گزیده هایی از خطبه های نماز جمعه در استان خوزستان

خطیب جمعه موقت اهواز: اگر نرخ بیکاری خوزستان مانند دیگر استانها بود، آب را مانند نفت ببرید!

خطیب جمعه موقت اهواز به تاکید آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان اشاره کرد و گفت:با توجه به فرمایش ایشان، انتقال آب و بحران آب یک مساله جهانی است ولی در داخل کشور و استان خوزستان نباید ما را در خصوص انتقال آب فریب دهند.

وی ادامه داد: با وجود نرخ بالای بیکاری و افتخارات استانی، برخی مسئولان چطور اینگونه برخورد کرده و آب را از سرچشمه و حتی رودخانه های خوزستان منتقل می کنند.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه بر تحرک بیشتر مسئولان اجرای خوزستان تاکید کرد و اظهار داشت: با وجود واحدهای تولیدی زیاد در استان همه مسئولان باید در جهت حل بیکاری تلاش کنند ضمن اینکه در این زمینه به حرکت جهادی و حمایت استاندار و نماینده ولی فقیه نیاز است.

 

امام جمعه گتوند: وزارت اطلاعات، سنگر و چشم بیدار نظام اسلامی است.

حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی درخطبه های نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار وزیر اطلاعات افزود: وزارت اطلاعات پوشش سخت نظام است و در هیچ شرایطی نباید آسیب پذیر باشد.

امام جمعه گتوند با گرامیداشت ۲۶مرداد ماه سالروز بازگشت افتخار آفرین آزادگان به میهن اسلامی در سال ۱۳۶۹ این روز بزرگ را به مردم ایران اسلامی تبریک گفت .

 

امام جمعه خرمشهر: گرایش به روحیه اشرافی گری به نفع نظام اسلامی نیست.

حجت الاسلام سیدنبی موسوی فر در آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته در مسجد جامع خرمشهر با بیان اینکه همه مسئولان نظام مقدس اسلامی به برکت ضعفای جامعه به جایی رسیدند اظهار داشت: همه باید با روحیه اشرفی گری مقابله کنند.

وی از آنچه روحیه اشرافی گری در برخی مسئولان خواند انتفاد و آن را غیرقابل قبول خواند.

امام جمعه خرمشهر به فیش های حقوقی نامتعارف توسط برخی مسئولان اشاره کرد و گفت: حکومت و نظام مقدس اسلامی دشمن ثروت و مال و رفاه نیست بلکه پست های حکومتی برای زراندوزی و به دنبال ثروت دنیایی نیست.

 

امام جمعه اندیمشک: آزادگان سمبل واقعی ایثار و ایستادگی اند.

حجت الاسلام نعمت اله خدامی در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک گفت: آزادگان بیشترین زجر و مشقت را در راه نهادینه کردن ارزش های اسلامی و دفاع از اسلام متحمل شدند.

وی اظهار کرد: امروزه این آزادگان با همان رشادتی که در جنگ داشته می توانند جوانان را با ارزش های انقلاب آشنا کنند و ناگفته های این راه سخت و پرمشقت را برای نسل جدید بازگو کنند.

 

خطیب جمعه شوش: ساکنان مناطق روستایی به ایجاد کارگاه های کوچک تولیدی اقدام کنند.

امام جمعه موقت شوش به مصوبه شورای اشتغال این شهرستان مبنی بر اجرای ۲۲۰ طرح اشتغالزا در روستاهای شوش اشاره کرد و گفت: این اقدام فرماندار شوش جای تقدیر دارد.

وی گفت: ساکنان مناطق روستایی باید بتوانند با امکاناتی که در اختیار دارند، در روستاها نسبت به ایجاد کارگاه های کوچک تولیدی اقدام کنند.

وی گفت: در این راستا و باتوجه به تعداد ۲۲۰ روستا در شهرستان شوش و وجود جوانان جویای کار در این روستاها ،از مردم، دهیاران و شوراهای اسلامی انتظار می رود برای هر روستا یک طرح در راستای اقتصاد مقاومتی ارائه کنند.

 

امام جمعه آبادان: دولت در برخورد با حقوق های نامتعارف خوب عمل کرد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های نماز جمعه آبادان در مصلی نماز جمعه این شهر افزود: دولت در برخورد با مفاسد اقتصادی باید جدی تر عمل کرده و اقدام صورت گرفته در خصوص حقوق نامتعارف را نیز برای مردم بازگو کند.

وی اظهار داشت: موضع حقوق های نامتعارف نباید فراموش شود ضمن اینکه با افرادی که به بیت المال دست درازی کرده اند باید برخورد جدی صورت گیرد.

امام جمعه آبادان در بخش دیگری از خطبه های نماز پیروزی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان برابر سپاهان اصفهان را تبریک گفت و افزود: تیم فوتبال صنعت نفت نشان داد لیاقت حضور در لیگ برتر را دارد و نباید اجازه داد این تیم وارد بحث های حاشیه ای فوتبال شود.

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: همه مسئولان باید کمک کنند تا روند پیروزی ها و موفقیت این تیم که باعث ایجاد شادی و نشاط در شهرهای خوزستان شده ادامه یابد.

 

امام جمعه موقت دزفول: مدیران متخلف با فیش های نامتعارف باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

حجت الاسلام مرتضی بیگدلی در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول بر جلوگیری از فساد داخلی در کشور تاکید کرد و افزود: در زمانی که منابع مالی اندکی در کشور وجود دارد برخی مسئولان که به دنبال اشرافی گری بودند با فیش های نامتعارف خود این اندک سرمایه ملی را نیز به تاراج بردند که برای مبارزه با این مدیران تعدادی از آنها برکنار شدند.

وی افزود: این درحالی است که بین یکهزار تا یک هزار و ۵۰۰ نفر از این مدیران در این وضعیت حرام شریک شده بودند تنها حدود ۱۱ نفر از آنها برکنار شد و پس از آن پایان برکناری مدیران اعلام شد که با واکنش مقام معظم رهبری همراه بود.

امام جمعه موقت دزفول برکناری کلیه مدیران متخلف با فیش های نامتعارف را خواستار شد و گفت: باید با ممنوع شدن بکارگیری دوباره این افراد و بازگرداندن اموال بیت المال با فساد مقابله کرده و گزارش آن را به اطلاع مردم رسانید.

https://hoorkhabar.ir/615411کپی شد!
57