هدف از برگزاری یادواره‌ شهدا نهادینه کردن فرهنگ مقاومت برای نسل‌های آینده است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هدف از برگزاری یادواره‌ شهدا نهادینه کردن فرهنگ مقاومت برای نسل‌های آینده است.

آیت‌الله محسن حیدری در یادواره پنج شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اظهار داشت: وظیفه همه ما این است که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا خاطرنشان کرد: باید با برگزاری هر چه با شکوه‌تر این آیین‌ها، راه و رسم زندگی و از خودگذشتگی، رشادت، شهادت و ایثار شهدا را به نسل سوم کشورمان به درستی و به صورت تمام و کمال انتقال دهیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین به مقاومت مردم خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: مقاومتی که مردم شریف خوزستان به ویژه مردم دزفول در طول دوران دفاع مقدس انجام داده‌اند یک مقاومت تاریخی و به‌یاد ماندنی است.

وی ادامه داد: این گونه برنامه‌ها به تنهایی تجلیل از مردمی که مقاومت کرده نیست که البته آن در جای خود محفوظ است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: هدف از این یادواره‌ها بیشتر نهادینه کردن فرهنگ مقاومت برای نسل‌های آتی بوده برای اینکه نسل‌های آتی این ملت بدانند چه بر سر این کشور، نظام، انقلاب و مردم مظلوم و بی‌دفاع خوزستان مخصوصا مردم دزفول آمده و چگونه مقاومت کرده تا درسی برای آیندگان باشد و اینکه هیچ متجاوزی در آینده هم نتواند به این آب و خاک تجاوز کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: برای این اهداف بلند مسئله ثبت، ضبط و یادآوری و به یاد ماندن این خاطرات یک امر واجب و ضروری است.

در پایان این یادواره، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور به عنوان راوی این مراسم به بیان روایات و خاطراتی از مقاومت مردم دزفول در روزهای هشت ساله دفاع مقدس پرداخته و در پایان ابراهیم نصراللهی شاعر آئینی دزفول به بیان شعری با مضمون مقاومت مردم دزفول پرداخت.

https://hoorkhabar.ir/47608کپی شد!
80
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.