استاندار خوزستان: برچیدن دایک مرزی اروندرود باعث رونق اقتصادی منطقه می‌شود

استاندار خوزستان با بیان اینکه برچیدن دایک مرزی اروندرود باعث رونق اقتصادی منطقه می‌شود گفت: حفظ و نگهداری این نوار مرزی با مشارکت مردم صورت می‌گیرد.

عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی برچیدن دژ مرزی ساحل اروند رود، اظهار کرد: خاکریزهای هشت سال دفاع مقدس آغشته به خون هزاران شهید والامقام و یادآور رشادت‌ها و از جان گذشتگی جوانان ایران اسلامی در جنگ تحمیلی است.

وی با بیان اینکه مرز آبی اروندرود مرزی حساس و استراتژیک با قابلیت‌های اقتصادی، سیاسی و گردشگری است، افزود: مردم در ابتدای جنگ تحمیلی خود حافظ این مرز بودند و اکنون نیز حفظ و نگهداری این نوار مرزی با مشارکت آنها صورت می‌گیرد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: برداشتن این دایک مرزی هدیه‌ای از سوی دولت تدبیر و امید برای رونق اقتصادی و دسترسی آسان‌تر مردم به ساحل اروندرود است.

مقتدایی متذکر شد: همه به خوبی می‌دانند که چه روزهای سختی بر این مناطق گذشته و چه کسانی برای حفظ کیان مملکت اسلامی در پس این خاکریزها شهید شده‌اند.

وی تأکید کرد: باید در حفظ آثار به جای مانده از دوران دفاع مقدس بکوشیم اما به منظور آشتی مردم با رودخانه اروند، رونق اقتصادی منطقه و عجین شدن مردم با امنیت منطقه کار برداشتن این دژ خاکی از امروز آغاز شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه براساس تصمیم‌گیری‌های انجام شده باید دژ خاکی حاشیه اروند رود برداشته شود و امنیت ملی با حضور خود مردم تأمین شود، اظهار کرد: جوانان باید بدانند که مردان بزرگی برای این خاکریزها عمر و جان خود را فدا کردند تا جمهوری اسلامی پایدار بماند و در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشد.

مقتدایی این نقطه را از نقاط حساس و استراتژیک خواند و گفت: تدبیر اتخاذ شده به گونه‌ای خواهد بود که مردم کاملاً احساس امنیت خواهند داشت.

استاندار خوزستان یادآور شد: با وجود حساسیت‌های موجود برای برداشتن این خاکریزها اما با تدابیر اندیشیده شده، علاوه بر برچیدن این دژ خاکی امنیت ملی همچنان توسط مردم پایدار و برقرار خواهد ماند.

مقتدایی افزود: انجام این کار افتخار بزرگی است برای ما تا بتوانیم با انجام آن رونق اقتصادی و سرزندگی و نشاط را در میان مردم ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه عملیات برداشتن این دژ خاکی توسط افرادی انجام می‌شود که خود زمانی به عنوان رزمنده در این منطقه به مقابله با دشمن بعثی پرداخته‌اند، بیان کرد: تعامل با نیروهای مرزبانی برای برداشتن این دژ خاکی و انجام سایر برنامه‌ها باید به شکلی انجام شود تا این تعامل به یک الگوی نمونه برای سراسر کشور تبدیل شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: پس از اتمام برداشتن این دژ، محل تحویل شهرداری، شورای اسلامی شهر و فرمانداری داده می‌شود.

عملیات برچیدن دایک مرزی ساحل اروندرود پیش از ظهر امروز با حضور استاندار و جمعی از مسئولان محلی شهرستان آبادان آغاز شد.

این دایک مرزی با حدود ۱۱۰ کیلومتر طول از جزیره مینو آغاز شده و در امتداد ساحل اروند رود ادامه پیدا می‌کند.

https://hoorkhabar.ir/66023کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.