موالی زاده خبر داد: اجرای طرح نهضت توانمندسازی خانواده در خوزستان

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خوزستان از اجرای طرح نهضت توانمندسازی خانواده در استان خبر داد.

دکتر الهه موالی زاده در نشست مشترک مدیرکل  بانوان و خانواده استانداری خوزستان با مشاوران و کارشناسان بانوان و خانواده فرمانداری های استان اظهار کرد: با تلاش شما و با همراهی تمام نهادها در استان قصد داریم در مبحث توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خانواده ها گام برداریم.

وی به نقش زنان به عنوان یکی از ارکان اصلی خانواده اشاره کرد و گفت: برنامه  ها بر محوریت آموزش خانواده ها استوار خواهد بود. در سراسر استان به واسطه استفاده از ۲۸۰ کتابخانه ای که توسط نهاد کتابخانه های استان احداث شده است، فضاهایی به فعالیت بانوان در راستای اجرایی کردن نهضت توانمندسازی بانوان اختصاص داده خواهد شد.

مشاور استاندار خوزستان تصریح کرد: مشاوران فرمانداران در حوزه بانوان و خانواده باید خارج از فضای ستادی و کارهای پشت میزی به عرصه فعالیت وارد شوند و  با نظارت لازم برنامه ها را پیش ببرند.

موالی زاده خواستار ارائه راهکارهای نو و ابداع در برنامه ها شد و ادامه داد: لازم است برای اجرایی کردن برنامه ها از نیروهای همان منطقه بکارگیری شود و در صورت نیاز آموزش های لازم نیز به آنان داده شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت ها و توانایی های مناطق اشاره کرد و گفت: این وظیفه مشاوران است که به دنبال ارائه راهکارهایی برای جذب اعتبارات و برقراری تعامل با تمامی نهادها و سازمان های مناطق خود باشند.

وی همچنین به برگزاری نشست هایی با حضور بانوان برتر و نخبه،  کارآفرین و کارشناسان مطرح تاکید داشت و افزود: همه با هم باید به صورت واحد حرکت کنیم و در نشست ها طرح موضوع شده و سپس برای اجرای برنامه ها ساز و کار تعریف شود.

موالی زاده تصریح کرد: تعامل و ارتباط سیستماتیک با تمام نهادهای درون شهری بر عهده مشاوران است.

وی با اشاره به لزوم برگزاری مناسب برنامه های هفته زن از مشاوران فرمانداران خواست تا قبل از پایان سال برنامه های پیشنهادی خود را به این اداره کل ارسال کنند و بعد از تعطیلات نیز به بررسی راهکارهای اجرایی طرحهای پیشنهادی پرداخته شود.

مشاور استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: چنانچه حتی دو برنامه منسجم در این ایام اجرا شود شایسته تر از این است که چندین کار پراکنده و کم محتوا ارائه شود. پیگیری احداث پارک مخصوص بانوان و پارک عروس در شهرهای استان خوزستان نیز در دستور کار خواهد بود.

موالی زاده با اشاره به حضور برخی از عروس و دامادها در محیط های شهری گفت: حضور بدحجاب و بعضا بی حجاب آنان مغایر با موازین شرعی و دین اسلام بوده و لازم است شرایطی فراهم شود تا افراد بتوانند در محیط هایی مانند پارک بانوان و یا پارک عروس به دور از گناه اقدام به عکس برداری و تصویربرداری کنند.

https://hoorkhabar.ir/1919کپی شد!
187
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.