آمریکا و انگلیس در حمله به یمن حماقت برزگی را مرتکب شدند

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بامداد جمعه گفت: به زودی آمریکا و انگلیس خواهند فهمید که حمله مستقیم به یمن بزرگ‌ترین حماقت آنها در تاریخشان بوده است.

هورخبر –  «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اظهار داشت: آمریکا و انگلیس در حمله به یمن اشتباه کردند و از تجارب گذشته خود درس نگرفتند.

از سوی دیگر «فضل ابوطالب» عضو دیگر دفتر سیاسی جنبش انصارارلله نیز آمریکا و انگلیس را تهدید کرد و گفت: این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند و کشورهای متجاوز پیامدهای آن را خواهند دید.

در ادامه همچنین، «نصرالدین عامر» رئیس هیأت اطلاع رسانی انصارالله اظهار کرد: که هرگونه پاسخ یمن به تجاوز متجاوزان را نیروهای مسلح به صورت رسمی اعلام خواهند کرد.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه چندین منطقه یمن را هدف حملات متعدد قرار دادند. مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد حملات آمریکا و انگلیس در یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شده است.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس بامداد جمعه در دفاع از تجاوز نظامی به یمن اعلام کرد: نیروی هوایی سلطنتی حملاتی هدفمند علیه تاسیسات نظامی مورد استفاده حوثی‌های یمن انجام داده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در پی تجاوز نظامی کشورش به یمن افزود: به دستور من نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا همراه با بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند حملات موفقیت‌آمیزی علیه چند هدف در یمن انجام دادیم.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از «چند مقام آمریکایی» گزارش داد که ارتش‌های آمریکا و انگلیس «بیش از ۱۲ سایت مورد استفاده توسط حوثی‌های یمن» را هدف قرار دادند.

این اهداف نظامی شامل مراکز لجستیکی، سامانه‌های دفاع هوایی و اماکن انبار تسلیحات بوده است.

سی. ان. ان نیز گزارش داد که موشک‌های تاماهاوک از سکوهای هوایی، زمینی و زیرسطحی شلیک شدند و هدف از این حملات کاستن از حملات مداوم حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ بود.

اهداف مورد حمله شامل سامانه‌های راداری، محل نگهداری پهپادها و سایت‌های پرواز آنها، انبار موشک‌های بالستیک و کروز و سایت‌های شلیک آنها بود.

معاون اول استاندار صنعا بامداد جمعه در تشریح حملات تجاوزگرانه آمریکا و انگلیس به صنعا گفت که این حملات تلفات جانی به همراه نداشته است.

https://hoorkhabar.ir/715375کپی شد!
423
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.