تایید ثبت و صدور تمامی صورت حساب‌های الکترونیکی در سامانه مؤدیان

معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طبق ماده ۹ قانون امور مالیاتی کشور تمامی ثبت و صدور صورت حساب‌های الکترونیکی در سامانه مؤدیان مورد تایید قرار خواهد گرفت.

هورخبر –  سازمان امور مالیاتی کشور به فروشندگان عضو سامانه مودیان توصیه کرد که برای بهره‌مندی از مزایای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان اقداماتی از جمله صدور و ثبت همه صورتحساب‌های الکترونیکی در سامانه مودیان، تسریع در ثبت صورت حساب‌های فروش نسیه و ترغیب خریداران برای واکنش سریعتر به آنها انجام دهند.

اشکان هراتی معاون پژوهشی مرکز آموزش سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: تسریع فروشندگان در ثبت صورتحساب‌های فروش حق‌العمل‌کاری و ترغیب آمران برای واکنش سریع به آنها از جمله اقداماتی است که در حوزه سامانه مودیان مالیاتی باید به آن توجه شود.

این مقام مسئول افزود: ترجیحاً صدور و ثبت تمامی صورت حساب‌های الکترونیکی در سامانه مؤدیان صورتحساب‌های الکترونیکی با رعایت ماده ۹ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه رو مؤدیان مورد قبول بوده و قابل رسیدگی نیست.

هراتی با بیان اینکه تسریع در ثبت صورت حساب‌های فروش نسیه و ترغیب خریداران برای واکنش سریع‌تر به آنها باید در دستور کار قرار گیرد افزود: با توجه به فرصت ۲۱ روزه صورتحساب الکترونیکی از تاریخ صدور تا ثبت در سامانه مؤدیان و نیز مهلت ۳۰ روزه خریدار برای واکنش به صورتحساب اگر خریدار صورتحساب را تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۲تأیید نکند با توجه به عدم رعایت قسمت اخیر تبصره ۱ ماده ۴ قانون مالیات بر ارزش افزوده فروش از حیث آثار مالیات بر ارزش افزوده نقدی محسوب میشود.

وی یادآور شد: به اندازه کل مبلغ صورتحساب از حد مجاز موضوع ماده ۶ دوره جاری فروشنده کسر خواهد شد همچنین فروشنده به اندازه کل مبلغ صورتحساب الکترونیکی مشمول مالیات و عوارض فروش در دوره صدور صورت حساب خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/715908کپی شد!
5854