آماده باش هلال احمر خوزستان در آغاز سفرهای تابستانی

علی خدادادی  اظهار کرد: با توجه به شروع سفرهای تابستانی پس از عید فطر، در کنار گسترش فعالیت​ها در پایگاه​های ثابت جاده​ای، ساحلی و هوایی، نیروها در پست​های موقت نیز در حالت آماده​باش کامل قرار دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر ۱۵ پایگاه ثابت جاده​ای شامل پستهای امداد و نجات بین شهری و دو پایگاه ساحلی در خرمشهر و دزفول و یک پایگاه امداد هوایی؛ نیروهای امداد و نجات در دو پایگاه موقت جاده​ای در دهلاویه و منطقه سلطان آباد رامهرمز آماده ارایه خدمات امدادی به مسافران هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در مجموع در استان خوزستان ۴۵۰۰ امدادگر و نجاتگر در فعالیت​های امدادی طرح تابستانه حضور دارند اما کشیک​های پایگاه​های موقتع و ثابت نیز به طور شبانه روزی تعریف شده و در مجموع روزانه یک صد نفر در پایگاه​ها مستقر می​شوند.

خدادادی افزود: ۲۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۵ خودروی نجات و ۵ موتورسیکلت آمبولانس در طرح امداد تابستانه آماده باش هستند و چنانچه حضور تعداد بیشتری آمبولانس ضرورت پیدا کرد، سه دستگاه آمبولانس نیز به عنوان پشتیبانی وارد عمل خواهند شد.

وی اظهار کرد: تیم​های واکنش سریع جمعیت هلال احمر نیز از یک ماه پیش با ساختاری جدید شروع به کار کرده اند و نیروهای امداد در ۴۰ تیم واکنش سریع در حالت آماده باش قرار دارند. تفاوت عمده​اعضای این تیم با دیگر امدادگران این است که به دلیل فراگیری آموزش​های مختلف امدادی، قادر به حضور در حوادث مختلف جهت امدادرسانی هستند، این در حالی است که امدادگران دیگر در یک حوزه تخصص لازم را فرا می​گیرند.

https://hoorkhabar.ir/577129کپی شد!
76