اعتراض دانشگاهیان به تعرض به دیوار و حریم دانشگاه شهید چمران اهواز

ورود و تصرف غیرقانونی به زمین های دانشگاه با بولدوزر و تخریب دیوار دانشگاه،
در طلیعه شروع سال نو و انتصاب سرپرست جدید دانشگاه شهید چمران اهواز ،  قسمت‌هایی از زمین های دانشگاه در صبح روز ۲۷/۱۲/۹۲ مورد تعرض قرار گرفت.  ورود و تصرف غیرقانونی به زمین های دانشگاه با بولدوزر و تخریب دیوار دانشگاه، البته مسبوق به سابقه است ولی تکرار آن، در برهه‌ هایی خاص، از جمله همزمانی با تغییرات مدیریتی در دانشگاه، می‌تواند سؤال برانگیز باشد.
پرسش مهمی که همواره برای کلیه دانشگاهیان مطرح بوده این است که چرا فقط در این استان،  با مراکز علمی و دانشگاهی  چنین رفتاری می‌شود؟ چرا  مکانی که باید در خدمت فرهنگ و تربیت علمی و تخصصی دانشجویان این منطقه باشد؛ هر چند سال، مورد بی مهری  قرار می-گیرد؟ چرا دستگاه قضایی و دیگر مسئولان بلند پایه استان، برای جلوگیری از تکرار تعرض به زمین¬های دانشگاه، راهکاری اساسی و چاره‌ای قانونی پیش‌بینی نمی‌کنند؟ چرا در هشت سال گذشته، که همه دستگاه‌های اجرایی و قضایی کشور و استان، از هماهنگی خوبی برخوردار بودند، مسئولان وقت دانشگاه نتوانستند از فرصت بهره برداری کنند و این مشکل را با سر انگشت تدبیر حل کنند؟
دانشگاهیان دانشگاه شهید چمران اهواز، اعم از اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان، ضمن ابراز نگرانی نسبت به این گونه اتفاقات، از کلیه مسئولان امر، می خواهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن، راهکار و راه حل هایی را برای مصالحه میان طرفین  پیش‌بینی و اجرا نمایند.
دانشگاهیان دانشگاه شهید چمران اهواز
https://hoorkhabar.ir/2775کپی شد!
183
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.