صندوق اعتباری هنر دغدغه هنرمندان را مرتفع نموده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: با توجه به رویکرد دولت مردمی و نگاه مثبت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صندوق اعتباری هنر، امروز مشکلات و دغدغه هنرمندان مرتفع شده است.

هورخبر – مجید منادی مدیرکل فرهنگ و اشاد اسلامی خوزستان با اشاره به وجود ۳۰ شهرستان در استان خوزستان و تنوع و ظرفیت بالا بیان کرد: تنوع جمعیت، قومیت، اقلیم و ویژگی‌های خاص موجب شده که خوزستان مورد توجه بیشتری قرار گیرد و همچنین صندوق اعتباری هنر یکی از افتخارات در ادارات شهرستانی است.

وی نظارت و رسیدگی صندوق اعتباری هنر در عضویت اهالی فرهنگ و هنر را یکی از فرآیند بهبود صندوق دانست و افزود: قطعا نظارت بر عملکرد استان‌ها و شهرستان‌ها در تعداد واقعی‌ اهالی فرهنگ و هنر در عضویت صندوق و پیشبرد این فرآیند نقش مهمی را دنبال می‌کند و ما از این نظارت استقبال می‌کنیم.

وی گفت: روسای شهرستان‌ها باید فرمانداران و نمایندگان مجلس را از رسالت صندوق اعتباری هنر و تسهیلات این صندوق چون بیمه، کمک هزینه و سفر و.. را اطلاع رسانی کنند تا اهتمام ویژه‌ای نسبت به اهالی فرهنگ و هنر شود.

همچنین در بخشی دیگر مسلم کریمی معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر در نشست با روسای شهرستان های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: شهرستان‌ها نقطه اتصال و ارتباط هنرمندان با صندوق اعتباری هنر برای ارائه خدمات متفاوت هستند.

وی با توضیح اینکه باید بیشتر آمار استان‌ها برای عضویت اهالی فرهنگ و هنر در صندوق اعتباری هنر براساس خرد جمعی ساماندهی شود، اظهار کرد:  هدف ما شناسایی هنرمندان با توجه به پیمایش و مستندسازی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانی است تا از این طریق هنرمند واقعی در شهرستان‌ها پالایش و از خدمات حمایتی بهره‌مند شود.

معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر با اشاره به آغاز فرایند طرح بهبود یا ساماندهی روند اعضای صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: طرح بهبود یا ساماندهی امور هنرمندان دو مرحله دارد و در مرحله اول نظرات ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها، انجمن‌ها و هنرمندان را احصا می‌کنیم و فراخوان می‌دهیم که وضعیت اعضای صندوق در استان‌ها با تشکیل کارگروه بررسی شود.

کریمی گفت: در مرحله دوم طرح، به ادارات ارشاد در استان‌ها یک ماه فرصت داده می‌شود تا مدارک هنرمندان را جمع‌آوری آوری و کارگروه‌ها را تشکیل داده و نتایج بررسی‌ها را به صندوق اعتباری ارسال کنند  تا تصمیم نهایی درباره این افراد گرفته شود.

او با تأکید بر اینکه در طرح بهبود نگاه اقتصادی دخیل نیست، افزود: با توجه به حمایت مقام وزارت بر گسترش خدمات صندوق اعتباری، اما وظیفه ذاتی صیانت از بیت‌المال و ضایع نشدن حقوق هنرمند از طریق غیرهنرمند است.

معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر استمرار فعالیت هنرمندان را از اهداف اصلی طرح بهبود دانست و عنوان کرد: هدف ما حذف هنرمند نیست بلکه هنرمند غیرفعال باید تلاش کند با فعالیت مستمر و بارگذاری مدارک در صندوق،د عضویت آن فعال می‌شود.

کریمی در پایان گفت: در روند جدید تصمیم گرفتیم با خرد جمعی نه شخصی کارگروه‌های تخصصی را برای آسیب شناسی دوره‌های گذشته تشکیل  دهیم و استان خوزستان، پیشنهاد کارگروه شعر و ادب را داد که تصویب و این کارگروه در استان‌های دیگر تعمیم داده شد.

https://hoorkhabar.ir/715456کپی شد!
5043