حرکت اولین کشتی در مسیر بندر خرمشهر- بصره عراق، یکم اردیبشت‌ماه

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر – بصره خبر داد.

عادل دریس، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهارکرد: در راستای تأکید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های پایانه مسافری دریایی خلیج‌فارس بندر خرمشهر، اشاعه فرهنگ دریایی و پیوند بیش از پیش مردم با دریا و همچنین به منظور رفاه حال زائران عتبات عالیات، با تلاش و پیگیری‌های مستمر این اداره‌کل و همکاری شرکت کشتیرانی هوپاد دریا، خط مسافری دریایی خرمشهر – بصره راه‌اندازی و اولین کشتی همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) (اول اردیبهشت) بندر خرمشهر را به مقصد بندر بصره عراق ترک خواهد کرد.

دریس تصریح‌کرد: از این پس هموطنان می‌توانند از طریق مرز دریایی خرمشهر و مراجعه به پایانه بین‌المللی مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر، به‌صورت انفرادی یا کاروانی به کشور عراق سفر کنند.

وی عنوان‌کرد: با توجه به مسافت نزدیک بندر خرمشهر تا بندر بصره عراق، با شرکت کشتیرانی طرف قرارداد توافق صورت گرفته که در صورت استقبال هموطنان و زائرین عراقی، تعداد سفرها و کشتی‌های فعال در این خط افزایش یابد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به فعالیت خط مسافری دریایی خرمشهر- کویت از این بندر افزود: پایانه مسافری دریایی خلیج فارس بندر خرمشهر دارای دو پست اسکله و ظرفیت جابه‌جایی بیش از ۱۲۰۰ نفر در روز، مجهزترین پایانه مسافری دریایی منطقه بوده که مطابق با استانداردهای بین المللی فعالیت می‌کند.

وی ادامه‌داد: مسافران و زائرین عتبات عالیات می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۰۶۳۲۴۲۲۰۷۳۰ و ۰۶۳۲۴۲۲۷۷۰۱ شرکت کشتیرانی هوپاد دریا(شعبه خرمشهر) تماس بگیرند.

https://hoorkhabar.ir/4856کپی شد!
79