قسمت دوم؛

نحوه برنامه ریزی و اجرای استراتژی های ارتباطی مدیران روابط عمومی در شرکت‌های صنعتی

مدیر روابط عمومی باید ابتدا محیط داخلی و خارجی شرکت را تحلیل کند. این مقوله شامل شناخت مشتریان، رقبا، عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری است. این تحلیل به مدیر روابط عمومی کمک می کند تا بهترین استراتژی ها را برای ارتباط با مخاطبان انتخاب کند.

هورخبر – در قسمت اول این مبحث با عنوان«انعکاس تاثیرگذارِ عملکرد شرکت های صنعتی در گروه روابط عمومی کاربلد» آوردیم، مدیران روابط عمومی در شرکت های صنعتی نقش بسیار مهمی در ارتباط با عموم جامعه، رسانه ها و سایر ذینفعان ایفا می کنند. آنها مسئولیت ایجاد و حفظ روابط مثبت و موثر با دیگران از جمله مشتریان، رقبا، سهامداران و … را بر عهده دارند.

همچنین در بخشی دیگر تاکید بر این داشتیم که مدیران روابط عمومی در شرکت های صنعتی باید توانایی های فراوانی داشته باشند، از جمله تدوین و اجرای استراتژی های ارتباطی که به تحقق اهداف شرکت کمک می کند، مدیریت بحران ها و توانایی در ارتباط با رسانه ها و ارتباط با دیگر ذینفعان آن مجموعه را نیز باید از بر باشد.

توجه به اهمیت و تنوع وظایف مدیران روابط عمومی در شرکت های صنعتی، استخدام صحیح و مهارت های مناسب برای این جایگاه بسیار حائز اهمیت است. مواردی همچون مهارت های نوشتاری، گفتاری، ارتباطات بین فردی،  تحلیلی و سازماندهی از جمله موضعات مهم برای این مسئولیت خطیر است. لذا باتوجه به قسمت قبل در این نوشته به موضع «برنامه ریزی و اجرای استراتژی های ارتباطی» که یکی از مهمترین وظایف مدیران حوزه روابط عمومی صنعتی است می پردازیم.

دنیای امروز روابط عمومی حوزه صنعت، برنامه ریزی و اجرای استراتژی های ارتباطی یکی از عوامل کلیدی در موفقیت شرکت های صنعتی است. مدیر روابط عمومی در این باره نقش بسیار مهمی دارد، زیرا او ارتباطات خارجی و داخلی شرکت را مدیریت کرده و بهبود آنها را تضمین می کند.

مدیر روابط عمومی باید ابتدا محیط داخلی و خارجی شرکت را تحلیل کند. این مقوله شامل شناخت مشتریان، رقبا، عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری است. این تحلیل به مدیر روابط عمومی کمک می کند تا بهترین استراتژی ها را برای ارتباط با مخاطبان انتخاب کند. همچنین او باید اهداف واقع بینانه و قابل دستیابی را برای برنامه های ارتباطی تعیین کند. این اهداف ممکن است شامل افزایش شناخت برند و فروش، بهبود ارتباط با رسانه ها، جامعه و ایجاد روابط مثبت با ذینفعان شرکت باشد.

بیشتر بخوانید:

 

این مدیر بایستی مخاطبان اصلی و فرعی شرکت را تشخیص دهد که شامل مشتریان، رسانه ها، سهامداران، عموم مردم و کارکنان است. تعیین مذکور کمک می کند تا استراتژی های ارتباطی بهینه برای هر گروه تبیین شود.

یک مدیر روابط عمومی موفق باید برنامه های روزانه، هفتگی و ماهانه را برای ارتباط با مخاطبان ایجاد کند. این برنامه ها ممکن است شامل ارسال اخبار و بیانیه ها، برگزاری رویدادها، حضور در نمایشگاه ها و کنفرانس ها و استفاده از رسانه های اجتماعی باشد.

همچنین او باید با رسانه ها ارتباط مستمر و تاثیرگذار برقرار کند و اخبار و مطالب مرتبط با شرکت را به آنها ارسال کند که شامل نشریات، رادیو، تلویزیون و وب سایت ها است. در سوی دیگر نیز باید با روابط عمومی شرکت های دیگر همکاری کند تا ارتباطات بین آن مجموعه ها تقویت شود.

او باید مدام در حال نظارت بر خود و مجموعه اش باشد و عملکرد برنامه های ارتباطی را ارزیابی کند و نتایج را با اهداف مقایسه کند. این ارزیابی می تواند شامل بررسی بازخورد مخاطبان، اندازه گیری شناخت برند و تحلیل داده های بازار باشد.

در نهایت اینکه برنامه ریزی و اجرای استراتژی های ارتباطی توسط مدیر روابط عمومی شرکت های صنعتی کمک می کند تا بازاریابی قوی و ارتباطات مؤثر را با مخاطبان خود برقرار کنند و در نتیجه موفقیت را به دست آورند.

ادامه دارد…

https://hoorkhabar.ir/713918کپی شد!
5191