مراسم روز جهانی محیط زیست در اهواز برگزار شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: برای تولید هر یک تن کاغذ، ۱۷ درخت تنومند از بین می‌رود.

علی بنی‌عگبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی محیط زیست که امروز (۱۸ خردادماه) در پارک کارون اهواز برگزار شد، عنوان کرد: روز جهانی محیط زیست مصادف با ۱۵ خرداد است و در کشور ما به دلیل مصادف بودن با واقعه ۱۵ خرداد، هفته محیط زیست از ۱۶ تا ۲۱ خردادماه تعریف شده است.

وی افزود: نامگذاری روز جهانی محیط زیست به کنفراس استکلهم که در سال ۱۹۷۲ میلادی در سوئد برگزار شده بود برمی‌گردد. به همین منظور سالانه روز جهانی محیط زیست در جهان و هفته محیط زیست در سراسر کشور ما برگزار می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز بیان کرد: نامگذاری روز جهانی محیط زیست به منظور جلب توجه مردم و مسئولین به محیط زیست انجام شده است. در همین راستا سالروز گرامیداشت محیط زیست هر سال در مناطق مختلف کشور ما برگزار می‌شود. همه این اقدامات در جهت کاهش مشکلاتی که گریبانگیر محیط زیست جهانی شده انجام می‌شود.

بنی‌عگبه اظهار کرد: مراسم امروز نیز به منظور بازیافت پسماندهای کاغذ و کارتونهای بیمارستان‌ها، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هر چند بخش عمده ای از زباله‌هایی که در بیمارستان‌ها تولید می‌شود، کاغذ و کارتون است، ولی برنامه عملیاتی در جهت مدیریت این زباله ها و تبدیل مجدد آنها به کاغذ انجام نشده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز تصریح کرد: از آنجا که کم‌آبی یک معضل جهانی است و کاهش فضای سبز یکی از عوامل اصلی کم‌آبی محسوب می‌شود، حل این معضلات به حمایت از محیط زیست کمک می‌کند.

بنی‌عگبه با اشاره به شعار امسال روز جهانی محیط زیست در سال ۲۰۱۴، گفت: شعار امسال، ” به نشانه مقابله با گرمایش زمین صدایتان را بالا ببرید نه سطح آبها را” است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، با توجه به این که ۱۰ درصد زباله های کشور را کاغذ تشکیل می‌دهد و سالانه حدود ۷ میلیون درخت برای تولید کاغذ قطع می‌شود، کارشناسان مورد تایید محیط زیست بخش خصوصی اقدام به راه‌اندازی دستگاه‌هایی کرده‌اند که کاغذ را به پوشال و پوشال را تبدیل به خمیر کاغذ می‌کند.

شرکت‌های بخش خصوصی این دستگاه‌ها را به صورت نمادین، در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی محیط زیست در اهواز ارایه کردند تا از بیمارستان‌ها به منظور بازیافت کاغذهای تولیدی خود و حمایت از محیط زیست دعوت کنند.

 

https://hoorkhabar.ir/63213کپی شد!
168
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.