کمیته امداد پیگیر حقوق مددجویان خواهد بود/ تشکیل کمیته حقیقت یاب

به گزارش هورنیوز ؛ نشست خبری فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور امشب در مجمع غدیر کمیته امداد اهواز برگزار شد.

فاطمه رهبر در این نشست با اشاره عنوان کرد: در این سفر هیاتی از اداره کل سلامت و اداره کل حقوقی کمیته امداد بنده را همراهی کرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بیماران متوفی باتوجه به اینکه بیمارستان آیت الله کرمی زیر نظر کمیته امداد است، به آن بیمارستان مراجعه نکرده اند، گفت: طبق صحبت هایی که با خانواده های آنان داشتیم مطرح شد که ظاهراً این بیماران از ابتدای بیماری به مدت ۸ سال به بیمارستان سینا مراجعه نموده اند و پرونده پزشکی آنها نیز در این بیمارستان وجود داشته است.

وی افزود: دلیل دیگر مراجعه این بیماران به بیمارستان سینای کارون، سکونت آنها در این شهرستان می باشد.

معاون رئیس کمیته امداد خبرداد: با هماهنگ هایی صورت گرفته، قرار است به زودی کمیته حقیقت یاب در استان و کشور برای بررسی این موضوع و احقاق حقوق مددجویان تشکیل خواهد شود.

رهبر خاطرنشان کرد: در این سفر مطالبی از بازماندگان بیماران و مسئولین بیمارستان شنیدیم اما نتیجه نهایی باید با پیگیری های کمیته امداد از سوی سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی اعلام شود.

وی افزود: طبق اطلاعاتی که به دست آمده، سه بیماری که مددجوی کمیته امداد بودند در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه فوت کرده اند، البته آمار فوتی ها ۵ نفر می باشد که مسئولین درمان بیمارستان اعلام کرده اند، نفر پنجم در اثر سکته درگذشته است.

معاون رئیس کمیته امداد عنوان کرد: ظاهراً هیچ یک از بیماران به دلیل شرایط دیالیزی غذایی مصرف نکرده اند، اما خانواده های آنها مطرح کردند که بیماران با حال مساعد و خوب برای دیالیز به بیمارستان مراجعه کرده بودند.

رهبر افزود: بیماران پس از بازگشت به منزل حال همیشگی را نداشته اند و باید دید که این بیماری عفونی به چه صورتی وارد بدن آنها شده است.

وی در خصوص پوشش بیماران توسط کمیته امداد خاطرنشان کرد: صفر تا ۱۰۰ هزینه های درمان و لوازم مورد نیاز بیماران سخت و صعب العلاج توس طکمیته امداد تقبل می شود.

فاطمه رهبر با بیان اینکه کمیته امداد پیگیر حقوق مددجویان خواهد بود، گفت: هزینه های کفن و دفن بیماران، پیگیری فراهم نمودن شغل برای جوانان خانواده های آنان و اختصاص یک باب منزل برای یکی از این خانواده ها در دستور کار است.

وی با اشاره به مشکلات استان عنوان کرد: هماهنگی هایی صورت گرفته است و بنده نیز گزارش این مشکلات را به رئیس کمیته خواهم داد تا ان شاءالله با حمایت وزارت بهداشت بتوانیم اعتبارات بیشتری برای مناطق محروم در نظر بگیریم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: استانهای خوزستان، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان جزء استانهای محروم ما هستند و اولویت کمیته نیز رسیدگی به مناطق است.

 

اولویت در رسیدگی به مناطق محروم

همچنین در این نشست مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر ۹۸ هزار خانوار با جمعیتی در حدود ۲۲۰ هزار نفر که ۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند، تحت پوشش کمیته امداد امما خمینی (ره) هستند.

وی افزود: از این تعداد ۴۱۴ بیمار خاص و ۱۶۳۹ بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان تصریح کرد: اولویت امسال ما رسیدگی به مناطق با ضریب محرومیت بالاتر خواهد بود.

https://hoorkhabar.ir/613103کپی شد!
40
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.