کیانی‌زاده: امسال، سال پیشرفت ورزش خوزستان است

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: سال ۹۳ را سال پیشرفت در ورزش استان قرار داده ایم.

 

فرامرز کیانی‌زاده در دومین جلسه شورای ورزش استان که امروز، ۱۳ خردادماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در چند ماه گذشته در ورزش استان موفقیت های خوبی حاصل شده است. میزبانی رقابت های آسیایی فوتبال را داشتیم که بازتاب خوبی در عرصه های بین‌المللی داشت که اگرچه کمبودهایی وجود داشت ولی جا دارد از کمک آن افرادی که در رفع این کمبودها به ما کمک کردند، تشکر کنم.

وی ادامه داد: از دیگر موفقیت‌های ورزش استان می‌توان به قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان در لیگ برتر کشور، صعود نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر کشور، قهرمانی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام در لیگ برتر کشور و تیم بسکتبال پخش و پالایش نفت آبادان در لیگ یک کشور و صعود به لیگ برتر، کسب مدال در بخش تکواندو بانوان و همچنین موفقیت در رشته شطرنج اشاره کرد. استان خوزستان توانایی دارد و باید خود استان برای برنامه‌هایی که می‌خواهد اجرا شود، نسخه بپیچد. باید از امکانات موجود در استان استفاده کرد تا برنامه‌هایی که داریم با رشد بهتری پیش روند.

وی ادامه داد: عدم‌فعالیت شرکت‌های بزرگ، تشکیل کمیته اقتصادی، توجه به ورزش بانوان، تشکیل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان، توجه به ورزش آموزشگاهی و برگزاری مسابقات تفریحی و همگانی نیز از جمله مواردی بودند که در جلسه قبلی شورای ورزش مد نظر قرار گرفتند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه خاطرنشان‌کرد: دستور کار جلسه امروز نیز تشکیل کمیته ها و مطرح شدن تعدادی از طرح های ورزشی استان می باشد. ما آیین نامه ای را تحت تشکیل شورای ورزش شهرستان ها تنظیم کرده ایم که این آیین نامه را پس از این جلسه به شهرستان ها و شورای ورزش آن‌ها ارسال می کنیم و تا دو هفته آینده این شورا تشکیل و اعضای آن هم مشخص خواهند شد. مجمع شورای ورزش استان هم که متشکل از ۳۰۰ تا ۴۰۰ عضو است تشکیل می شود و در آن سیاست ها و دیدگاه های استاندار و اعضای شورا مطرح می شود و یک باب جدیدی جهت رشد و ارتقای ورزش خوزستان باز خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل چند کمیته در این راستا گفت: تشکیل کمیته های ورزش های پایه و پرورشی، ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای، بانوان، اقتصادی و آموزش و پرورش را پیشنهاد می دهیم و قرار است که این کمیته ها تشکیل شوند و قصد ما این است که هر کدام از این کمیته ها دارای رییس، نایب رییس و دبیر باشند تا طرح هایی که در آینده اتفاق می افتند، در ابتدا در این کمیته ها مطرح شده و در نهایت وارد شورای ورزش استان شوند.

کیانی‌زاده خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استاندار می خواهد ورزش استان در سال ۹۳ جایگاه اول کشور را به دست آورد، ما هم براساس دیدگاه هایی که مقتدایی دارد، برنامه‌های‌مان را بررسی کردیم و چند طرح نوشتیم که این طرح ها، طرح‌های برنامه ریزی و هدفگذاری شده می باشند. براساس این طرح، ما سال ۹۲ را سال پایه قرار دادیم. در کل ما آن شاخصه هایی که نشان دهنده رشد استان به ویژه در بخش قهرمانی است را مشخص کرده ایم و بر طبق همین طرح، سال ۹۳ را سال پیشرفت در ورزش استان قرار داده ایم. ما همچنین برای هیات‌های‌مان هدفگذاری داشته ایم و برای خودمان نیز هدف مشخص کرده ایم. نظارت و کنترل روی هیات ها انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: معمولا طرح های خوبی داریم ولی چون در آن‌ها استمرار وجود ندارد، به نتیجه نمی رسیم. اگر طرح هدفگذاری ورزش استان طی سه سال اتفاق بیفتد، ضمن اینکه مدال‌های آسیایی را به دست خواهیم آورد، در مسابقات جهانی هم کسب مدال‌هایمان بیشتر می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به طرح ساماندهی رشته ها و تیم های حاضر و مستعد حضور در لیگ های کشوری گفت: این طرح شامل دو دسته از تیم ها می شود؛ ابتدا رشته های ورزشی که در حال حاضر در لیگ های کشوری حضور دارند ولی با مشکلاتی مواجه هستند که می توان به بدمینتون و قایقرانی اشاره کرد. دسته دوم، گروه مستعد است که به دلیل نداشتن اسپانسر، در لیگ های کشوری حضور ندارند که می‌توان به دوچرخه سواری، اسکیت و کشتی فرنگی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه محمود معزی، معاون تربیت‌بدنی و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: من در سه حوزه مواد مخدر، سلامت و ورزش، در آموزش و پرورش مسوولیت دارم. در بخش ورزش تمام برنامه ها چیده شده است و آمادگی همکاری نیز داریم. آغوش آموزش و پرورش باز است و قول می دهیم که چرخ آموزش و پرورش بچرخد.

به گزارش ایسنا، در این نشست سیدعلیرضا قریشی، رییس هیات وزنه‌برداری استان نیز خاطر نشان کرد: ورزش خوزستان تنها محدود به فوتبال نیست و در واقع شاید فوتبال هم ورزش اول خوزستان نباشد. ما در بعضی از رشته ها قدمت چندین ساله داریم که می‌توان به رشته هایی ازجمله کشتی و وزنه‌برداری اشاره کرد. امروزه این دو ورزش، از رشته‌های المپیکی استان محسوب می‌شوند که کمتر به این دو رشته بها داده شده است در حالی که بیشتر مدال‌هایی که استان در کشور به دست می‌آورد از این دو رشته می باشد، پس درست است که باشگاه فولادخوزستان افتخار استان می باشد ولی نباید تمام دید و زاویه ما و همچنین نگرش ما به سمت باشگاه فولاد باشد.

وی گفت: من از شما می خواهم ورزش‌هایی که در استان حرف اول را می‌زنند، نادیده گرفته نشوند. امیدوارم به این ورزش ها از نظر مالی و امکاناتی توجه بیشتری شود تا ورزش خوزستان به صورت تک بعدی و فقط توجه به فوتبال نباشد.

https://hoorkhabar.ir/58164کپی شد!
123
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.