ هزار هکتار است که تاکنون ۶۷ درصد از آن اجرایی شده است.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه عنوان کرد: یکی از چالش های بزرگ این طرح، کمبود آب با وجود رودخانه های بزرگ در استان خوزستان است که متاسفانه دلیل آن بدعت بد دولت سازندگی، اصلاحات و دولت فعلی است که طی آن آب های بسیار زیادی از خوزستان به استانهای دیگر منتقل شده است.

آیت الله محسن حیدری خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای عالی آب، انتقال آب فقط برای شرب است اما متاسفانه ۵ برابر این میزان را منتقل کرده اند که خلاف قانون، بی عدالتی و ظلم به مردم خوزستان است.

 

امام جمعه گتوند: خدمات انجام شده از سوی مسئولان شهرستان قابل تقدیر است

حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی درخطبه های نماز جمعه گتوند درمصلای امام خمینی(ره) این شهر با تقدیر و تشکر از مسئولان این شهرستان در رفع مشکلات مردم گفت: اقدامات و خدمات انجام شده از سوی مسئولان گتوند به مردم قابل تقدیر است.

وی در ادامه با اشاره به نشست روز جمعه که با حضور نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و ریاست دانشگاه علوم پزشکی دزفول در دفتر امام جمعه برگزار شد اظهارکرد: پذیرش بیمار در بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون گتوند آز هفته گذشته آغاز شده است.

 

امام جمعه خرمشهر: دولتمردان برای محرومیت زدایی مناطق محروم خرمشهر تلاش کنند

حجت الاسلام سیدنبی موسوی فر، در آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته در مسجد جامع خرمشهر با گرامیداشت هفته دولت افزود: دولت طرح های قابل توجهی در خرمشهر اجرا کرده ولی مردم هنوز مطالبات عدیده ای در این شهر دارند.

وی ادامه داد: مردم خرمشهر از نداشتن امکانات رفاهی، افت فشار آب آشامیدنی و نبود فاضلاب در شهر و روستا به وِیژه منطقه مولوی، سرحانیه صوفلا ، علیا یک و دو، مصلاوی، سوره، شنه و محرزی رنج می برند.

وی با بیان اینکه مسئولان دستگاه های اجرایی توجه ویژه ای به مناطق محروم کنند، گفت: مردم در مناطق آبوناهی، کوی آریا، ۱۲۰ هکتاری، ۹۰ هکتار، زهیری، عباره و جدیده خواسته های فراوانی دارند و از کمبودها و
نارسایی ها گلایه دارند.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: شرکت مهندسی، ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر تا یکی دو ماه دیگر به دلیل نداشتن پروژه تعطیل می شود و یکهزار و ۵۰۰ کارگر در این شهرستان بیکار می شوند، که لازم است مسئولان در این باره چاره اندیشی کنند.

 

امام جمعه آبادان: مدیران رجایی و باهنر را الگو قرار دهند

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان در مصلای نمازجمعه گفت: نامگذاری هفته دولت برای این است که همگان به ویژه مدیران نظام جمهوری اسلامی از شهیدان رجایی و باهنر الگو برداری کنند.

خطیب جمعه آبادان با اشاره به فرا رسیدن بازگشایی مدارس اظهارکرد: وزارت آموزش و پرورش باید دانش آموزان را به خرید نوشت افزار تولید داخل تشویق کند.

وی از مسئولان آبادانی خواست پیگیر مشکلات مردم شوند و افزود: هر هفته یک مدیر با حضور در مصلای نماز جمعه باید با شهروندان ملاقات حضوری داشته باشد و مشکلات آنها را پیگیری کند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک: باز کردن گره های اقتصادی مساله نخست کشور است

حجت الاسلام محمد میری در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک با اشاره به هفت اولویت اصلی کشور و نقشه راه دولت یازدهم در دیدار اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب گفت: امروز حل مشکلات و گره های اقتصادی مساله نخست کشور است که حل آنان نیازمند برنامه ریزی و همدلی است.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ و توجه جدی به این مقوله اظهارکرد: ادبیات، هنر، سبک زندگی اسلامی و رفتار و اخلاق اجتماعی بر اساس ارزش های اسلامی موجب تعالی فرهنگی جامعه می شود.

 

امام جمعه دزفول: مسئولان در آغاز سال تحصیلی هزینه های سنگین به خانواده ها تحمیل نکنند

حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول از مسئولان خواست در آستانه سال تحصیلی جدید هزینه های سنگین به خانواده ها تحمیل نکنند.

خطیب جمعه دزفول افزود: خانواده های بسیاری در وضعیت کنونی تورم و گرانی توانایی خرید ندارند لذا از مسئولان درخواست می شود در آغاز سال تحصیلی جدید هزینه های سنگینی برای خرید لباس و نوست افزار خاص به خانواده ها تحمیل نکنند.

وی گفت: خیرین و نیکوکاران نیز می توانند لطف خود را در آغاز سال تحصیلی جدید شامل حال خانواده های نیازمند کنند تا مورد رحمت و برکت خداوند قرار گیرند.

 

امام جمعه رامهرمز: مسؤولان پیگیر حقوق‌های نجومی و اقدامات ناپسند باشند

حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با تأکید به پیگیری مطالبات مردم توسط مسؤولان خواستار پیگیری حقوق‌های نجومی و ریشه‌کن کردن چنین اقدام‌های ناپسند در جامعه شد.

خطیب جمعه رامهرمز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: مسجد محل تجمع مردم بر محور ذکر و دعا و توجه به نظارت خداست و از طریق مسجد به اهمیت نماز پی می‌بریم.

 

امام جمعه شهر چمران: اصلاح نظام بانکی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با اشاره به روز بانکداری اسلامی بدون ربا با ابراز تاسف از مشکلات عدیده نظام بانکی، گفت: یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی را اصلاح نظام بانکی می‌دانیم.

امام جمعه شهر چمران در پایان گفت: امروز ما با وجود قطب صنعت پتروشیمی و کشاورزی جراحی و زمینه رونق صنعت دریایی و دیگر صنایع منتظر انقلاب اقتصادی در شهرستان هستیم.

 

امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر: ماجرای کنسرت‌ها هیاهو برای هیچ است

حجت‌الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی در خطبه‌های ظهر امروز نماز جمعه شهرک طالقانی اظهار کرد: چند ماهی است که ماجرای برگزاری کنسرت‏ها و مخالفت با انجام برخی از آنها از سوی رئیس ‏جمهور، وزیر ارشاد و روزنامه‏‌ها و رسانه‏‌های حامی دولت به یکی از مسائل اصلی کشور تبدیل شده است.

خطیب جمعه شهرک طالقانی ماهشهر گفت: ماجرای کنسرت‌ها و سر و صدای پیرامون آن هیاهو برای هیچ است.

https://hoorkhabar.ir/619101کپی شد!
66