فولاد خوزستان به دنبال ظرفیت‌های جدید در معادن است

مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان با بیان اینکه فولاد خوزستان به دنبال ظرفیت‌های جدید در معادن است، گفت: در سال گذشته ۱۸ معدن توسط این شرکت بررسی شد. در آینده نزدیک تملک ۱۰ معدن دیگر را در دستور کار داریم.

هورخبر –  سیدوحید سیدعلی مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان اظهار داشت: شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان با هدف تأمین مواد اولیه در دی ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس شد و در حال حاظر سرمایه آن یک هزار میلیارد تومان است.

وی کار در معدن را ارزشمند و‌ نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت برشمرد و تصریح کرد: کار معدن پیچیده و متفاوت از سایر طرح‌های توسعه‌ای است و باید با اکتشاف و کسب اطلاعات بیشتر ارزش آن‌را معین کرد‌. فولاد خوزستان به دنبال ظرفیت‌های جدید در معادن است. در سال گذشته ۱۸ معدن توسط این شرکت بررسی شد و نیز در آینده نزدیک تملک ۱۰ معدن دیگر را در دستور کار داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ذخیره معادن تا ۱۷ سال آینده به اتمام می‌رسد، اظهار داشت: با توجه به اکتشاف معادن جدید و مواد اولیه همراه با دانش و‌ تکنولوژی روز توسط شرکت فولاد خوزستان بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: طی ۹ ماه گذشته در معدن گوزل‌دره زنجان قریب ۲ هزار و ۵۰۰ متر حفاری انجام داده‌ ایم که منجر به صدور پروانه اکتشاف و بهره برداری شد. یک معدن دیگر تا سال آینده که در فاصله یک ساعتی معدن گوزل‌دره واقع شده است بهره‌برداری می‌شود.

سیدعلی به سؤال خبرنگاران پیرامون ویژگی های معدن گوزل‌دره گفت: عیار کلوخه این معدن ۴۴ درصد است و ۱۱۴ نفر اشنغالزایی داشته که بیش از ۷۰ نفر آنها بومی هستند.

وی با بیان اینکه کار اکتشاف در معدن گوزل‌دره تعطیلی ندارد، تصریح کرد: معدن گوزل دره پروانه برداشت ۱۰ میلیون تن را از آن خود کرده اما مانند دیگر معادن با پیشرفت اکتشاف این میزان هم افزایش می یابد. در حال مذاکره جهت دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها هستیم تا در حوزه مشارکت و تملک معادن حضور پر رنگ تری داشته باشیم.

ضرورت افزایش ظرفیت سنگ آهن/تملک معادن تضمین بقای صنعت فولاد

در ادامه محمد جامعی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان گفت: امروزه موضوع معدن سنگ آهن برای شرکت فولاد خوزستان یک مسئله استراتژیک، حیاتی و تضامین بقای کسب و کار فولاد خوزستان است. شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۰ سند چشم‌اندازی تا افق ۱۴۱۰ تعیین کرد که ظرفیت تولید را از ۳٫۸ میلیون تن فعلی به ۱۳٫۶ میلیون تن در سال برساند.

وی افزود: یکی از چالش های شرکت فولاد خوزستان و شرکت‌های فولادی ایران که هیچ افزایش ظرفیتی در آن محقق نمی‌شود چالش سنگ آهن است، سال گذشته طبق گزارش دیوان محاسبات ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن ذخیره سنگ آهن فعلی کشور است که بر اساس این گزارش موجودی سنگ آهن فقط تا ۱۷ سال آینده پاسخگو است.

این مقام مسئول ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود شرکت فولادی بزرگ مانند فولاد خوزستان به منظور امنیت سرمایه گذاری خود به سمت تملک معادن با کیفیت سنگ آهن برود. مجموعه های مهمی که قبل از این تامین کننده سنگ آهن شرکت های فولادی بودند، صنایع پایین دستی خود را توسعه دادند، که طبیعتاً کارخانه ای که خود به سنگ آهن نیاز داشته باشد، آن را در بازار عرضه نمی‌کند.

جامعی گفت: شرکت فولاد خوزستان باید برای امنیت سرمایه گذاری برای جامعه سهامداران و امنیت شغلی پرسنل خود، به سمت افزایش ظرفیت سنگ آهن حرکت کند که این موضوع اهمیت دوچندانی دارد. بر این اساس در سال۱۴۰۰ شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان تشیکل شد و گروهی فقط روی موضوع معدن متمرکز شدند، اما در گذشته این وظیفه بر عهده واحد تأمین بود.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: امروز موضوع معدن سنگ آهن برای شرکت فولاد خوزستان مسئله استراتژیک، حیاتی و تضامین بقای کسب و کار فولاد خوزستان است. اکنون تولید فولاد در کشور ۳۳ میلیون تن در سال است و با راه‌اندازی سایر پروژه ها این مقدار به ۵۵ میلیون تن خواهد رسید، در حالی که این میزان تولید نیازمند ۱۶۷ میلیون تن سنگ آهن است.

جامعی با بیان اینکه میزان تولید سنگ آهن در کشور ۱۰۵ میلیون تن در سال است، گفت: با افزایش ۴۰ میلیون تن به ظرفیت تولید سنگ آهن، ۲۲ میلیون تن کسری داریم، لذا ضرورت پرداختن به اهمیت معدن بسیار بیشتر از گذشته است. امروز شرکت فولاد خوزستان تبدیل به یک نماد در اقتصاد مقاومتی ایران شده است، که شبکه های رسانه های معاند شرکت فولاد خوزستان را مورد حجمه قرار می‌دهند، لذا برای صیانت از این شرکت جهت رشد تولید نیاز به حمایت رسانه‌ها است.

در ادامه سجاد بهمئی مسئول بسیج رسانه خوزستان با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در خنثی کردن حجمه دشمنان در حوزه صنعت گفت: ارتباط و تعامل روابط عمومی با رسانه‌ها از برجسته‌ترین اقدامات علیه حجمه رسانه های معاند است. رسانه‌ها با روایت‌گری و جریان سازی، قطعاً جلوی هجمه‌های رسانه‌ای را خواهند گرفت.

https://hoorkhabar.ir/715477کپی شد!
708