تنها ۱۰درصد روستاهای خوزستان دارای روحانی مقیم هستند

هورنیوز – حجت الاسلام محمد حسین بلک در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این ‌هفته اهواز به مناسبت یکم تیر سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) اظهار کرد: تبلیغ و ترویج معارف دینی توسط مبلغان و طلاب در مناطق دورافتاده از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است که در این توفیق های زیادی داشته است.

وی در این ایام بخشی از حوادث تلخ و شیرین انقلاب اسلامی رقم خورد که یکی از مهمترین رویدادهای بزرگ و ارزشمند ،صدور فرمان تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی توسط امام خمینی ( ره ) بود که در اولین سال های پیروزی انقلاب یک کار ارزشمند به شمار می رفت.

وی افزود: امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۰ضرورت تشکیل این نهاد تبلیغی را برای تداوم شعارها و ارزش های انقلاب ضروری و تشکیل گروهی منسجم و منظم را برای ساماندهی بحث تبلیغ اسلام در اولویت قرار داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: شخصیت های بزرگی نظیر آیت الله جنتی در راس این سازمان قرار گرفت و این سازمان کار خود را زمانی آغاز کرد که مصادف با جنگ تحمیلی بود که علما و فضلا در این عرصه نیز نقش برجسته ای داشتند.

وی بیان کرد: در آن دوران هزاران نفر از طلاب، روحانیون و فضلا و گاهی نیز در سطوح مراجع تقلید عازم جبهه شدند که یکی از اقدام های ارزشمند جامعه طلاب و روحانیون در آن زمان بود.
حجت الاسلام بلک تصریح کرد: همچنین ایجاد هسته های قرآنی دربخش آموزش و تربیت نیروی های متخصص یکی دیگر از فعالیت های این سازمان در زمان آغاز به کار بود.

وی افزود: در زمان حاضر نیزسالانه بیش از یک هزار نفر در طرح های تربیت و تعلیم مربی در دوره های تخصصی حضور می یابند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: بخشی از این روستائیان نیز عشایر کوچ نشین هستند که به صورت موقت در استان ساکن بوده و اعزام مبلغ و روحانی به این مناطق نیز همواره یکی از وظایف اصلی ما به شمار می رود.

حجت الاسلام بلک گفت: در شهرها باوجود حوزه های علمیه و خانه های عالم نیازها به حداقل رسیده و در سطح شهرستان اهواز نیز به اهتمام نماینده ولی فقیه در استان گستردگی فراوانی از روحانیون و فضلا را شاهد هستیم اما در روستاها همچنان با مشکل مواجه هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: در بحث مسایل فرهنگی رهبر معظم انقلاب دغدغه های زیادی داشته که در فرمایش های اخیر ایشان نیز به آن اشاره شده است و حضور جوانان طلبه و روحانیون انقلابی در مناطق مختلف شهری و روستایی تنها بخشی است که می تواند این دغدغه ها را مرتفع کند.

حجت الاسلام بلک گفت: در زمان حاضر بیش از ۱۰ هزار هیات مذهبی در سطح استان فعالیت می کنندکه اقدامات آنها تنها در ماه محرم نیست بلکه این هیات ها دارای توان مضاعفی برای فعالیت های فرهنگی در طول سال هستند.

وی اظهار کرد: در استان خوزستان بیش از ۲۰۰ موسسه قرآنی و مرکز قرآنی فعالیت می کنند که بیش از دو هزارمربی در این بخش از منازل شخصی خود برای آموزش و تعلیم استفاده می کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خطاب به مسئولان استانی و کشوری گفت: انتظار می رود مسئولانی که بودجه های فرهنگی را در اختیار دارند صدای این فعالان فرهنگی را بشنوند چرا که توصیه های رهبرمعظم انقلاب مبنی برتوجه به مسایل فرهنگی با حمایت از این فعالان عرصه تعلیم و تربیت به خوبی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد:امروزه نباید دغدغه تهیه قرآن و یا ایجاد بستر لازم برای حضور روحانی مبلغ در روستاها را داشته باشیم.

حجت الاسلام بلک به تجهیز و احداث مساجد سطح استان در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال در راستای احداث و تجهیز مساجد و مراکز قرآنی و فرهنگی هزینه شده است اما همچنان برخی از مساجد استان نیازمند امکانات اولیه هستند.

وی گفت: روحانیون مبلغ در عرصه تبلیغ بدون هیچ چشم داشتی همراه خانواده در مناطق محروم حضور یافته و همانگونه که نیروهای نظامی از مرزهای کشور مراقبت می کنند فضلای ما نیز از کیان عقیدتی مردم حراست می کنند.

https://hoorkhabar.ir/604051کپی شد!
26