خوزستان در آینده رشدمنفی جمعیت خواهد داشت/ طلاق در خوزستان از متوسط کشوری بیشتر است

سعید سیدیان گفت: با توجه به این که نرخ کلی باروری در استان خوزستان به زیر حد جایگزینی رسیده است، طبق پیش‌بینی‌های جمعیتی، در آینده به حد رشد منفی می‌رسیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در همایش یک روزه رویکردهای ارتقای باروری کلی مبتنی بر سلامت در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  اظهار کرد:با توجه به این که نرخ کلی باروری در استان خوزستان به زیر حد جایگزینی رسیده است، طبق پیش‌بینی‌های جمعیتی، در آینده به حد رشد منفی می‌رسیم.

وی ادامه داد: همه مردم باید آگاهانه در ارتقا نرخ باروری سهیم باشند. تصحیح سن ازدواج، کاهش نرخ طلاق، رفع مشکل کار و اشتغال و مسکن جوانان، راه‌هایی موثر در این زمینه هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان کرد: فاصله‌ی ازدواج تا تولد اولین فرزند به طور متوسط به بیش از ۳.۵ سال و فاصله بین اولین و دومین فرزند نیز به بیش از ۵ سال رسیده است.

سیدیان گفت:همچنین آمار طلاق در خوزستان در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ از متوسط کشوری بیشتر و ازدواج در سال ۹۲ نسبت به ۹۱ از متوسط کشوری کمتر شده است. با توجه به این موارد، نیازمند یک بسیج همگانی در زمینه برطرف کردن معضلات جمعیتی و ارتقا نرخ باروری از سوی همه ادارات، سازمان‌ها و نهادها در خوزستان هستیم.

https://hoorkhabar.ir/487494کپی شد!
117
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.