قالیباف در خرمشهر :علت آوازه انقلاب در جهان فرهنگ شهادت است نه دیپلماسی

شهردار تهران گفت: اگر امروز آوازه انقلاب اسلامی در دنیا دیده می‌شود این موضوع به‌خاطر فعالیت‌های دیپلماسی نیست بلکه به خاطر جوانانی است که جان خود را از دست دادند و شهید شدند، جانباز و یا قطع نخاع شدند.

محمد باقر قالیباف در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی سرزمین نور (بخش رمان و داستان) که به همت سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج و به میزبانی استان مازندران در مجتمع شهید باکری خرمشهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: اگر فرهنگ دفاع مقدس را سرلوحه کارمان قرار دهیم و در مدیریت کشور اگر این باور و فرهنگ جریان داشته باشد، مطمئن باشید که بر تحریم‌ها و مشکلات اجتماعی و اقتصادی غلبه خواهیم کرد و هیچ خطری ما را تهدید نخواهد کرد.

وی ادامه داد: به کاروان‌های راهیان نور خسته نباشید می‌گوییم که یاد و خاطره دفاع مقدس را زنده نگه می‌دارند و در آن مسیر مقدس حرکت می‌کنند.

قالیباف افزود: سرزمین راهیان نور دو اثر را برای همه ما داشته است یک اثر در حوزه فردی و شخصی و اثر دیگر نیز در حوزه مسائل رویکردی، مدیریتی و باورهای ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در این سفر معنوی باید این فرصت‌ها فراهم شود.

شهردار تهران بیان داشت: باید در این دو مورد معرفت و شناخت بیشتری نسبت به دفاع مقدس پیدا کنیم. انقلاب ما انقلاب عظیم و بزرگی بود و وقتی که این انقلاب را با بقیه جنبش‌ها مقایسه می‌کنیم به لطف خداوند و برکت خون شهدا و با توجه به اخلاص امام که جز برای خدا کلامی بر زبان جاری نمی‌کرد و گامی نیز بر نمی‌داشت انقلاب ما به سرعت به پیروزی رسید.

وی خاطرنشان کرد: در الجزایر قبل از انقلاب ما بیش از یک میلیون کشته دادند ولی به نتیجه‌ای نرسیدند، این انقلاب به برکت امام و خون شهدا و تحقق وعده‌های الهی به سرعت به پیروزی رسید.

قالیباف افزود: دوران دفاع مقدس در این ۸ ساله فرصتی را فراهم کرد که خیلی از باورهای خود که شنیده و مطالعه کرده بودیم و وعده‌های الهی و آیات و روایات بودند تحقق پیدا کند.

شهردار تهران بیان داشت: ‌ در دفاع مقدس شرایطی فراهم شد که فرهنگ اهل بیت و عاشورا را در قرن مادیات و دنیاگرایی دیدیم.

وی افزود: جوانانی که در آمریکا در حال تحصیل بودند و جوانانی که در روستا‌ها کار می‌کردند برای دفاع از کشور و انقلاب با هم جمع شدند و از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

قالیباف یادآور شد: ما در دفاع مقدس شجاعت، اخلاص، محبت، گذشت، مقاومت و ایثار را تجربه کردیم و این درس‌ها را باید در زندگی خصوصی و فردی خود اعمال کنیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: دفاع مقدس این درس را به همه ما داد که اگر منطبق بر سنت‌های الهی حرکت کنیم بدون در نظر گرفتن اینکه دشمن چه کسی است می‌توانیم با توجه به معیار‌ها و در مدار سنت‌های الهی بر آن غلبه کنیم و پیروز شویم.

وی افزود: اگر امروز آوازه انقلاب اسلامی و آثار و برکت آن در دنیا و خاورمیانه دیده می‌شود این موضوع به تلاش‌های فعالیت‌های دیپلماسی نیست اگر امروز ما دارای یک قدرت ملی هستیم و ۱+۵ که دشمنان قسم خورده ما هستند در ۸ سال دفاع مقدس در سرزمین خوزستان به دنبال براندازی نظام بودند و ما را به رسمیت نمی‌شناختند امروز حاضرند پای میز مذاکره بنشینند به خاطر دیپلماسی ما نیست بلکه به خاطر جوانانی است که جان خود را از دست دادند و شهید شدند، جانباز و یا قطع نخاع شدند.

وی افزود: اگر امروز نظام اسلامی مستحکم ایستاده است فرهنگ دفاع مقدس نشان داد که ما برای نتیجه نیامدیم بلکه برای باور‌ها و ارزش‌ها آمده‌ایم.

شهردار تهران بیان داشت: ‌ اگر این فرهنگ در تمام سطوح کشور جاری شود نه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و تحریم‌ها هیچ خطری نیستند بلکه تمامی آن‌ها از بین خواهند رفت.

قالیباف افزود: مقام معظم رهبری به فرهنگ تأکید دارند و باید به سمت حل مشکلات فرهنگی و توجه به سنت‌های الهی و فرهنگ دفاع مقدس برویم.

https://hoorkhabar.ir/2150کپی شد!
191
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.