نشست ارکان خانه مطبوعات استان با مسئولین اداره کل امور مالیاتی خوزستان

روز گذشته در راستای بررسی مسائل و مشکلات صنف رسانه مدیرعامل و ارکان خانه مطبوعات استان خوزستان با مسئولین اداره کل امور مالیاتی استان خوزستان دیدار و گفتگو کردند.

هورخبر – در این دیدار فرشاد بهمن مدیرعامل خانه مطبوعات خوزستان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری های اداره کل امور مالیاتی خوزستان با اصحاب رسانه گفت: مطبوعات و رسانه های استان خوزستان با توجه به نوع فعالیت اداره کل امور مالیاتی به خصوص در زمینه پرداخت عوارض آلایندگی ها و توجه به توسعه استان بر عملکرد این اداره حساسیت و نگاه ویژه ای دارند، از این رو این دو بخش یعنی مطبوعات و اداره کل مالیات به یکدیگر نیازمند هستند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که مطبوعات استان خوزستان با آن روبه رو هستند موضوع سامانه مودیان مالیاتی و ثبت فاکتورهای اصحاب رسانه در این سامانه علیرغم معاف بودن از مالیات است و این نگرانی بوجود امده است که درآمدهای ناچیز رسانه در آینده شامل پرداخت مالیات شوند.

همچنین افشار پرویزی بابادی عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات خوزستان خواستار توجه و رفع این موضوع با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و در صورت لزوم نامه نگاری و ارسال آن به دستگاه ها جهت عدم دریافت برگه مالیاتی و یا ثبت فاکتورهای مطبوعات در سامانه مودیان شود.

میثم حلالی نصب بازرس خانه مطبوعات خوزستان هم خواستار برگزاری دوره های آموزشی ویژه اصحاب رسانه جهت فراگیری موضوع فوق شد و بیان داشت: با توجه به قانونی که در این زمینه و برای ثبت فاکتورها در سامانه مودیان مالیاتی وجود دارد، انتظار می رود اداره کل امور مالیاتی دوره های آموزشی جهت اصحاب رسانه و ثبت فاکتورهای خود در این سامانه برگزار کند.

وی همچنین خواستار توجه اداره کل امور مالیاتی به پایگاه های خبری و هفته نامه ها در کنار توجه به روزنامه ها شد و گفت: حجم عمده فعالیت های خبری استان به صورت روزانه روی دوش پایگاه های خبری است و انتظار می رود در این راستا به پایگاه های خبری توجه شود، همچنین انتظار توجه ویژه به هفته نامه در راستای پوشش اخبار و فعالیت ها داریم.

علی خورشیدی مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان ضمن قول همکاری به مسئولین خانه مطبوعات استان خوزستان در راستای برگزاری دوره های آموزشی و رفع مشکل ثبت فاکتورها بدون هزینه های گزاف گفت: اخباری مبنی بر پرداخت هزینه های گزاف برای خرید سامانه مودیان مالیاتی و یا ثبت فاکتورها در این سامانه برای اصحاب رسانه شینده شده است که هیچ کدام آنها واقعیت ندارد و این آمادگی وجود دارد تا با آموزش لازم به اصحاب رسانه و از طریق تلفن های همراه فاکتورها بدون مراجعه به دستگاه ها در سامانه مودیان مالیاتی بارگذاری شود و هزینه ای متوجه رسانه های استان نشود.

وی ادامه داد: هزینه خرید سامانه شاید مبلغی بالغ بر ۱۸۰ هزار تومان شود و می توان به راحتی تمامی فاکتورهای مطبوعات و رسانه ها را آنجا و از طریق تلفن همراه بارگذاری کرد و تا پایان سال ۱۴۰۳ طبق قانون دولت این تنفس برای همه ی درآمدهای زیر ۱۸ میلیارد تومان در سال وجود دارد.

خورشیدی در پایان قول همکاری در راستای حمایت از پایگاه های خبری و هفته نامه ها را داد و گفت: رسانه ها و مطبوعات می توانند بسیاری از خدماتی را که ما می توانیم به هم استانی هایمان ارائه دهیم در رسانه های خود منتشر و بار آموزشی آن به جامعه منتقل شود تا از بسیاری از جرائم مالیاتی و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد جلوگیری به عمل آید.

همچنین در پایان این نشست معاونین و مشاور مدیرکل امور مالیاتی قول همکاری و برگزاری چندین دوره آموزشی برای اصحاب رسانه جهت آشنایی با اصول مالیاتی و بارگذاری فاکتورها بدون تحمیل هزینه به مطبوعات را دادند.

https://hoorkhabar.ir/715557کپی شد!
4890
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.