فرار مالیاتی ۳ هزار میلیاردی در خوزستان

هورنیوز – امید حاجتی اظهار کرد:‌ در تمام دنیا زمانی که شرایط اقتصادی کشور در رکود به سر می‌بر،د سیاست‌های انقباضی در حوزه‌های مالیاتی اجرا می‌شود. یعنی مالیات کمتری وصول خواهد شد اما در کشور ایران به علت شرایط خاصی که وجود داشت، ‌دست و پنجه نرم کردن با تحریم‌ها و اینکه کماکان علیرغم تلاش‌ها شاهد گشایش‌های مورد انتظار برجام در کشور و استان نبودیم، درآمدهایی نظیر درآمدهای مالیاتی در بودجه دولت مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

وی افزود: ‌با این شرایط باید توجه داشت که در تحقق درآمدهای مالیاتی فشار مضاعفی به فعالین اقتصادی خوزستان که عمدتا با ظرفیت‌های اسمی ۳۰ الی ۴۰ درصدی فعالیت می‌کنند، وارد نشود. اگر صرفا به دنبال تحقق سهم درآمدهای مالیاتی مصوب خود به هر بهایی باشیم، شرایط نامناسب استان به خصوص از نظر نرخ بیکاری تشدید می‌شود و این موضوع به هیچ وجه مدنظر مسئولین ارشد استانی از سازمان امور مالیاتی خوزستان نیست.

حاجتی در خصوص انتظارات مسئولین عالی استان از سازمان امور مالیاتی خوزستان خاطرنشان کرد:‌ باید به سمت ظرفیت‌های مالیاتی مغفول مانده،‌ جلوگیری از فرارهای مالیاتی و توسعه پایه مالیاتی سوق پیدا کنیم. در بررسی‌های اولیه‌ای که توسط کارگروه درآمد و تجدید منابع استان صورت گرفت، مشخص شد که فرار مالیاتی یا ظرفیت‌های مالیاتی که هنوز قادر به وصول آن‌ها نشدیم ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان است، بنابراین انتظار می‌رود که با تلاش و جدیت بر این موضوع تمرکز شود.

https://hoorkhabar.ir/613408کپی شد!
40