امام جمعه اهواز عنوان کرد:

در بازار میوه نظارت وجود ندارد/ شرکت‌های پتروشیمی باید با شهرداری ها هماهنگ شوند

این مقام مسئول با اشاره به گران‌ فروشی، گفت: نظارت نیاز است؛ شلغم، هویج و گوجه و... در میدان میوه کیلویی دو هزار تومان است اما در یکی از نقاط پایین شهر اهواز کیلویی ۱۹ هزار تومان است که معلوم می‌شود نظارت وجود ندارد. مردم می‌گویند باید آثار حضور مسئول را ببینیم و مردم گله‌مند هستند.

هورخبر – حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه اهواز امروز (۲۷ بهمن)، اظهار کرد: مهم است که انسان خود را از درون پاکیزه کند تنها یک مسیر اهل بیت می تواند ما را به خداوند متعال برساند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این ماه، ماه صلوات و استغفار است و لکه‌های گناهی که روح و جان ما را آلوده کرده است، باید پاکیزه شوند؛ مناجات شعبانیه جزو معدود مناجاتی است که تمام اهل بیت به آن توصیه کرده‌اند.

موسوی فرد ادامه داد: استغفار باید در تمام ابعاد زندگی انسان نقش داشته باشد و وجود انسان را تطهیر کند. استعفار باید کرد که حکم مواد سفیدکننده در لکه‌های عمیق گناه را دارد.

امام جمعه اهواز ضمن تبریک روز جوان، اظهار کرد: جوانان امیدهای آینده هستند و باید برای آنها برنامه داشته باشیم. مسئولان باید برای جوانان برنامه داشته باشند.

وی گفت: از ابتدای سال مقام معظم رهبری بر انتخابات تاکید کردند؛ از حضور گسترده مردم در ۲۲ بهمن تشکر می‌کنم که از سال گذشته در کل کشور پرشورتر برگزار شد. هزاران شهر و روستا در میدان آمدند و وفاداری خود را به انقلاب اعلام کردند البته آمدن مردم به این معنا نیست که گله ندارند بلکه در کنار حضورشان انتظار حل مشکلات را دارند و در این زمینه بخشی از مردم گله‌مند هستند.

موسوی فرد عنوان کرد: اگر کارهای مسئولان اجرایی را که با همه سختی‌ها انجام می‌شود، ما، روحانیت نگوییم این کارها انجام شده، خیانت به نظام است و در این زمینه حدود ۹۰۰ تا هزار تریبون نماز جمعه در کشور وجود دارد.

امام جمعه اهواز با اشاره به انتقال آب از سد دز و کرخه در خوزستان در دو سال اخیر اظهار کرد: کرخه ۲۰ میلیارد آب ذخیره می‌کند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد و این دولت آب را منتقل نمی‌کرد اکثر شهرهای ما مشکل آب آشامیدنی داشتند. رییس دولتی، وقتی می‌خواست حضور پیدا کند، از ماشین خود پیاده نمی‌شد تا با مردم صحبت کند اما این دولت شب و روز خود را برای خدمت به مردم گذاشته است. البته ما انتقاد نیز داریم.

وی با اشاره به گران‌فروشی، گفت: نظارت نیاز است؛ شلغم، هویج و گوجه و… در میدان میوه کیلویی دو هزار تومان است اما در یکی از نقاط پایین شهر اهواز کیلویی ۱۹ هزار تومان است که معلوم می‌شود نظارت وجود ندارد. مردم می‌گویند باید آثار حضور مسئول را ببینیم و مردم گله‌مند هستند.

موسوی فرد با انتقاد از وجود نخاله های ساختمانی در شهر، عنوان کرد: چرا نخاله‌ها در شهر و حاشیه شهر خالی می‌شود؟ باید این مساله را حل کرد. تمام شرکت‌های پتروشیمی و صنایع هر کدام ۱۰ کامیون اجاره کنند و به شهرداری بدهند تا محلات را پاکسازی کنند.

وی افزود: چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟ جان کری درباره برجام می‌گوید «ما دیگر با هیچ جنگی نمی‌توانیم ایران را آنطور که برجام خلع سلاح کرد، خلع سلاح کنیم». حتی یک وعده از زمان مذاکره در زمان اوباما عملی نشد. هشت سال مردم را تحت عنوان برنامه برجام سرکار گذاشتند. حدود ۷ هزار کارخانه تعطیلی و هزاران کارگر بیکار شده بودند. در این دولت ۷ هزار کارخانه راه‌اندازی شد که ۲۰۰ مورد در استان خوزستان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در این دولت میلیون‌ها بشکه نفت استخراج می‌شود. دستمزد کارمندان و کارگران بالا رفت. در دولت فعلی، میلیاردها بدهی دولت قبل پرداخت شد و در این دولت اسکناس بدون برنامه چاپ نمی‌شود. کارخانجات راه اندازی شدند و تولید گندم در دولت قبل ۴.۵ میلیون تن در سال بود که در این دولت به ۱۱ میلیون تن رسید. همچنین روابط تجاری با روسیه به بالای ۱۵ میلیارد دلار رسید.

وی گفت: انتقاد ما از دولت این است که این دستاوردها باید رسانه‌ای شود. ما همچنان گله‌مند دولت هستیم که این دستاوردها را به مردم بگویند. خوزستان را سیاه جلوه ندهید؛ اگر خوزستان را سیاه جلوه دهید کدام سرمایه‌دار جرات دارد به استان بیاید؟

امام جمعه اهواز یادآور شد: خانه به خانه بروید و مردم را برای انتخابات دعوت کنید. الان زمان حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری است.

موسوی خطاب به کاندیداها گفت: در این شرایط نمک روی زخم مردم نباشید و از امکاناتی که دولت در صداوسیما جهت نشر گرفته برای تبلیغ خود استفاده کنید.

https://hoorkhabar.ir/715655کپی شد!
3891
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.