تعاونی‌های توسعه شهری در اهواز آغاز به کار می‌کنند

اجرای طرح تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه شهری در منطقه ۸ شهرداری اهواز آغاز شد.

 

محمد صفری، معاون مشارکت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری‌های شهرداری اهواز امروز (۲۲ اردیبهشت ماه) در نخستین جلسه هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری که به منظور اجرای این طرح، در شهرداری منطقه ۸ تشکیل شد، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری اهواز و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت توسعه تعاونی‌ها در سطح کلانشهر اهواز و تشکیل نخستین تعاونی‌های توسعه شهری در کشور منعقد شده است.

وی ادامه داد: استان خوزستان اولین استانی است که به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجراکننده طرح تشکیل تعاونی‌های توسعه شهری به شمار می‌رود و منطقه ۸ شهرداری اهواز به عنوان پایلوت و نمونه در سطح کشور اجرای این طرح را آغاز کرده است.

معاون مشارکت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری های شهردار اهواز گفت: می‌توان با تشکیل تعاونی‌های توسعه شهری، گامی مهم در جهت مشارکت مردم در امور اجرایی و توسعه شهری و همچنین گامی اساسی در جهت ایجاد اشتغال در شهرها به خصوص در کلانشهر اهواز، بهبود وضعیت اقتصادی در مناطق شهری و سپردن کارها و فعالیت‌های عمرانی، خدماتی و اجرایی به شهروندان هر منطقه برداشت.

صفری ابراز امیدواری کرد: درصورت که این طرح با استقبال خوب مردم منطقه ۸ همراه باشد، به عنوان الگویی برای همه شهرداری‌های خوزستان و استان‌های دیگر مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: در مسیر اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، قطعا جامعه روحانیت، ائمه جماعات، معتمدین و فرهنگیان منطقه نقشی بسیار پررنگ دارند و کمک این عزیزان موجب آشنایی و مشارکت بیشتر مردم می‌شود. نیاز است که مردم با اهداف و آثار اجرایی این طرح در زندگی خود آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، طرح تشکیل شرکت‌های توسعه شهری که با همکاری اداره کل تعاون، کار، و رفاه اجتماعی خوزستان و شهرداری اهواز در منطقه ۸ شهرداری آغاز به کار کرده است، با هدف ترویج و تحکیم مشارکت، همکاری و تعاون عمومی، تامین نیازهای مشارکت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعضا و کمک به تحقق عدالت اجتماعی و همچنین تامین نیازمندی‌های اعتباری و رفاهی مردم منطقه برنامه‌ریزی شده است.

تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه شهری در مناطق شهرداری ۸ گانه اهواز با مشارکت شهرداری و ساکنان منطقه قصد ایجاد فرهنگ همکاری، همیاری و تعاون در بین اهالی منطقه را دارد.

به گزارش ایسنا، این طرح با استفاده از سرمایه‌گذاری خیرین و اهالی منطقه از طریق عضویت در تعاونی توسعه شهری اجرا خواهد شد. اجرای آن موجب برون‌سپاری خدمات شهری منطقه ازسوی شهرداری به تعاونی‌های مذکور می‌شود که ایجاد اشتغال برای بیکاران اعم از فارغ التحصیلان، افراد سرپرست خانوار، و سایرین را به دنبال دارد.

https://hoorkhabar.ir/25901کپی شد!
47
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.