گزیده هایی از خطبه های نماز جمعه در استان خوزستان

خطیب نماز جمعه اهواز: قوانین دست و پا گیر اداری فقط مختص خوزستان است

آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۳۱ مردادماه روز جهانی مسجد عنوان کرد: در استان خوزستان مساجد مناسب بین راهی و در ورودی شهرهای استان وجود دارند، لذا اداره راه و شهرسازی و مسئولان میراث فرهنگی باید در این زمینه همت کنند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: متاسفانه مناطق مسکونی در شهرها ایجاد می شوند اما فضای احداث مساجد در آن منطقه دیده نمی شود.

وی در رابطه با قوانین اداری گفت: آنچه که ما در استان از آن رنج می بریم، قوانین دست و پا گیر اداری است که فقط مختص خوزستان است و استاندار باید در این زمینه اقدام نماید.

 

امام جمعه گتوند: تلاش دولت در خدمت رسانی به مردم ارزشمند است

حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی درخطبه های نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: دولت تمام سعی و تلاش خود را در خدمت رسانی به جامعه اسلامی بکار گرفته است.

شاه آبادی در ادامه با گرامیداشت یکم شهریور روز پزشک و تبریک این روز به جامعه پزشکی افزود: جامعه دلسوز و خدوم پزشکان مراقب و مواظب باشند تا دغدغه مادی به انسانی ترجیح داده نشود.

وی همچنین از پیگیری رئیس شبکه بهداشت و درمان گتوند در خصوص حمایت و حضور پزشکان متخصص در این شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه گتوند در خاتمه با اشاره به قول مساعد دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص راه اندازی بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون گتوند در هفته های آینده افزود: بیمارستان کارون گتوند یکی از دغدغه های مردم این شهرستان می باشد که راه اندازی عملی و رسمی این بیمارستان ضروری است.

 

امام جمعه آبادان: پیشرفت صنعت دفاعی امنیت را در ایران افزایش می دهد

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور گفت: یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی امنیت است و با پیشرفت صنعت دفاعی این امنیت تقویت می شود.

خطیب جمعه آبادان با اشاره به چهارم شهریورماه به عنوان روز کارمند گفت: بسیاری از کارمندان از قشر متوسط جامعه اند و باید به وضعیت آنها رسیدگی شود.

حجت الاسلام ابراهیمی پور خواستار حمایت از مسئولان جهادی شد و گفت: متاسفانه برخی مدیران درگیر مسائل سیاسی شده و جهادی عمل کردن را فراموش کرده اند و گاهی نیز مدیران جهادی به دلیل سیاسی نبودن برکنار می شوند در صورتی که باید چنین مدیرانی حمایت شوند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک: جایگاه مساجد به عنوان کانون های مهم دینی باید احیا شود

حجت الاسلام سیدولی الله مهدوی از مساجد به عنوان کانون های مهم دینی و فرهنگی جامعه نام برد و گفت: باید با تلاش و همت جمعی این کانون های دینی احیا شوند.

خطیب جمعه اندیمشک در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی با برنامه ریزی اصولی و توجه به توان و ظرفیت داخلی امکان پذیر است که این مهم به ایجاد تولید و اشتغال می انجامد.

 

امام جمعه خرمشهر: دولت برای تقویت تولید داخل برنامه ریزی کند

حجت الاسلام سیدنبی موسوی فر از دولت و دستگاه های اجرایی خواست برای تقویت تولید داخل برنامه ریزی کنند.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به تعطیلی کارخانه صابون سازی خرمشهر نیز گفت: موضوع کارخانه صابون سازی مسئله ای است که نمونه آن در کشور زیاد است و باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برای حل مشکل این کارخانه اقدام شود.

حجت الاسلام موسوی فر گفت: در عین حال توصیه ما به مسئولان کشوری، استانی و محلی این است که نسبت به راه اندازی مجدد کارخانه صابون سازی چاره اندیشی کنند و مشکل بیکاری کارکنان این کارخانه را رفع کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز به مشکل مسکن مهر خرمشهر اشاره کرد و گفت: با وجود فعال سازی ۶۰۰ حرفه و صنعت در بخش مسکن به این مقوله در کشور پرداخته نمی شود.

امام جمعه خرمشهر در خاتمه افزود: مطالبه مردم خرمشهر حداقلی است و مسئولان استانی و محلی می توانند مشکلات و موانع پیش روی مسکن مهر این شهرستان را مرتفع کنند.

 

خطیب جمعه شوش: مسئولان به برنامه های فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند

حجت الاسلام عبدالرزاق عفری گفت: از مسئولان به ویژه متولیان فرهنگی این شهرستان انتظار می رود نسبت به کارهای فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه موقت شوش با انتقاد از عملکرد دستگاههای فرهنگی این شهرستان افزود: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اوقاف و امورخیریه و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان شوش انتظار می رود فعال تر وارد میدان شوند و شعار ندهند.

حجت الاسلام عفری از حضور فرماندار و مسئولان دستگاههای اجرایی شهرستان شوش در مساجد و دیدار چهره به چهره با مردم تشکر کرد و گفت: این اقدام فرماندار در پیگیری مشکلات مردم جای تشکر و قدردانی دارد.

امام جمعه موقت شوش همچنین از عملکرد مثبت شهردار شوش در رابطه با آسفالت مناطقی از شهر و خدمت رسانی ارزنده به مناطق محروم این شهر تشکر کرد.

 

امام جمعه دزفول: مشکلات بخش کشاورزی دزفول نیازمند توجه جدی مسئولان است

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی از مسئولان ذیربط در استان خوزستان خواست نسبت به رفع مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان سریعا اقدام کنند.

وی افزود: به گفته نماینده کشاورزان دزفول ، نرخ اجاره زمین های کشاورزی با مصوبه استانی ۱۰ برابر افزایش یافته و تعرفه آب بهای کشاورزی نیز به شدت افزایش یافته است که این امر موجب اعتراض کشاورزان شده است.

خطیب جمعه دزفول در ادامه در خصوص پرداخت به موقع حقوق کارگران و کارکنان شرکت ها و اداره هاتاکید کرد و گفت: پرداخت نکردن حقوق کارگران اداره آب و فاضلاب دزفول در روزهای اخیر مشکل ساز شده که باید در پرداخت مطالبات قشر ضعیف جامعه سریعا اقدام شود.

حجت الاسلام قاضی همچنین از عملکرد نیروی انتظامی و بسیج در برقراری امنیت اخلاقی در جامعه تاکید کرد و افزود: گزارش های خوبی در تفرجگاه ها و ساحل رودخانه دز در برخورد با مخلان نظم و امنیت از سوی نیروی انتظامی دریافت شده است.

امام جمعه دزفول در پایان خطبه های نماز جمعه سالروز در گذشت عالم و مجاهد انقلابی حجت الاسلام شیخ طعیمه سعد از علمای انقلابی دزفول را تسلیت گفت.

https://hoorkhabar.ir/617308کپی شد!
39