همکاری تنها یک بانک در پرداخت تسهیلات مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: با وجود آنکه باید تمامی بانک‌های خصوصی و دولتی در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن همکاری کنند، اما تنها یک بانک همکاری کرده است.

هورخبر –  حمید رضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با بیان اینکه امروز شاهد عدم همکاری مناسب برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن شهری و نهضت ملی مسکن هستیم اظهار داشت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در حال حاضر تنها یک بانک اقدام به پرداخت تسهیلات مسکن کرده که این بانک هم به دلیل تخصصی بودن خود این تسهیلات را پرداخت کرده است.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر بانک‌ها همکاری مناسبی ندارند و در برخی از اوقات برای پرداخت تسهیلات سنگ اندازی کرده که این اقدام خود باعث می‌شود که روند اجرای پروژه ها در برخی از مواقع کند شود.

وی ادامه داد: طبق قانون برنامه هفتم بانک‌های که اقدام به پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن نمی‌کنند باید قدرت اعتبار و تسهیلات دهی آنها کاهش یابد بنابراین به نظر می‌رسد با اجرای این اقدام ما شاهد کاهش قدرت اعتبار دهی بانک‌های متخلف وخصوصی در این حوزه باشیم.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن خود باعث می‌شود که روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در کشور افزایش یابد و ما بتوانیم زودتر پروژه‌های مسکن شهری را به متقاضیان تحویل دهیم.

https://hoorkhabar.ir/715466کپی شد!
4336