در جلسه شورای سلامت اهواز چه گذشت؟

به گزارش هورنیوز ؛ صبح امروز جلسه شورای سلامت شهرستان اهواز باحضور معاون فرماندار، شهرداران مناطق و مسئولان بهداشت در سالن جلسات فرمانداری اهواز برگزار شد.

در این جلسه مصوبات جلسه پیشین مورد بررسی قرار گرفت که این مصوبات شامل:

۱- ساماندهی وضعیت بهداشتی کشتارگاه صنعتی دام اهواز

۲- تهیه بسته فاضلاب جهت میدان الغدیر با مسئولیت شهرداری

۳- ساماندهی وضعیت بهداشتی میدان میوه و تره بار الغدیر، احداث سرویس های بهداشتی، دفع بهداشتی فاضلاب، احداث مسجد، استراحتگاه راننده ها، تأمین روشنایی، تأمین دستگاه جمع آوری پسماند، لایروبی و پاکیزگی فاضلاب روهای پشت غرفه ها و جلوگیری از تخلیه فاضلاب غرفه ها به سیستم جمع آوری آبهای سطحی و اصلاح سیستم جمع آبهای سطحی توسط شهرداری اهواز

۴- احداث فضای سبز همراه با درنظر گرفتن آب خام جهت آبیاری

۵- ملزم نمودن پیمانکار طرف قرارداد در خصوص نظافت مستمر میدان، جمع آوری به موقع زباله های تلمبار شده، تعویض خودروهای فرسوده و افزایش تعداد آنها

photo_2015-10-28_16-27-54
۶- ملزم نمودن بنکداران غرفه های تحت پوشش به انجام طرح های بهسازی و نوسازی غرفه ها توسط اتحادیه بار فروشان

۷- اقدام شهرداری برای پاکسازی محوطه اطراف غرفه ها، گذاشتن درب بر روی منهول های فاضلاب و آسفالت نمودن خیابان پشت غرفه ها

۸- گزارش کامل از اقدامات انجام شده در لایروبی و آهک پاشی فاضلاب های روباز در پیک دوم التور توسط شهرداران مناطق، شرکت آبفا و بخشداران مرکزی غیزانیه و اسماعیلیه

۹- بازدید از وضعیت بهداشتی مدارس و گزارش مکتوب آن توسط مرکز بهداشت، شهرداری، نماینده فرمانداری و شرکت آبفا

۱۰- رفع مشکل کشت گندم در زمین های کشاورزی پشت صنایع فولاد توسط سازمان جهاد کشاورزی و همکاری سازمان محیط زیست و امور آب

به گزارش هورنیوز؛ در ادامه این جلسه شهردار منطقه یک در خصوص بند ۸ این مصوبات گفت: خوشبختانه توافق خوش آیندی بین شهرداری منطقه یک و بهداشت انجام شده و همه ی کارها را به اتفاق انجام می دهیم.

وی افزود: وظیفه لایروبی خیابان ها به وظیفه روزمره تبدیل شده و مسئله ای فراتر از آن یعنی جمع آوری آب های غیر بهداشتی دکه ها است.

وی ادامه داد: خیابان های ادهم، طالقانی شرقی، بافت جنوب شرق و بافت مرکزی شهر را لایروبی کرده ایم.

photo_2015-10-28_16-28-47
شریفی رئیس بهداشت شرق و غرب اهواز با توجه به انجام نشدن بعضی از این مصوبات و حاضر نشدن مسئولین در جلسه گفت: مطالب و مصوباتی که در شورای سلامت مطرح می شود جزء وظایف ذاتی ادارات است و به دلیل کم کاری های صورت گرفته ناگریز در طرح این مباحث در شورای سلامت هستیم.

وی افزود: وقتی با حضور و امضای فرماندار شهر مصوبات انجام گیرد و طبق آن مصوبات عمل نشود حق است که طبق قانون مجازات اسلامی اعمال قانون شود زیرا دستگاه ها رسالت اخلاقی و انسانی خود را به خوبی انجام نمی دهند.

رئیس بهداشت اهواز گفت: در بحث جمع آوری آب های کنترل نشده که توسط دکه ها فروخته می شود تعدادی از اعضای شورای شهر مخالفت کردند که بنده انتظار دارم فرمانداری بر جمع آوری این آب ها تأکید کند.

هاشمی بخشدار غیزانیه گفت: در خصوص لایروبی مصوب شده در بند ۸ اقدامات کامل انجام شده و آهک پاشی نیز جزء وظایف ذاتی ما است و مرتب در حال انجام این امر هستیم.

همچنین پرویز دغاغله شهردار منطقه ۶اهواز در این جلسه گفت: خوشبختانه با همکاری و مشارکت شرکت آب و فاضلاب و بهداشت غرب اهواز مرتب و مستمر عمل لایروبی را انجام می دهیم.

photo_2015-10-28_16-28-39

نماینده شرکت آب و فاضلاب در رابطه با میدان الغدیر اظهار کرد: شبکه فاضلاب این میدان مسئله ای داخلی است و هیچ طرح جامعی برای آن نداشته ایم و قرار بر این بود که مشکل فاضلاب به صورت پکیج حل شود.

وی افزود: در صورت ایجاد این پکیج می تواند در رفع مشکلات فاضلاب به صورت منطقه ای بسیار موثر باشد و در دیگر مناطق نیز از این پکیج ها ایجاد شود.

نماینده سازمان جهاد کشاورزی در رابطه با رفع مشکل کشت گندم در منطقه زمین های کشاورزی پشت صنایع فولاد گفت:جلسه ای را با کشاورزان عمده ای که در آن منطقه کشت کرده بودند برگزار کردیم و در رابطه با آلودگی و مشکلاتی که ایجاد می کند توضیحاتی داده و تعهد کتبی نیز گرفته شده و قرار بر توقف کشت در آن منطقه شد.

وی افزود: درخواستمان از مسئول مرکز جهادکشاورزی غیزانیه این است که آن مرکز را مرتب تحت پایش قرار دهند و در صورت تخلف اعلام کنند.

همچنین رئیس محیط زیست گفت:یکی از مهمترین موارد پیش آمده تخلیه زباله پشت بنکداران است که این منطقه را به زباله دانی جدید تبدیل کرده و در صورت حل نشدن این معظل مجبور به ورود در این قضیه هستیم.

photo_2015-10-28_16-28-42

وی ادامه داد:بحث بعدی مشکل فاضلاب است به خصوص مشکل فاضلاب حدفاصل بین فولاد و بنکداران که برکه بزرگی ایجاد شده که با حدود ۸۰ هکتار بزرگترین فاضلاب در سطح اهواز است و اگر موتورخانه ها در زمان بارندگی در آن مناطق کار نکنند یک معضل بزرگ ایجاد میکند.

صادق جولا نماینده فولاد خوزستان گفت: مشکل ۸۰ هکتار فاضلاب بین فولاد و بنکداران مشکل بزرگی است که سالها پیش به وجود آمده و قرار شد اقداماتی توسط آبفا، فولا و محیط زیست انجام شود که متاسفانه آبفا همکاری های کافی را نداشته است.

وی افزود: حدود یک لیتر در ثانیه پساب از آن منطقه جمع می شود و ایستگاه پمپاژ نیز براساس طرح نیست که این اوامر زیرساخت های راه آهن، فولاد و بنکداران را نابود می کند.

صادق جولا ادامه داد: این اراضی ملی هستند و در صورت اینکه به فولاد تعلق گیرند توانایی این را داریم که این مشکل را حل کنیم و حتی قسمتی از آن را به فضای سبز تبدیل کنیم.

photo_2015-10-28_16-28-52

photo_2015-10-28_16-29-03

photo_2015-10-28_16-28-31

https://hoorkhabar.ir/586375کپی شد!
234