وضعیت اسکان در خوابگاه‌ها، تعرفه غذا، سقف وام‌ها و …

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز، با تشریح وضعیت ارائه خوابگاه، تعرفه نرخ غذا و تسهیلات رفاهی برای دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه، گفت: دانشجویان نوورود حتمأ فرم تعهد محضری را براساس آخرین فرمت از سایت سامانه صندوق رفاه دانشجویی دریافت و تکمیل کنند و آن را در زمان ثبت‌نام حضوری ارائه دهند.

دکتر شهرام افشار در نشست خبری ستاد استقبال از دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز که ‌امروز ۱۷ شهریورماه در سالن جلسات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد، با بیان این مطلب تإکیدکرد: ارائه این فرم برای همه دانشجویان جدیدالورود به منظور باز پرداخت وام و اسکان درخوابگاه “الزامی” است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که ثبت‌نام حضوری به ترتیب حروف الفبا در وبگاه دانشگاه اطلاع‌رسانی شده‌است، افزود: دانشجویان جدیدالورود باید پیش از آن، با مراجعه به دانشکده‌های مربوطه معرفی‌نامه و کد رهگیری دریافت کنند؛ ستاد ثبت‌نام در محل سلف‌سرویس مرکزی دانشگاه در روزهای ۳۰ و۳۱ شهریورماه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۵ پذیرای دانشجویان و خانواده‌های آنان است.

افشار از برگزاری جلسات کوتاه‌مدت اولیه به منظور آشنایی دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها با فضای دانشگاه، توجیه بیشتر و برقراری ارتباط با واحدهای حوزه دانشجویی‌فرهنگی در روزهای ثبت‌نام خبر داد و خاطرنشان کرد: به این منظور واحدهای مرتبط با ستاد ثبت‌نام و نمایندگان حوزه فرهنگی، آموزشی و نهاد رهبری در دانشگاه در محل ساختمان سلف‌سرویس مرکزی مستقر خواهند شد.

وی با اعلام آمادگی واحدهای مرتبط با حوزه مدیریت دانشجویی برای استقبال از دانشجویان، از آغاز ترم تحصیلی و کلاس ها برای دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه از ۲۲ شهریور ماه خبر داد وافزود: مطابق روال هر سال براساس تقویم دانشجویی و‌ آغاز سال تحصیلی حوزه‌های تغذیه، خوابگاه، خدمات و رفاه هم‌زمان آغاز به کار خواهد کرد و به دانشجویان سرویس می‌دهند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز همچنین با اشاره به ابلاغ مصوبه افزایش نرخ غذا از ۵۰۰ به ۸۰۰ تومان از سوی وزارتخانه تصریح کرد: ‌این مصوبه با آغاز سال تحصیلی جدید اجرایی می شود؛ همچنین طرح‌های عمرانی در حال انجام در حوزه تغذیه و تعمیرات در محل سلف‌سرویس مرکزی تا پیش از آغاز سال تحصیلی به اتمام می‌رسد تا شاهد ارائه خدمات مطلوب‌تری به دانشجویان باشیم.

افشار در حوزه خوابگاه‌ها بابیان این که از مجموع سه خوابگاه در حال ساخت دانشگاه در سال گذشته یک خوابگاه با وجود کمبود اعتبارات و امکانات، تکمیل و از مهرماه پذیرای دانشجویان جدیدالورود است، ادامه‌داد: این خوابگاه یکی از ۲ خوابگاه مجتمع بوستان در منطقه شهرک برق است که با ظرفیت ۴۰۰ نفر از مهرماه برای اسکان دانشجویان دختر درنظر گرفته شده‌است؛ همچنین خوابگاه ۵۲ واحدی دانشجویان متأهل دانشگاه در گلستان به احتمال زیاد تا ۲ ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود و دانشجویان متأهل به این خوابگاه منتقل می‌شوند تا بتوانیم خوابگاه ۳۲ واحدی فعلی را تعمیر و بازسازی اساسی آن را انجام دهیم.

وی با اشاره به این‌که امسال حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ دانشجوی دختر جدیدالورود خواهیم داشت، اظهارداشت: در حال حاضر خوابگاه ۴۰۰ نفره در مجتمع بوستان در حال تجهیز است و برای اسکان این دانشجویان در مهرماه آماده سرویس‌دهی است؛ با بهره برداری از این خوابگاه تعداد خوابگاه‌های دانشگاه به ۱۰ خوابگاه می‌رسد که از این تعداد ۶ خوابگاه ویژه دانشجویان دختر با ظرفیت حدود هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار نفر و چهار خوابگاه ویژه دانشجویان پسر در مجموع با ظرفیت ۹۰۰ تا یک هزار نفر است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز همچنین با بیان این‌که بعضی طرح ها و تعمیرات از تابستان آغاز شده، در خصوص حوزه رفاه دانشجویی تصریح کرد: پرتال جدید سامانه صندوق رفاه اواخر سال گذشته فعال و از امسال عملیاتی شده‌است و از مهرماه همه اطلاعات و درخواست‌های دانشجویان از طریق این پرتال ثبت می‌شود؛ دانشجویان باید با مراجعه به آن و تکمیل اطلاعات لازم نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

افشار در خصوص افزایش سقف وام‌های دانشجویی صندوق رفاه نیز گفت: هنوز آئین‌نامه جدیدی برای افزایش وام‌ها نسبت به سال قبل ابلاغ نشده‌است؛ همچنین تسهیلات وام ازدواج از ۲ سال پیش در وزارت بهداشت متوقف شده و پرداخت نمی‌شود اما وام‌های شهریه و ودیعه مسکن به‌ترتیب برای همه دانشجویان و دانشجویان متأهل از ترم اول قابل پرداخت است؛ دیگر وام ها از نیم‌سال دوم به دانشجویان پرداخت می شود.

وی افزود: وام ضروری نیز با سقف ۳۰۰ هزار تومان برای دانشجویان تا مقاطع کارشناسی‌ارشد و ۶۰۰ هزار تومان برای مقاطع دکتری به بالا از سال دوم ـ نیم‌سال سوم- قابل پرداخت است؛ دانشجویان برای دریافت این وام ها باید از طریق پرتال صندوق رفاه اقدام و پس از تکمیل اطلاعات موردنیاز ادامه کار را از طریق کارشناسان امور رفاهی دانشجویی دانشکده مربوطه پیگیری کنند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز از عدم ارائه خوابگاه به دانشجویان مقاطع دستیاری، PhD و دانشجویان شبانه، انتقالی و مهمان به دلیل محدودیت ظرفیت‌های خوابگاهی خبر داد و تصریح کرد: به ‌دانشجویان دیگر مقاطع شامل گروه دکتری عمومی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی‌ارشد پیوسته و ناپیوسته خوابگاه ارائه می‌شود؛ همچنین اگر در سال آینده ۲ خوابگاه در حال ساخت دانشگاه هم تکمیل و راه‌اندازی شود شاید بتوان بخشی از این دانشجویان را پوشش داد ولی در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

افشار در پاسخ به وضعیت پوشش بیمه دانشجویان هم خاطرنشان کرد: تاکنون بیمه دانشجویان به‌طور مشترک با پرداخت درصدی از حق بیمه توسط دانشجو، درصدی از سوی دانشگاه و بخش عمده آن از طریق وزارتخانه انجام می‌شد؛ در حال حاضر مطابق بخشنامه‌ای که از ۲ روز قبل ابلاغ شده‌است  دانشجویان می‌توانند با مراجعه به پرتال صندوق رفاه وزارت‌خانه، به‌طور رایگان نسبت به بیمه‌کردن خود اقدام کنند. ‌این طرح در قالب بیمه سلامت ایرانیان و زیر مجموعه طرح تحول نظام سلامت تعریف شده‌است.

وی همچنین در خصوص تعرفه‌های شهریه خوابگاه‌ها در سال تحصیلی جدید با بیان این‌که تعرفه‌ها هنوز مانند سال قبل و براساس تعداد نفرات هر اتاق است،‌ افزود: دانشجویان شهریه خوابگاه را در پایان تحصیل خود به صورت تقسیط پرداخت خواهند کرد.

https://hoorkhabar.ir/260970کپی شد!
203
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.