تحولی شگرف در صنعت فولاد ایران طی دو دهه اخیر

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: ایران در دهه ۸۰ بعد از آمریکا، بزرگ‌ترین واردکننده فولاد جهان بود اما اکنون بعد از گذشت دو دهه، به دهمین فولادساز برتر جهان تبدیل شده است.

هورخبر –  علی‌ محمدی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در مراسم اختتامیه جشنواره جام رسانه امید، اظهار داشت: صنعت فولاد به دلیل اینکه یک صنعت مادر محسوب می‌شود، از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورهاست؛ بر این اساس از زمانی که ما به طور جدی وارد این صنعت شدیم، موفقیت‌های خوبی در سایر عرصه‌ها نیز به دست آوردیم و در سال ۱۴۰۲، موفق به کسب درآمد حدود هشت میلیارد دلاری از محل صادرات فولاد کشور شدیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: شرکت فولاد اکسین خوزستان از جمله شرکت‌های سرآمد به شمار می‌آید که سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسید و برای تامین نیازهای مهم کشور در صنعت نفت و گاز طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان عنوان کرد: تنها ۱۰ کشور در جهان هستند که ورق‌های عریض تولید می‌کنند و ایران یکی از آن‌ها است. این ورق‌ها برای کشتی‌ها استفاده می‌شود که تکنولوژی حرارتی را فقط ۶ کشور جهان از جمله ایران در اختیار دارد.

محمدی مطرح کرد: با تولید فولاد در کشور در سال گذشته، از خروج حدود ۵۰۰ میلیون یورو از کشور جلوگیری شد. خوشبختانه سال گذشته سودآوری خوبی داشتیم که امیدواریم این مسیر در سال جاری که به نام جهش تولید نام‌گذاری شده ادامه پیدا کند.

وی اظهار داشت: شرکت فولاد اکسین خوزستان در سایه رهنمودهای راهبردی مقام معظم رهبری در امر تولید، با برخورداری از دانش بومی و متخصصان داخلی به اکسیژن صنعت ایران و خاورمیانه، تبدیل شده و با تولید ورق‌های عریض فولادی باکیفیت و در حد استانداردهای جهانی، برای همه صنایع زیرساختی و صنایع مادر تبدیل به نامی اعتماد ساز و امیدآفرین شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان خاطرنشان کرد: فولاد اکسین در فروردین ماه سال جاری با ثبت رکورد ۴۰ روز بدون توقف و تولید بیش از ۸۳ هزارتن ورق، موفق شد ۱۲ هزارتن تولید بیشتر را نسبت به سال گذشته ثبت کند.

وی در ارتباط با اهمیت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، یادآور شد: شرکت‌ها در این زمینه می‌توانند کمک خوبی برای مردم و دولت‌ها باشند. در سال گذشته، ما ۵۵ زندانی را آزاد و ۱۰۰ جهیزیه برای زوج‌های نیازمند تهیه کردیم. علاوه‌براین، ساخت پل نیز آغاز شد که حدود ۵۰ روستا را به شهرستان ملاثانی متصل می‌کند.

https://hoorkhabar.ir/716297کپی شد!
35
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.