کاهش آمار غریق‌ های خوزستان در یک سال اخیر

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در یک سال اخیر با نگاه استانداری و هیات نجات غریق خوزستان، آمار غریق ها در استان از ۹۸ نفر به ۷۲ نفر رسید که عدد قابل توجهی است.

هورخبر – حمید بنی تمیم امروز(۵ بهمن ماه) در آیین رونمایی از طرح ایمنی سواحل و رودخانه های استان خوزستان در اهواز، اظهارکرد: به خاطر شرایط اقلیمی خوزستان، بیشتر نوجوانان و جوانان مان در کانال های آبیاری شنا می کنند. متاسفانه حدود ۱۱ شهرستان استان خوزستان فاقد استخر هستند که بسیار در تلاشیم این شهرها نیز صاحب استخر شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته شش استخر را به بهره برداری رساندیم و امسال نیز قصد افتتاح شش استخر دیگر را در سطج استان داریم. به هر حال این شرایط در شان مردم استان خوزستان نیست و البته از این نکته هم نباید بگذریم اگر در هر ۳۰ شهر استان خوزستان نیز سه تا چهار استخر داشته باشیم، بازهم علاقه مندی مردم به شنا در رودخانه ها از بین نمی رود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: به اعتقاد من، هم هیات نجات غریق استان و هم ما در اداره کل ورزش و جوانان هرکدام وظایفی داریم که خدا را شکر هیات نجات غریق و غواصی استان خیلی خوب و علمی پای کار آمده و باتوجه به خروجی کار دست مان پر است. خوشبختانه استانداری هم پای کار است و باید قدردانی کنم.

وی افزود: در قدم بعدی نیز باید در کمیسیون وزارت کشور در خصوص سامان دهی سواحل، خوزستان را لحاظ کنند. برای هر استانی با چنین شرایطی باید اعتبار در نظر گرفته شود و دیگر موارد را هم پیش بینی کرد. خوزستان با داشتن ۹ سد مخزنی و ۱۷ سد تنظیمی بیشتر تعداد سد را در کشور دارد اما متاسفانه به جای این که این سدها تبدیل به فرصت شوند اکنون بیشتر تهدید است زیرا تاکنون نشنیده ایم که بگویند اردوی تیم ملی آب های آزاد در پشت یکی از سدهای خوزستان تشکیل شده است. واقعا باید با دانش و برنامه ریزی در این زمینه پیش برویم و حق مان را مطالبه کنیم.

بنی تمیم عنوان کرد: در خوزستان به صورت میانگین ۱۱۵ نفر در سال غریق داریم که این آمار واقعا بالا است و جزو سه استانی هستیم که از این نظر آمار بالایی دارد. بایید در این زمینه چاره ای اندیشیده شود. جان افراد برای همه مهم است و همگی باید به کمک آقای جشان زاده رییس هیات نجات غریق بیاییم تا این موضوع را جا بیاندازیم که استان خوزستان با این شرایط نیازمند است ویژه تر دیده شود تا آمار غریق ها کاهش پیدا کند. البته در یک سال اخیر با نگاه استانداری و هیات نجات غریق، آمار غریق ها در استان از ۹۸ نفر به ۷۲ نفر رسید که عدد قابل توجهی است و جا دارد از هیات تشکر کنم. مطمئنا با اعتباراتی که وزارت کشور و استانداری لحاظ کرده است، این عدد پایین تر خواهد آمد.

وی در پایان از نگاه خاص رییس فدراسیون نجات غریق به استان خوزستان تشکر کرد.

https://hoorkhabar.ir/715471کپی شد!
منبع
3933