ذخیره‌سازی یک میلیارد مترمکعب آب در سدهای خوزستان

استاندار خوزستان گفت: در بارش اخیر حدود یک میلیارد متر مکعب در سدهای استان ذخیره‌سازی شد البته همچنان ذخیره سازی ادامه دارد اما در حوضه‌های کرخه و مارون به دلیل کمبود بارش همچنان مشکل داریم.

هورخبر –  علی‌ اکبر‌ حسینی‌ محراب استاندار خوزستان اظهار داشت: در بارندگی اخیر شهرداران مناطق مختلف به عنوان فرمانده میدانی عملیات تعیین شدند و همه دستگاه‌ها را با آنها هماهنگ کردیم که کار به خوبی انجام شود و چون اولین تجربه به این شکل بود در نظر داشتیم فراز و نشیب‌های کار و تجربیات آن مطرح شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بنا شده است با تقویت قرارگاهی که در شهرداری ایجاد شده بتوانیم مدیریت آب‌های سطحی را به شکل منسجم‌تری داشته باشیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: یکی از نقاط ضعف موجود در زیرساخت اهواز بروز ریزش‌هایی در خطوط قدیمی فاضلاب است؛ پس از ریزش هر نقطه ترمیم و لوله‌گذاری آن ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول میکشد که این فرآیند انسداد ایجاد میکند و معابر را درگیر می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد: انشاالله خطوط قدیمی در اهواز که حدود ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ کیلومتر است اصلاح و تقویت شود و با لوله گذاری های جدید شبکه منسجم و مرتبطی داشته باشیم.

او اظهار داشت: موضوع دیگری که در جلسه امروز مطرح شد بسیج امکانات دستگاه‌ها بود؛ ما دستگاه‌های استان را به عنوان معین مناطق مشخص کردیم که برخی از دستگاه‌ها همچون نیشکر، نفت، پتروشیمی و تعدادی دیگر از دستگاه‌ها بخوبی پای کار آمدند با این وجود برخی دیگر از دستگاه‌ها متاسفانه کوتاهی کردند که پس از آنکه اسامی آنها مشخص شد برخورد لازم و قانونی با آنها خواهد شد.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی ورود سامانه بارشی به استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده بایست تمهیدات لازم را در نظر بگیریم که کمترین آبگرفتگی در محلات ایجاد شود.

حسینی محراب ادامه داد: در این راستا تجهیزات و امکانات همچون موتورپمپ‌ها، دستگاه‌های مکش، ژنراتورها و نیروها از قبل از شروع بارندگی در مناطق مستعد آبگرفتگی مستقر می‌شوند که این امر میتواند در تسریع عملیات تخلیه آب موثر باشد.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد: انشاالله با مدیریت مسئولان و گروه‌های جهادی و اطلاع‌رسانی صدا و سیما و رسانه‌ها همه مردم کمک کنند تا این ایام هم بخوبی سپری کنیم و مشکل خاصی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در بارش اخیر حدود یک میلیارد متر مکعب در سدهای استان ذخیره‌سازی شد البته همچنان ذخیره سازی ادامه دارد اما در حوضه‌های کرخه و مارون به دلیل کمبود بارش همچنان مشکل داریم.

https://hoorkhabar.ir/715933کپی شد!
903
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.